behringer mdx-4600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Het probleem is dat de pro's 'de' kennis hebben, de pro's hebben 'de' oren en 'het' gevoel...
    Er is verschil tussen mannen en vrouwen, maar ook tussen mannen onderling. Ik ken vrouwen die hard praten, en mannen die enorm zacht praten, en als die gaan zingen is het ineens weer allemaal heel anders. Het is niet een verschil tussen mannen en vrouwen, het is een verschil van persoon tot persoon. De een heeft alleen een compressor voor de peaks nodig, maar de ander heeft een compressor nodig omdat het anders gewoon niet klinkt, en weer een anders kan je beter de eigen dynamiek laten regelen omdat dat gewoon het beste klinkt.

Wat je zou moeten horen: Als je zelf roept bijvoorbeeld, dat als je de compressor op 1:1 zet dat het heel hard wordt, maar dat wanneer je het zwaar comprest (oneindig, is een raar tekentje wat lijkt alsof er 2 o's tegen elkaar zijn geplakt 'oo'), dat het alleen nog hard klinkt, maar het daadwerkelijke niveau eigenlijk naar beneden wordt 'gepompt', en daar moet je eigenlijk de best klinkende middenweg in vinden.
    Juist bij een compressor heb je wat meer ervaring nodig in het gebruik zeker, dus niet alleen van lezen, omdat je het echt moet horen, en ook moet kunnen onderscheiden wanneer het goed is, daarom zitten er op een compressor ook geen 'presets' zoals op een galm. En omdat je niet van plan bent om het wekelijks te gaan doen, is het in dit geval waarschijnlijk veel makkelijker, en ook beter voor de zanger, als jij gewoon goed op blijft letten en netjes meeschuift.
    De groeten => Micha

Comment

• rik
      • Oct 2005
      • 13

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door rik

@SIS "kaas van gegeten"... flauwe belgen-mop. Wij gaan tenminste naar het WK!
      Zeg, het zal wel gaan zeker [)]

Wil je nou geholpen worden of niet ???
      Jou citaat is :

"" Die compressor wordt de MDX-4600 die een maat voor me huurde. Nu heb ik geen ervaring met dergelijke toestellen en is er ook geen handleiding bij... ""

HIER zeg je zelf dat je geen ervaring hebt met dergelijke toestellen !
      Dus kan je hier uit concluderen dat je geen ervaring hebt met compressors, laat staan aansluiten

Er zijn hier forumleden die jou willen helpen, en wat doe je ......

Vul de puntjes zelf maar in !!

Sorry moderator, maar zulke opmerkingen zijn alles behalve leuk !!
      sis
      heb idd nog nooit met compressors gewerkt, maar weet wel wat ie hoort te doen en hoe ie moet aangesloten worden. Dit had ik nl al gedaan VOOR hier naar de handleiding werd verwezen [^]

Ik wil zeker geholpen worden. Maar
      1/wie heeft in al die posts al een instelling gegeven van waaruit ik kan vertrekken? Behalve Ibvee NIEMAND! Met wat Ibvee als laatst postte kan ik tenminste hier thuis nog wat op zoek gaan. Dat elke stem anders is weet ik ook wel [xx(]
      2/"...laat staan aansluiten": Sis, je had net zo goed in je eerste post al kunnen zeggen "stereo-jack op insert, 2x mono-jack op send/return". Dit is even veel werk om in te typen en dan had je tenminste geholpen.

10 posts en ik krijg 2 tips (Ralph - handleiding, Ibvee - instelling)

In het DJ-topic helpt iedereen iedereen lijkt me...

Bypass (staat er NIET op) en fader schuiven zal in uiterste nood zijn. Ik heb het toestel hier, wil het gebruiken en wil het leren kennen []

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

"" hallo ralph, op de duitse site was ik ook al terecht gekomen...

alvast dank! Nu heb ik morgen maar een half uurtje tijd om alles op te bouwen. Heb je enkele tips hoe ik die compressor instel?

Die zanger komt maar aan tijdens het eten en treedt op tijdens de pauze. Met hem "soundchecken" is niet mogelijk ""

Mijn antwoord was eigenlijk hierop gericht !!
        Zoals ik al eerder zei : op 1-2-3 leer je niet met een compressor werken !!
        je geeft zelf aan dat je maar een half uur tijd hebt om alles op te bouwen en soundshecken zit er al helemaal niet in !!
        Ik heb je al eerder gevraagt over welk materiaal je beschikt ?
        Daar bedoel ik mee : mengtafel, PA, welk vermogen enz...

Daar heb je nog geen antwoord op gegeven !!
        Misschien is een compressor helemaal niet nodig !!

Even alles samenvatten :
        1 ) nooit met een compressor gewerkt
        2 ) geen soundcheck mogelijk
        Wat denk je nou zelf ! dit is toch onbegonnen werk !!

Ik heb na 25 jaar dienst al heel wat van dat soort zangers gemixt en ze hebben allemaal hun eisen, daar ga ik lekker niet op in !
        Velen van hen weten niet eens waar ze over praten : ze moeten dit ze moeten dat enz...

