Ontvangst versterken EW135

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

citaat:Geplaatst door shure-fan

ik zou zeggen, koop het aantal meters rg58 dat je nodig denkt te hebben, en probeer het gewoon uit, dus plaats 1 van de antennes op de gewenste plek en proberen, ik weet wel dat er wel een verhuurbedrijf bij je in de buurt zit die sennheiser gebruikt, misschien een tip om daar wat info in te gaan winnen / spullen te gaan huren (antenne versterker, richtantennes enzo) en daar dan eens mee te gaan stoeien

pak dan als het even kan RG213, dan heb je meer kans dat het gaat werken, misschien huren/lenen bij een firma in de buurt?

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Hartstikke bedankt heren,

Ik ga het gewoon eens uitproberen allemaal. Stukje coax naar buiten met een antenne en vergelijken met de antenne's beide binnen. Zal vast wel een aantal dB schelen. Bij een bepaalde lengte coax is natuurlijk de verhouding verzwakking door kabel vs gain door plaatsing antenne buiten, gelijk.

En shure-fan, welke bedrijven hier in de buurt werken allemaal met Sennheiser? Ik geloof My Facilities wel, maar als je er meerdere weet scheeld dat mij weer rondbellen [] Want een betere antenne is dan natuurlijk ook geen overbodige luxe. En Aart, wat voor type antenne gebruikte jij exact?

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Mac heeft absoluut gelijk wat het principe van coax betreft ! Het is alleen wel zo dat dit principe in de praktijk bij goedkope kabels nogal eens blijkt tegen te vallen bij grotere lengtes, vandaar het advies maar beperkt te verlengen. Maar als je goede (en dus vaak ook dure) kabel neemt, moet je zonder problemen kunnen verlengen. Op een gegeven moment kan de kabel echter zó duur worden dat het interessant wordt gewoon een betere wireless-set te kopen....

Verder is de beste vuistregel voor het plaatsen van attennes: IEM zo hoog mogelijk en een meter of 5 van de podiumrand, Wireless op buikhoogte en hoogstens 3 meter uit elkaar voor het in stand houden van de true-diversity. Deze opstellingen worden door ons o.a. gebruikt bij de proms en zijn nu door Shure opgenomen in de wireless-trainingen die zij geven.

Ook al ga je verlengen, ik zou wel kiezen voor vlag-attennes, opgesteld in bijvoorbeeld een (of bij 2 setjes: meerdere) hoek(en) van het veld (bij een goede vlag zou de afstand tot de 'overliggende' hoek geen probleem moeten zijn).

Beetje experimenteren kan in dit geval in ieder geval geen kwaad.

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

citaat:Verder is de beste vuistregel voor het plaatsen van attennes: IEM zo hoog mogelijk en een meter of 5 van de podiumrand, Wireless op buikhoogte en hoogstens 3 meter uit elkaar voor het in stand houden van de true-diversity. Deze opstellingen worden door ons o.a. gebruikt bij de proms en zijn nu door Shure opgenomen in de wireless-trainingen die zij geven.

Wij hadden tot voor kort ook de antennes zo'n 5 meter hoog ( tijdens races de antennes op standaars op de bus). Nu we de standaards hebben vervangen door korte voetjes waardoor de antenne 2 meter naar beneden komt is het ontvangst verbeterd.

citaat:
          Mac heeft absoluut gelijk wat het principe van coax betreft ! Het is alleen wel zo dat dit principe in de praktijk bij goedkope kabels nogal eens blijkt tegen te vallen bij grotere lengtes, vandaar het advies maar beperkt te verlengen.

Deze ervaring heb ik ook. De bijgeleverde sennheiser kabel gaf meer signaal door dan onze standaard coax ( wel industriekabel en geen gamma)

citaat:Ik heb zelf ook een EW100-serie (clip-on zender) en draai daar regelmatig afstanden tot zeker 150 meter (vrij zicht) mee.
          Ik heb zelfs een verbinding draaien (met zelf gebouwde netvoeding op de zender) over een afstand van zeker 350 meter. Deze draait al zeker 5 jaar 24/7 zonder enig probleem. De zender staat achter een raam en de ontvanger heeft één buitenantenne (kleefvoet met 3 meter dunne coax en een sprietje van een centimeter of 12). Ondanks de afstand heb ik zeker 75% uitslag op de RF-meter van de ontvanger zonder gebruik van extra antenne-versterkers.

350 meter is wel heel ver, er staan vast geen opstakels tussen de antennes. Op een sportterrein heb ik wel eens problemen gehad met 75 meter vanwege de vele mensen die rond de presentator stonden. Ik heb eens een band zien zweten met een ew 100 serie waarbij het ontvangst al bij 30 meter weg viel.
          De omstandigheden spelen zeker een grote rol.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

citaat:Geplaatst door jans

citaat:Verder is de beste vuistregel voor het plaatsen van attennes: IEM zo hoog mogelijk en een meter of 5 van de podiumrand, Wireless op buikhoogte en hoogstens 3 meter uit elkaar voor het in stand houden van de true-diversity. Deze opstellingen worden door ons o.a. gebruikt bij de proms en zijn nu door Shure opgenomen in de wireless-trainingen die zij geven.

Wij hadden tot voor kort ook de antennes zo'n 5 meter hoog ( tijdens races de antennes op standaars op de bus). Nu we de standaards hebben vervangen door korte voetjes waardoor de antenne 2 meter naar beneden komt is het ontvangst verbeterd.
            Wat ik in mijn zin bedoel: IEM (in-ear monitoring => zend attenne dus) zo hoog mogelijk (binnen het redelijke natuurlijk), liefste op een meter of vijf vanaf de podiumrand (niet 5 meter hoog). Ontvangst-attennes in principe op buikhoogte plaatsen (grofweg zelfde hoogte als mobiele zender)....
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...