Ik heb op eerder genoemde kanalen standaard compressie, op het moment dat het niet nodig is wordt er ook geen gebruik van gemaakt, kwestie van de gain structuur van de mixer juist gebruiken.
Compressor/limiter enz
Collapse
X
-
-
Originally posted by artiest_kobusik hoorde ook beruchten van dat compresors wonderen doen.
ik zal het je echt afraden!!!
8< stukje weggeknipt >8
wat ik merkte met de compressor dat je echt een groot dynamiek van je stem kwijt raak.hij maakt alleen zachte persage harder.Naar aanleiding van een andere posting van jou ben ik eens door je andere berichten gaan bladeren.Originally posted by artiest_kobusRegelmatig zie ik bij optredens van collega zangers/zangeressen dat zij nog apperatuur tussen het mengpaneel en de draadloze mic hebben hangen. Wat mijn opvalt is dat bij hun de zang gewoon helderder door komt. Komt dit door een compressor, zo ja wat doet deze precies...
Voor mij is (onder andere door jouw 2 uitspraken die hierboven geciteerd zijn) duidelijk geworden dat je geen flauw benul hebt waar je over praat.
Bijvoorbeeld de onzin die je HIER uitkraamt.
Ik kan anderen -die de door jou geplaatste onzin lezen- alleen maar aanraden je op- en aanmerkingen met een flinke korrel zout te nemen.
Rob.Last edited by keenoncoolstuff; 05-05-10, 22:13.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
Ik had net nog een rapgroep om te schuiven, iets waar ik standaard compressie gebruik.
Hun (mic) techniek is nu niet het allerbeste...
Ik had de ratio op 4:1 staan, vanwege de erge PRAH PRAH's en PPPPFHAAA's....
Hoe gaan jullie hier mee om met compressie?Freelance Light and Video |
Waarom zeggen ze allemaal trusst?Comment
-
JA!! Hier begint het dus mee! Ik merk dat veel technici het op dit punt al niet zo nauw nemen. En dan komt er van een gebalanceerde mix never nooit iets terecht wat je er ook aan comp/limiters/zooi etc etc tussen gaat hangen. Met één blik op een tafel zie je het vaak al: Faders die ver onder en boven de 0 dB staan verraden een slechte gainstructuur.
Is je gainstructuur goed, dan kan je er ongestraft een compressor inprikken die normaal gesproken NIETS doet, omdat jouw structuur netjes voor elkaar is. Je bent dan ook niet een hele tijd aan het klooien om een compressor goed ingesteld te krijgen.
Verder: Neem de tijd om je compressor (maar ook je galm en je eq en ...) te leren kennen. Dat doe je THUIS: een simpele split track: Links: band Rechts: Leadzang die je tevoren een keer opneemt en die 2 kanaaltjes stuur je je mengtafel in. Je hebt dan heerlijk de tijd en gelegenheid om rustig uit te proberen wat je compressor verbetert (verslechtert
..) met allerlei instellingen.
~Clearsound~Comment
-
Per kanaal 20:1 compressie of standje limiter. Dan nog een subgroep met 2-4:1 compressie. De compressor per kanaal doet bij normaal rappen niets, maar als de mic doorgegeven wordt aan de bekende yoyoyoyoyoyo-roepende achterneef zit ik veilig.
De comrpessor op de subgroep gebruik ik om niet zo belangrijke vocalisten iets weg te drukken als de belangrijke vocalist zijn ding dropt. Je weet. Je weet.
Verlies van dynamiek vind ik hier niet zo'n drama, de orkestband is thuis op de macbook toch al platgewalst, dus waarom de zang dan wel dynamiek moet hebben is mij een raadsel
Comment
-
Eens! Wat heb je aan dynamiek als je door een continue geluidsmuur heen moet prikken!Per kanaal 20:1 compressie of standje limiter. Dan nog een subgroep met 2-4:1 compressie. De compressor per kanaal doet bij normaal rappen niets, maar als de mic doorgegeven wordt aan de bekende yoyoyoyoyoyo-roepende achterneef zit ik veilig.
De comrpessor op de subgroep gebruik ik om niet zo belangrijke vocalisten iets weg te drukken als de belangrijke vocalist zijn ding dropt. Je weet. Je weet.
Verlies van dynamiek vind ik hier niet zo'n drama, de orkestband is thuis op de macbook toch al platgewalst, dus waarom de zang dan wel dynamiek moet hebben is mij een raadsel
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment

Comment