Nog even dit :
        heeft die zanger het wel degelijk over een compressor, want het kan even goed een galm of reverb zijn waar hij het over heeft
        Tja, sommigen kennen niet eens het verschil

Toch succes gewenst !

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Geen threshold? wat doet dat 2e knopje van links dan?
          Geen bypass? Wat doet dat 3e drukknopje van links aan de onderkant dan?

De reden waarom jij geen "goed" antwoord krijgt, heeft te maken met het feit dat er gewoon geen standaardinstellingen zijn. Anders hadden ze al die knopjes wel van dat apparaat weggelaten, wordt ie namelijk goedkoper van...
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

En Rik,
            hoe is het geweest afgelopen zaterdag ???
            sis

Comment

• rik
              • Oct 2005
              • 13

En Rik,
              sis
              ... vraagt de belg al lachend met een op-mij-neerkijkende ondertoon [8)]

Die zanger had wel degelijk een compressor nodig, geen reverb of galm. Ook dat verschil ken ik [^]

Er was iemand bij die voor 'm werkt (of waarvoor hij werkt) en die keek m'n afregelingen even na tijdens 't eerste nummer. Blijkbaar had ik toch alles afgeregeld...

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door rik

En Rik,
                sis
                ... vraagt de belg al lachend met een op-mij-neerkijkende ondertoon [8)]

Die zanger had wel degelijk een compressor nodig, geen reverb of galm. Ook dat verschil ken ik [^]

Er was iemand bij die voor 'm werkt (of waarvoor hij werkt) en die keek m'n afregelingen even na tijdens 't eerste nummer. Blijkbaar had ik toch alles afgeregeld...
                Zeg, ongemanierde pipo, ik vroeg alleen maar hoe het geweest was afgelopen zaterdag !!
                Dit heeft niks te maken met "" al lachend met een op-mij-neerkijkende ondertoon ""
                Ik was gewoon benieuwd of het goed gegaan was met de compressor enz...
                Nog even dit :
                Jou TOON tov de Belgen staat mij totaal niet aan
                Heb je iets tegen ons misschien ????
                sis

Comment

• rik
                  • Oct 2005
                  • 13

iets tegen de belgen? helemaal niet! 't zijn m'n beste vrienden [^]

diegene die me zaterdag geholpen heeft was trouwens een belg [)]

ik vroeg hier raad/info op 't forum en die heb ik niet gekregen, vind dat ik hier als newbie onheus/neerbuigend ben behandeld door personen met 25j ervaring.
                  er staan heel wat druk- en draaiknopjes op die compressor en ook al zijn er geen standaard instellingen, toch hadden dagelijkse gebruikers wat tips kunnen geven. Doe dit/doe dat en als 't niet is wat je hoopte - probeer dan dat eens...

@ sis, je vroeg over welke installatie ik beschikte. Ik heb hier niet op geantwoord omdat dit NIET ter zake doet. Ik gaf al aan de compressor via insert aan te sluiten dus ik heb een "goedkoop" tafeltje. Merk, soort versterker, aantal boxen,... heeft verder niets met de compressor te maken. Die zanger wist wat hij voorgeschoteld kreeg dus daar was geen discussie over.

Ik huurde een toestel (dus ik kende het niet) waar ik thuis wat kon mee leren werken/uitproberen. Op die compressor stond ook een gate en een limiter - de helft vd knopjes deden het toestel ingewikkelder LIJKEN dan het is en ik sloeg wat in paniek.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

In zo een korte tijdspanne kan je niet geholpen worden !!
                    Dit is vrijwel onmogelijk, zeker in jou geval omdat je niet weet of niet wist hoe een compressor in te stellen !!
                    Ik was nog zo vriendelijk om jou succes toe te wensen !!!
                    Maar OK , punt andere lijn
                    sis

Comment

• Vervallen

Het begint steeds vriendelijker te worden hier. Ik denk dat Sis gelijkt heeft. Ik zit nog niet zolang in dit vak als de meeste hier. En leer steeds nog bij (daarom lees ik dit soort dingen)

Voor onze medewerkers heb ik een klein forum gemaakt. Niet zoals dit. Meer een plek waarop we bepaalde apparatuur uitleggen. Soms vanuit eigen kennis en soms met verwijzingen naar andere websites. Als je het interresant vindt kunt je misschien eens een kijkje nemen. www.kennisbank.jcsl.nl

Dit is niet bedoeld als spam of reclame meer als hulp. Kijk maar wat he ermee doet

Comment

• rik
                        • Oct 2005
                        • 13

In zo een korte tijdspanne kan je niet geholpen worden !!
                        Dit is vrijwel onmogelijk, zeker in jou geval omdat je niet weet of niet wist hoe een compressor in te stellen !!
                        ik betaal huur per dag - dus had deze niet voor 'n week gehuurd en wist ook niet welk merk/model ik in gebruik ging krijgen.

Comment

• rik
                          • Oct 2005
                          • 13

ik hoop hier idd VEEL bij te leren, daarvoor dient een forum. Helaas ben ik hier niet wijzer van geworden... volgende keer beter?

Comment

• rik
                            • Oct 2005
                            • 13

@ sis: niets persoonlijk hoor!

Comment

Working...