Help Lexicon PCM 90

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Help Lexicon PCM 90

Hallo iedereen. Ik heb onlangs een Lexicon PCM 90 reverb gekocht, maar nu vind'k hem eigenlijk helemaal niet zo goed klinken :-( Hoewel dit eigenlijk wel mag voor de prijs... De presets klinken heel plat en hebben dikwijls een robotachtig timbre. Ja, ik heb'm helemaal juist aangesloten. Wat ik wil is een mooie duidelijke en warme reverb die niet onmiddellijk uitsterft. Kan iemand enkele tips geven?

Alvast bedankt!
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Kent er dan niemand iets van die PCM 90? Kan er dan niemand tips geven? Ik denk dat ik hem ga verkopen en iets beters zoeken.

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Werk alleen regelmatig met de PCM91 en herken daar niets van jouw verhaal in. Lexicon PCM is goed spul, dus ga er van uit dat er iets structureel mis moet zijn.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Ik werk regelmatig met de PCM 80 en 90, vind het super galmen. Vrees dat je ergens iets fout doet.
        Zou zeggen lees eens goed de handleiding door.
        Om het directe uitsterven op te lossen moet je de decay tijd lager maken, bijvoorbeeld 3 sec.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

ik vrees het niet alleen, ik weet zeker dat je iets fout doet,

de galm van lexicon klinkt erg goed vindt ik, pcm90 is goed materiaal en het enige dat ik dus vrees is dat je de gebruiksaanwijzing niet goed hebt gelezen of serieuze praktijkervaring mist. (overigens niet vervelend bedoeld)

kijk er nog eens goed naar en laat je goed vertellen hoe het werkt door je dealer, die zal je met deze processor vast willen helpen
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

citaat:Geplaatst door Mathijs

Ik werk regelmatig met de PCM 80 en 90, vind het super galmen. Vrees dat je ergens iets fout doet.
            Zou zeggen lees eens goed de handleiding door.
            Om het directe uitsterven op te lossen moet je de decay tijd lager maken, bijvoorbeeld 3 sec.
            Klopt, maar die decay kan je niet altijd aanpassen zoals nog andere parameters. Hij onthoud dan niet wat je aanpast en dit opslaat. Ik merk dat er bij die parameter dan een klein stipje bovenaan rechts staat. Hoe kan ik dit oplossen?

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

ik vrees het niet alleen, ik weet zeker dat je iets fout doet,

de galm van lexicon klinkt erg goed vindt ik, pcm90 is goed materiaal en het enige dat ik dus vrees is dat je de gebruiksaanwijzing niet goed hebt gelezen of serieuze praktijkervaring mist. (overigens niet vervelend bedoeld)

kijk er nog eens goed naar en laat je goed vertellen hoe het werkt door je dealer, die zal je met deze processor vast willen helpen
              Dit is inderdaad wel zo hoor. Ik heb totaal geen ervaring met zulk apparaat als de PCM 90. Voordien werkte ik met een M-One wat kinderspel was vergeleken met de PCM90. De M-One klonk ni slecht, maar ik miste er veel warmte in. Ik gebruik de galm enkel op stemmen, vandaar...

Ik merk dat bij de PCM 90 dat bij sommige parameters een stipje staat in de rechterbovenhoek. Wanneer je deze parameters wijzigt en opslaat, onthoud hij deze niet wanneer je de galm oplaadt. Hoe kan ik dit oplossen?

Comment

• noot
                • Nov 2005
                • 37

citaat:Geplaatst door Tofke78

Ik merk dat bij de PCM 90 dat bij sommige parameters een stipje staat in de rechterbovenhoek. Wanneer je deze parameters wijzigt en opslaat, onthoud hij deze niet wanneer je de galm oplaadt. Hoe kan ik dit oplossen?
                [V]
                RTFM!!!!!!

mocht je ´m niet bij aankoop van het apparaat hebben gekregen....

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

citaat:Geplaatst door noot

citaat:Geplaatst door Tofke78

[V]
                  RTFM!!!!!!

mocht je ´m niet bij aankoop van het apparaat hebben gekregen....
                  Aheum, ik heb'm gelezen en kon'r ni direct iets over vinden :-( Als jij zo zeker bent zoals je het op zulke uitdrukkelijke manier aan me wil vertellen, zal ik er hoogstwaarschijnlijk wel overgekeken hebben. Mijn excuses, maar als je het dan toch weet, kon je het snel evengoed gezegd hebben...

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Hier heb ik geen zin in.

om 17.06 een topic openen, en om 20.24 al een complete handleiding verwachten, kom op, we zijn overtoom niet.

Enne, we draaien ook hier op t forum uitsluitend op verzoek.

Comment

Working...