Basskasten Turbosound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • colour
    • Nov 2005
    • 1

Basskasten Turbosound

Welke basskasten van Turbosound zijn geschikt/goed als backloaded
    bass-systeem voor grotere evenementen?
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

floodlight serie, tsw 718 de dubbel 18'' de 21 incher eronder evt.. die andere ken ik niet dus kan ik niet oordelen
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• badboyscrew
      • Aug 2000
      • 304

wij hebben heel lang met 718's gedraait maar voor de grotere sets kiezen we nu eigenlijk alleen nog maar voor de 721 de enkele 21" kast dus.
      groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• sompi
        • Mar 2003
        • 200

die 21 inch blijft een ongelofelijke baskast maar turbo heeft ook een nieuwe dubbele 18 inch . Opvolger van de TSW718 . Ik heb deze gehoord en gevoeld als subs bij de nieuwe Aspect serie . Deze zijn heel straf

Comment

• Michel van de Beek
          • Oct 2000
          • 283

Wellicht een interessant linkje:
          Groeten,
          Michel

Comment

• Jasper Ravesteijn
            • Aug 2004
            • 39

@ Michel en Turbo

Wow, ik ken turbo niet zo goed hoor....maar jeetje,

puur afgaand op natuurkunde dacht ik dat we tegenwoordig toch wel iets verder waren met het verdelen van subfrequenties dan wat ze hier voorstellen.

Als je zoveel subs gebruikt als dat ze in de plaatjes doen, kun je bijna alles. Cardioide, niervorm, supernier....: you-name-it.

Met alle respect hoor maar eh: Is dit een verouderd document ?
            Kan me dan ook wel weer voorstellen dat ze naar Pink Floyd refereren

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

Het is juist een heel goed stukje vind ik.
              Zeker voor de mensen die veel bezig zijn met gericht/cardioide sub...
              Die vergeten misschien wel bijna dat het zo (bovenbstaand pdfje) ook kan, en al jaren goed gaat....
              Zeker in open veld is dat cardioide sub vaak toch niet echt een klankwinst, behalve bij geluidsoverlast ofzo...
              knoppen en waarden :)

Comment

• Michel van de Beek
                • Oct 2000
                • 283

@ Jasper

Is inderdaad een 'oud' document (met dank aan Dominic Harter @ Turbosound).

Verder kan ik een heel eind meegaan in de opmerking van Barney over klank van cardioïde opstellingen. Maar laten we geen oude koeien gaan oprakelen. Er werd hier namelijk volgens mij specifiek een vraag over Turbo subs gesteld.

Groeten,
                Michel

Comment

• Jasper Ravesteijn
                  • Aug 2004
                  • 39

Mee eens Michel,
                  het ging over Turbo. Toen ik antwoorde dacht ik al: oei, das of-topic.

En natuurlijk zijn de suggesties uit de pdf beter dan een stapel links en een stapel rechts. Toch vind ik de adviezen te marginaal voor de geschetste aantallen kasten beschikbaar. Daar kunnen we zulke gave dingen mee doen.
                  Zal van de week eens wat ideetjes in een nieuw hoofdtukje opperen.

van elkaar kunnen we leren !

Comment

Working...