Mid speakers uit fase.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henk de geluidsman
    • Jun 2005
    • 75

Mid speakers uit fase.

We zijn een geluidsset aan het inregelen.
    Bestaat uit dubbel 18 inch laagkast dubbel 15 inch midkast en een 60x40 graden hoorn met 3 inch driver.

Met de Behringer Ultradrive PRO DCX2496.

Meetmicrofoon aansluiten testsignaaltje en hij rekent keurig de tijdsvertragingen uit.dat gaat goed
    Maar tot onze verbazing zet de processor de midkasten uit fase ipv de hoorns,

Wie weet of dit zo hoort ? volgens ons zou de hoorn uit fase moeten,
    nvt
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Geen van beide moeten uit fase, als je een plokker gebruikt geeft de plokker een uit-fase-signaal aan, maar met een smaart, of SIM oid zul je zien dat het goed gaat.

Comment

• Guus
      • Oct 2003
      • 104

citaat:Geplaatst door Henk de geluidsman

We zijn een geluidsset aan het inregelen.
      Bestaat uit dubbel 18 inch laagkast dubbel 15 inch midkast en een 60x40 graden hoorn met 3 inch driver.

Met de Behringer Ultradrive PRO DCX2496.

Meetmicrofoon aansluiten testsignaaltje en hij rekent keurig de tijdsvertragingen uit.dat gaat goed
      Maar tot onze verbazing zet de processor de midkasten uit fase ipv de hoorns,

Wie weet of dit zo hoort ? volgens ons zou de hoorn uit fase moeten,
      Beste Henk,
      ik begrijp dat je drie-weg werkt?
      Een fase draaiing KAN mogelijk zijn indien je verschillende merken amp's gebruikt. Ik kan me nog van vroeger herinneren dat er een fase verschil was tussen ik dacht een Peavy en een Quad 405.
      Dat kun je echter eenvoudig natrekken door op beide amps hetzelfde type speaker te plaatsen, een lagere toon erop te zetten en te bepalen of ze in of uit fase zijn.
      de Guus

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

... de "plokker", is dat dat kleine handzame kastje voor het checken van je LS fase ?
        Lijkt me niet 100% sluitend toch ? LF OK, maar hoe meet dat plokkertje bij hogere freqs ?

@ Guus; je hebt 't wellicht over versterkers van voor WO-1 ... dit komt echt niet meer voor hoor
        Ik zou de boel met roze ruis en een degelijk meetsysteem zoals ******** aankaart eens checken, Behringer kan handige tools hebben maar heeft bij mij niet echt de naam degelijke meetsystemen te hebben. Voorts zou ik dan niet gelijk met de polariteit (fase) maar met de delay aan de slag gaan.

Succes !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Reemski
          • Dec 2001
          • 690

Vergis je niet. Totaan de CSx serie heeft peavey zoiezo eigenwijs nog de 3 als +/heet gehouden. Waar ze wijs geworden zijn weet ik niet precies.

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

De Quad 303 was de versterker die 180 gr. fasedraaide.
            Een passief 12 dB filter draait ook 180 gr., daar je het hier over een actief filter hebt???? je mag toch verwachten dar de fabrikant de draaiïng van zijn filter al in het systeem verwerkt heeft.

Comment

• Henk de geluidsman
              • Jun 2005
              • 75

Het is inderdaad 3-weg actief.

Er zit idd een Peavey CSx versterker op de hoorns,hoewel deze versterkers wel iets kleuren houden we ze toch voor het fijne DDT van Peavey, nog nooit een driver kapot gehad.

Ik ga die +/- draaiing eens checken als we de bende van na het weekend weer opgeruimd hebben
              nvt

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Reemski, aha ... daar daagt me iets van "de Amerikaanse standaard" waarbij pin 3 idd "hot" was. Dit was toch iets van vroeger ja ... laatste pakweg 15-20 jaar heeft men de zg "Europeese standaard" wereldwijd doorgevoerd. De CSx-series zijn toch van later ?

Enfin, meten = weten, succes !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

kon toch wel eens tegenvalen,
                  toen ik mijn klark 360 kocht duurde het even omdat die eerst nog omgesoldeerd moest worden, en dat is iets van 1.5 jaar geleden.
                  (verhaal van de locale leverancier hoor[:I])
                  en carver heeft pin 3+ gehouden tot en met de pm1201
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

citaat:Geplaatst door som

toen ik mijn klark 360 kocht duurde het even omdat die eerst nog omgesoldeerd moest worden, en dat is iets van 1.5 jaar geleden.
                    Er zijn nogsteeds idioten die dat doen. Hier een DJM-600 van Pioneer met productiedatum augustus-2005 heeft heet op pin 3

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

mooi verhaal : je gaat gabalanceerd in , en er weer uit, en als allebei nou op dezelfde pin zitten heb je geen probleem, dacht ik zo.

mooi voor de gek gehouden.

Bij mic's en amnps is dat iets andes, daar gaat de trilling daadwerkelijk naar 2= naar voren, en /of niet wel omgekeerd. En dan komt dat 2-3heet verhaal naar voren.

neem eens een fasedraai-kabeltje, en test dan nog eens?

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

citaat:Geplaatst door **************

mooi verhaal : je gaat gabalanceerd in , en er weer uit, en als allebei nou op dezelfde pin zitten heb je geen probleem, dacht ik zo.

mooi voor de gek gehouden.

Bij mic's en amnps is dat iets andes, daar gaat de trilling daadwerkelijk naar 2= naar voren, en /of niet wel omgekeerd. En dan komt dat 2-3heet verhaal naar voren.

neem eens een fasedraai-kabeltje, en test dan nog eens?
                        laat de dn360 sinds altijd nou ongebalanceerd uit zijn......
                        optionele trafo hoef je niet te nemen

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

laat de dn360 sinds altijd nou ongebalanceerd uit zijn......
                          optionele trafo hoef je niet te nemen
                          oh ja, dat was de reden dat ik er zo'n hekel aan had. Klark = Klank, maar die eeuwige verscheidenheid aan outputs...

Comment

• som
                            • Nov 2002
                            • 787

ik gebruik 'm toch alleen op insertie, van mij mocht het signaal wel over 3 lopen maar e.a. besliste anders.
                            achteraf toch wel handig,hoef je bij een verandering niet direct te solderen

Comment

• Reemski
                              • Dec 2001
                              • 690

citaat:Geplaatst door Koen van der K

Reemski, aha ... daar daagt me iets van "de Amerikaanse standaard" waarbij pin 3 idd "hot" was. Dit was toch iets van vroeger ja ... laatste pakweg 15-20 jaar heeft men de zg "Europeese standaard" wereldwijd doorgevoerd. De CSx-series zijn toch van later ?
                              CSx is idd van later. Mijn laatste CSx heb ik zo'n 7 jaar geleden gekocht, en die had het ook nog, maar daarin kan ik me vergissen. Mijn CS400x is zoiezo van de amerikaanse standaard. Maar die is inderdaad van een jaar of 15 geleden.

Comment

Working...