Monitor (in-ear) vraag!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Av
    • Nov 2005
    • 3

Monitor (in-ear) vraag!!!!

Hoi!
    Ik zou graag voor me band (www.carach-angren.nl), wireless in-ear willen aanschaffen. We hebbe de pieken nog niet...dus wilden we het volgende proberen; We zijn met zn drieën. Dan zouden we kwalitatieve oordopmonitors kunnen aanschaffen. Gewoon met draad (via gitaarkabel mee bijv.)Dan sluit ik de 3 phones aan op een koptelefoonversterker (behringer).
    Als we dan bijv. 3 auxileries krijgen, moet de geluidsman het zooitje afregelen. Dat willen we zelf.
    We hebben een mixertje (12 kanaals waarvan 2 stereo)
    Een goede optie zou zijn...dat we een eigen multiblok regelen...met 12 in en 24 uitgangen.
    Zodat de signalen van de instrumenten gewoon eerst via ons blok...en dan naar het multiblok op de zaal mixer gaan.
    Dan kunnen we in pricipe 12 signalen aftakken naar onze mixer. Onafhankelijk van de zaal mix. Vanuit daar sturen we alles via koptelefoon versterker naar onze oordopjes.
    Vraag; Kan deze manier? Of weet iemand makkelijkere oplossingen?
    en waar zijn die aftakbare multiblokken te krijgen?

Alvast bedank!
    Ooiii
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Aftakbare multiblokken zijn (voor zover ik weet) niet kant-en-klaar te krijgen. Wel bestaan er tafels met een direct-out per kanaal: deze tafels zijn dus speciaal voor monitorwerk, om alle kanalen ook meteen onbewerkt naar de zaalmix door te sturen. Je bent dus niet de eerste die dit briljante plan hebt bedacht.
    Nadeel is dat die tafels ook wel wat kosten. Dan kun je je afvragen of je wel een nieuwe tafel wilt aanschaffen, of dat je een weekendje reserveert voor soldeerwerkzaamheden voor een custom-made snake.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

waarom niet..

een blok (laten) maken waarin 24 ingangen zitten en 24 uitgangen, met aan elk kanaal een stukje microfoonkabel waaraan een male-xlr zit, die je dan in je mixertje kunt drukken, en juist 24 kanalen zodat je eventueel later ook nog je tafeltje kunt vervangen mocht ie het begeven.

en de uitgangen kun je eventueel ook nog een keer splitten naar een harting kabel van 2 meter met male-xlr stekkers die je vervolgens in het stageblok van het verhuurbedrijf kunt prikken.

mijn ideale oplossing zou dan zijn.

aan de bovenkant van een rackje het mixertje.

aan de achterkant een blindplaat met 48 chassisdelen 24 in/uit en de harting uit connector, verder de kabels naar je tafeltje zoveel mogelijk intern houden.

dan onder het mixertje 3x sennheiser in-ear zenders (bij geld teveel, een antenne combiner met vlag antenne erbij)

en onder de zenders een 2U racklade waarin je de ontvangers en doppen enzo in kwijt kunt.

stroom kan trouwens ook mooi aan de achterkant op de blindplaat (powercon).

maargoed dit is een beetje doordraven en ik vind het aardig ideaal
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

denk dat een aftak op je multi incl mixer al gauw net zoveel kost als een paar setjes IE ...

Comment

• Av
          • Nov 2005
          • 3

Ahaa!...Thanks mensen ......hier ken ik wat mee. Leek me inderdaad een geklooi met al die kabels. Mixertje van ons is een behringer eurorack 2442. Dan hebben we 1 kanaal voor zang - 9 voor drums - 1x stereo voor gitaar - 1x stereo voor synthesizer. Komt precies uit
          Dan zou ik in feite gewoon een snake met 12 ingangen en 12 uitgangen kunne kopen, gaten boven erin of zoiets dergelijks. En dan één op één die xlr sockets er aan solderen. Toch???
          Ohjaa....en voor die 2 stereokanalen gelden toch 4 ingange hé?
          Of kan een signaal worden opgesplitst?

Weer thanxx

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Wat dacht je van een Aviom systeem? Elke muzikant kan zijn eigen mix maken uit 16 kanalen.
            Vanuit je mixer naar een AN16-II (900 euro) en vanuit daar over ethernetkabels naar de A16-II mixer (500 euro).

kijk maar op www.aviom.com
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Ja, zo'n split kost inderdaad wat pieken, maar je hebt dan wel een compleet separate monitormix --> da's toch wel héél fijn.

Ik denk dat de basis van jouw idee best in orde is hoor. Naast de bekende Wireless IEM's bestaan er ook veel WIRED in-ear systemen (o.a. Shure en Garwood zijn bekende namen hierin). Deze wired systemen kosten meestal een stuk minder dan hun wireless broertjes, maar hebben effectief wél dezelfde functionaliteit: volume direct regelen op bodypack, versterkertje in bodypack, limiter in bodypack, etc..

