overlast
Collapse
X
-
Labels: None
-
citaat:waar ik m'n prik vandaan haal om buiten dat gel*l van die limiter uit te komencitaat:we hadden het geluid nog geen 5 minuten open staan... ja hoor! Burenoverlastcitaat:dit jaar geen feest weer, er schijnen een paar vogels zitten te broeden op een kilometer of 15citaat: Bij ons ook eerste minuut van de sound-check begint daar zo'n lamp te draaien en een fractie later stond daar ne woedende eigenaar te zwaaien dat dat af moest ... nog eene keer die lamp aan en we konden het vergeten zei hij.citaat:PA stond nog niet aan, slaat de drummer eens op z'n snare, "hij doet 't", dat hoorde de buurman ookcitaat:wat resulteerde in het verplicht plaatsen van een limiter, verzegeld en wel, waardoor fatsoenlijk draaien tot het verleden behoordeHahahahahahaha... breek me de bek niet open !!!citaat:Ik denk dat we met z'n alle het einde al zien naderen doordat de milieu wetgeving funest zal kunnen worden voor feest vierend nederland

Jongens, jongens, jongens... ik heb het allemaal meegemaakt en m'n buik er van vol. Inderdaad, mensen die de politie bellen op het moment dat je je apparatuur nog aan het uitladen bent, en er dus nog geen noot geklonken heeft! Oftewel, op z'n plat nederlands gezegd: "Om van te kotsen". Ik kan er wel een boek over schrijven. En niet zo'n dunnetje ook.
Waarom denken jullie dat ik dat pokke, klote, miezerige, klein zielige, narrow-minded pis-landje achter me gelaten heb en gekozen voor een carriere aan de Costa del Sol?
Ik zit hier lekker 5 avonden in de week te spelen met een "uit hun dak gaand" publiek, met een gemiddelde geluidsdruk van zo'n 110 tot 115 dB.
Maar zoals Ad mies al zei:
We kunnen met z'n allen wachten op het moment dat het "geroezemoes" van het publiek al meer Decibelletjes produceert dan het niveau waarop de act zijn muziek ten gehore mag brengen. En dat is dan mooi "Einde Live Muziek" (of einde drive-inn show, of einde discotheek).citaat:Maar we zullen nederland niet zijn als we niet voorop willen lopen.
lang leve de gedachte dat we alleen op de wereld moeten leven.
Het is simpel gewoon gesteld dat we niemand tot overlast mogen zijn.
Dit zal leiden tot meer frustatie en de gedachte dat niets meer mag of kan.
Het enige alternatief is burgelijke ongehoorzaamheid om ons feest vierend klantenbestand van dienst te kunnen zijn.
mvg ad mies
Maar het kan nog gekker. Vroeger of later komt er wel één of andere imbiciel in de tweede kamer die wel even zal bepalen dat alles boven de 87 dB schadelijk is voor het menselijk gehoor wat alsGreetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b> -
wat ook wel eens wil helpen is die buren uitnodigen, vol met jajem stoppen, en lekker mee laten feesten.
geen gezeik meer.Comment
-
Yip, was het gezeik in Nederland meer dan zat.citaat:en daarom zit jij in spanje ?!Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
daar waar de misdaad even zo welig tiert....citaat:citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
en daarom zit jij in spanje ?!
--------------------------------------------------------------------------------
Yip, was het gezeik in Nederland meer dan zat.Comment
-
Hey tof Jaap!citaat:Hey John, kom van de zomer echt een keer kijken
Ach ja Gerard, ik weet niet of het hier nou bepaald erger is dan in Nederland wat betreft de misdaad. Je moet maar zo denken; daar waar grote groepen mensen geconentreerd zijn viert de zakkenrollerij hoogtij. Pas nog een artikel gelezen in TROUW over de zwarte markt in Beverwijk. Die markt alleen al neemt zo'n 84% van alle aangifte's van diefstal/zakkenrollerij voor z'n rekening van heel Nederland.citaat:daar waar de misdaad even zo welig tiert....
Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
hoi jeroen (almere postmen)
wij stonden daar dus he met onze mt-1 sets van ev.
publiek begon te schreeuwen dat ze niks hoorden postmen begon de boel op te peppen en wij keken vragend naar chef beveiliging en die knikte zo van "knallen maar". volgende ochtend bij ons op de zaak een telefoontje van een woedende ambtenaar van mileu zaken
(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))Comment
-
0hoi hoi hier een stukje uit de rider van een band die ik vaak doe. De contact persoon moet de ondertekent retouneren en bij begin bouwen lopen we alles eventjes na. scheelt mij een hoop geregel en gezeur tijdens opbouwen en soundcheck want ik laat die contact persoon het uitzoeken met: horeca baas/eigenaar, feestcommisie, enz enz.
Voorwaarden techniek F*****E.
- Podium afmeting:min. 6m.x4m. indien anders EERST in overleg.
- Minimaal 2 vrij spanningsgroepen of beter zoals: krachtstroom 3x16 amp.
