Effect op zang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Effect op zang

Beste collega's

Ik wil een nieuw en goed effect op de zang kopen. Liefst een reverb al dan niet gecombineerd met een delay. De reverb moet wel supermooi en warm klinken. Kunnen jullie enkele tips geven? Met wat voor effect werken jullie op de zang.

Toch nog even meedelen dat ik m'n M-One had ingeruild voor een PCM 90 omdat de M-One niet echt zuiver en warm bleef, maar die verdomde PCM 90 klinkt nu eigenlijk niet veel beter dan die M-One. Alle presets klinken ofwel badkamer-achtig ofwel kerkachtig, maar niet mooi warm en duidelijk.

Dus graag enkele tips over welke toestellen jullie gebruiken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Kristof
  • MSS
    • Dec 2003
    • 78

Denk dat je het probleem bij jij eigen moet gaan zoeken als je met een pcm geen goede rev kunt maken.
    Ga er eens goed voorzitten, loop alle parameters eens door, ga met je eq op je return aan de slag.

Maar als je nog een trapje hoger wilt kijk dan naar lexicon 300/480/960.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

een galm die niet zuiver blijft?

Heb je een harmonizer of chorus preset aan staan???? [B)]
      lekker belangrijk!

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Hoewel ook ik denk dat je ergens iets fout doet met de PCM90 (ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad, fantastische galm als je het mij vraagt), zal ik me beperken tot het aandragen van suggesties...

Ik zelf heb (naast de Lexicons dan) erg goede ervaringen met de units van TC Electronics, dan vooral de M2000, M3000 en M5000. De M5000 maken ze ondertussen niet meer geloof ik, maar misschien is het de moeite de andere modellen eens uit te proberen. Ik weet dat de verdeler hier in Nederland de laatste tijd behoorlijk aan het stunten is met de prijzen...

Veel succes ermee!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

citaat:Geplaatst door berolios

Hoewel ook ik denk dat je ergens iets fout doet met de PCM90 (ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad, fantastische galm als je het mij vraagt), zal ik me beperken tot het aandragen van suggesties...

Ik zelf heb (naast de Lexicons dan) erg goede ervaringen met de units van TC Electronics, dan vooral de M2000, M3000 en M5000. De M5000 maken ze ondertussen niet meer geloof ik, maar misschien is het de moeite de andere modellen eens uit te proberen. Ik weet dat de verdeler hier in Nederland de laatste tijd behoorlijk aan het stunten is met de prijzen...

Veel succes ermee!
          Bedankt voor de tips. Ik ga zeker eens luisteren naar zo'n M 2000. Iets fout doen? Hmmm, 'k denk't niet. Als je het toestel gewoon reset, aanzet en enkele presets beluistert, kan je weinig fout doen denk ik. Toch blijft alles niet echt mooi klinken. Ik denk eerder da't er iets niet in orde is met het apparaat en zal het dan volgende week ook eens binnendoen voor een nazicht.

Bedankt!

Kristof

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Oei, 't is de M 3000 da'k bedoelde :-)

Groeten

Comment

Working...