Versterker voor Hotspots: autoversterker?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rumblefuzz
    • Sep 2003
    • 9

Versterker voor Hotspots: autoversterker?

Ik ben voor mijn vader op zoek gegaan naar een goed buhne systeem voor zijn Roland RD-600 piano. Hij speelt in een big-band met 16 blazers dus het moet wel genoeg volume leveren, stereo zijn (RD-600 klinkt redelijk goed in stereo en ronduit slecht in mono) en compact.

Ik heb nu twee passieve galaxy hotspots gekocht, met een hifi versterker (sony) erachter hebben we al een vrij aardige testopstelling, maar nu wil ik een versterker gaan zoeken die er echt bij past. Ik had al zitten kijken naar zo'n samson servo 120 (1HE versie). Iemand daar ervaring mee? En zou die genoeg vermogen leveren bij 16 ohm?

En toen sloeg mijn fantasie op hol: Heeft iemand ooit geprobeerd of je ook zo'n car-stereo versterker kunt gebruiken, Die dingen zien er vaak vrij degelijk uit. Zou je met een simpel 12V adaptertje ertussen niet genoeg hebben voor twee hotspots. Qua formaat zou het in ieder geval goed uitkomen want de hotspots zijn samen maar 27 cm diep, dus je zou een mooi compact kistje kunnen maken.

Dus, is er iemand die het me kan vertellen, of een andere (creatieve) oplossing weet?
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

Auto versterker gaat echt niet lukken want dan ben je een hele zware voeding of accu nodig, tevens geven deze versterkers bijna geen vermogen vooral niet aan 16 ohm.
    Ik zou voor de Samson gaan en als het goekoop moet Omnitronic of dap, deze versterkers zijn niet duur en doen gewoon wat ze moeten doen.
    Anne Homan

Comment

• rumblefuzz
      • Sep 2003
      • 9

Ah thanks, ik was al bang dat het iets te fantasievol bedacht was van mij.

What about goeie ouwe quad 303's? Die zijn ook lekker compact...
      Zouden die nog te krijgen zijn?

Comment

• padoog
        • Oct 2005
        • 68

Kijk een beetje op 2de hands pagina's, daar kun je waarschijnlijk wel iets vinden.

Comment

• padoog
          • Oct 2005
          • 68

Of kijk op deze, leuke 1HE versterker voor weinig, die op 16 ohm zo'n
          50 watt rms af zal geven.

Comment

• rumblefuzz
            • Sep 2003
            • 9

Ik heb al een beetje gekeken op de bekende veilingsites, maar ik heb alleen nog maar de samson kunnen vinden (of die DAP, maar dat een beetje hetzelfde)... Ik zoek toch eigenlijk iets kleiners dan 19 inch. Bestaan er dat iemand weet ook versterkers in half 19 inch formaat?

Comment

• padoog
              • Oct 2005
              • 68

Dan zou je een zelfbouwsetje moeten kopen, die kun je in elk gewenste behuizing plaatsen, en die kosten compleet ongeveer 100 euro.

Maar dan moet je hem wel zelf in elkaar zetten.

Comment

• rumblefuzz
                • Sep 2003
                • 9

Of gewoon een hifi-versterker, maar ik weet niet of die het lang vol zou houden.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

hifi.nl al geprobeerd?

Comment

Working...