(Perilex is geen geldige krachtstroom). Het spanningspunt moet zich binnen 5 meter
van het podium bevinden. Zo niet moet dit gemeld worden minimaal 2 dagen
voordat de band komt optreden. Als er extra materiaal nodig is dan worden de
kosten doorberekend.
-Techniek(mengtafel 1.5x2m.) staat in de zaal tegenover het podium met vrij zicht op
de band (oogcontact)
- De band F*****e is een groep live musici, deze groep heeft het recht een
geluidsvolume te produceren zoals dat bij deze groep gebruikelijk is. (tussen de 105
en 110 dbA op mixpositie)
- Het gebruik van een decibelmeter met stroomonderbreking is uit den boze.
- Het podium is verboden gebied voor derden als er apparatuur aanwezig is. Gebruik
van het podium door derden alleen in overleg. De organisatie is verantwoordelijk dat
iemand (die niet bij de band of crew hoort) op het podium kan komen zowel tijdens
het optreden als in pauze’s of na afloop)
- Geen obstakels tussen laad/los ruimte en podium (trappen paaltjes, drempels,
publiek)
- Wij komen ongeveer twee uur voordat de band optreed aan en beginnen meteen met
bouwen. Moeten we eerder klaarstaan ivm. binnenkomst publiek, eters, andere
artiesten e.d. dan ruim van te voren aangeven en er komen dan wachturen bij.
Ook als het optreden afgelopen is dan breken we af en laden we de spullen meteen
in de auto. (locatie regelt persoon die publiek opzij houd tijdens het verplaatsen van
de spullen van het podium naar de auto.) Heeft men liever niet dat we door het
publiek gaan en moeten we wachten tot einde feest dan uiteraard wachturen.
Alternatieve route met obstakels kost extra wachturen.
- De organisatie is verantwoordelijk voor een GRATIS parkeerplaats van tenminste
6m lang en 2,5m breed. Deze parkeerplaats dient binnen een straal van 200m van de
locatie de liggen.(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))Comment
-
Een groepje omwonende zag dat we de tent voor rock zottegem aan het plaatsen waren, dit was 2 dagen voor de aanvang van het festival en ja hoor de voorzitter had al een klachtenlijst ontvangen. Maar goed dat de voorzitter van de organisatie de zoon van de burgemeester is
NIET-ROKERS sterven ookComment
-
even een leuk verhaal van twee weken geleden:
een klant-DJ had een trouwfeestje voor zijn broer in een zaal aan de rand van de Schelde (=einde beschaving). 's Nachts kwam er politie wegens te luid. Zij deden een geluidsmeting en maten 127dB aan de uitgang(!). Het erge was dat zij zelf deze meting vertrouwden (ik zou echt niet op die dansvloer hebben willen staan en hij stond nochthans vol dus iedereen die daar was moet gewoon reeds vooraf doof geweest zijn). De DJ moest het geluid stiller zetten omdat, volgens de politie, in de wet stond dat er op de dansvloer slechts 90dB mocht zijn. Die gast heeft dat geweigerd en moest dan mee maar onderweg naar de auto vroegen die twee heren van de politie aan elkaar wat ze nu met hem aan moesten en uiteindelijk mocht hij terug naar binnen. Welkom in Belgie!Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
waarschijnlijk voor mensen die al vaker op het forum hebben gezeten wel bekend!
Ik ben in een vorig leven ambtenaar geweest, en had zodanig met evenementen te maken, en kwam dit document tegen:
De informatie van infomil.nl is aangepast aan de Omgevingswet en staat nu op iplo.nl en andere websites. De wegwijzer toont waar de informatie precies staat.
Dit document is het ENIGE document in Nederland wat rechtsgeldig is met betrekking tot evenementen, elke vergunning moet hierop gebaseerd zijn!
Laat onwetende ambtenaren niet het feest verknallen, maar sla ze met dit document om de oren.
Ondertussen werken een aantal grotere nederlandse plaatsen al volgens deze norm, maar in 80% van de gevallen wordt gemeten volgens het besluit Horeca-, sport- en recreatieinrichtingen, MAG DUS NIET volgens een gerechtelijke uitspraak!
Sla dit PDF'je op in je laptop of draai het uit en leg het in je toolcase, je voorkomt hiermee dat je feest onterecht wordt stilgelegd of wordt gereguleerd tot een te laag geluidsniveau.
Typisch een gevalletje dat de wet ook wel eens in je voordeel werkt!
Groeten,
RalphComment
-
Nee, nou ik heb ook nog een leuk verhaal. Ik reed laats in mijn opel manta langs de Arena waar een een of ander onbekent k*t bandje stond te spelen, the Roling Stones of zo geloof ik. Kwam de geluidsman van die band naar buiten rennen met de vraag of mijn radio iets zachter kon want hij kon de Stem van Mick Jagger er niet meer bovenuit krijgen.
Mensen, bewaar al deze verhalen lekker voor een verjaardag, dronken mensen geloven het misschien WEL.Comment

Comment