Nu wil jij in essentie gaan werken met wired-in-ears, maar ipv. 3 losse bodypackjes 1 rackunit nemen. Dit gaat zeker wel werken denk ik!

Qua bekabeling denk ik dat je al aardig in de buurt komt met wat je in de laatste post aangaf. En een stereo kanaal zijn inderdaad gewoon 2 aansluitingen (stereo over één connector wordt in principe alleen voor hoofdetelefoons gebruikt).

Verder denk ik dat het inderdaad handig is een rackje te maken met 24 input-connectors en 24 output-connectors. Deze moet je inderdaad gewoon keihard doorverbinden en die kanalen aftakken die je op je rackje wilt hebben (er zijn natuurlijk véél betere manieren om dit ook netjes te doen, maar daar is het budget niet voor denk ik, ik praat dan over actieve splitjes/trafo's etc.). Per saldo ga je dan dadelijk dus gewoon met jouw 24 losse signalen jullie rackje in, dit rackje wordt dan weer met 24 losse patchkabeltjes verbonden met het multi-blok van de PA-boer (hebben jullie dus verder niks meer mee te maken).

Veel succes ermee!

Veel succes ermee!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Oh ja, wat is trouwens je budget voor dit alles?

Ear-pieces zijn ook niet goedkoop als je goeie wilt..
                Wat voor oortjes wilden jullie aanschaffen?

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Av
                  • Nov 2005
                  • 3

Ja...het budget is indd het probleem. And kocht ik meteen wireless. Onze drummer gebruikt de "Shure E2" oordopjes. Staan op feedback van 112 voor 89 Euri. Hij was tevreden, dus kopen de toetsenist en ik die waarschijnlijk ook.
                  Enja...volgens mij moet ik ook goed uitkijken met het aantal kabels etc. dat ik wil prikken. Sal ook wel aantikken kwa prijs hé.

En weer bedankt!!!!!!!!!!!!!!![^]

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

... Wel bestaan er tafels met een direct-out per kanaal: deze tafels zijn dus speciaal voor monitorwerk, om alle kanalen ook meteen onbewerkt naar de zaalmix door te sturen...
                    Daar ben je dus fout.
                    Die Direct-Outs zitten standaard vanuit het fabriek post-fade. Het is wel mogelijk ze zelf te modifiëren naar pre-fade, maar dit worden zelden (nooit) gedaan door PA-bedrijven.

Tafels met direct-out hebben dus eigenlijk niets te maken met monitormix. Op de duurdere tafels zit het, op de goedkopere meestal niet.

Comment

• mpac
                      • Nov 2005
                      • 17

Hoi,
                      Wij werken gedeeltelijk draadloos en 2 bandleden met vaste ears en een behringer hoofdtelefoon preamp.En dat werkt goed.

Maar wel een hoop kabels op jullie manier en kans op storing,en ga dan maar eens zoeken tijdens het spelen.
                      Credo! vertrouw op je geluidsman.
                      Laat duidelijk aan hem weten hoe jullie je monitormix willen,en ga voor die sennheisers ew 300 IEM en de EK 300 volume zelf regelen.
                      2e hands voor rond de 450 per stuk met ears erbij ff goed zoeken!
                      Maar dan heb je wel een goed systeem en kost je maar 3 auxen op je tafel.

succes,
                      Met het weekend voor de deur!!

Comment

• petehoo
                        • Apr 2003
                        • 6

Hoi,
                        Volgens mij (en ik ben er al FF mee bezig) is het voor jullie de volgende oplossing het beste:
                        Tak inderdaad de inputs van je stageblok af en maak hiervan een semi-stereo mix op je Behringer tafel. Stuur deze mix (L-R dus) naar de stereo input van je Behringer hoofdtelefoonversterker. Ik neem aan dat je hiermee de Powerplay bedoelt. Je hebt nu vier (of 8, afhankelijk van het type Powerplay) outputs voor naar je in-ears. Het voordeel hiervan is dat je meteen galm op de stereo mix kunt zetten (aux 3 van je Behringer mixer). Zorg er nu voor dat de balans van je stereo mix goed is. Vervolgens gebruik je aux 1, 2 en 4 van je Behringer mixer om via de aux ingang op de Powerplay het aux signaal bovenop het stereo signaal te mixen. Je moet dan wel de tip en de ring van de stereo jack aan elkaar solderen anders hoor je de auxen alleen op je rechter oortje.

Het eindresultaat:

Een perfecte stereo mix (met galm) waarbij je per kanaal de aux erbovenop kan leggen in mono. Hierdoor hoor je je eigen geluid (stem) voor je gevoel 'tussen je oren' en hoor je de rest van de band in semi-stereo.

Ik hoop dat het begrijpelijk is. In de praktijk werkt het echt als een speer !!

Comment

Working...