Ram Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

citaat: ik heb amp aangestuurd tot de clipledjes deftig oplichte.
    ook zelf dachten we eerst dat er iets mis was en zijn toen ook de instellingen achter op de amp gaan controleren en dat bleek toch alemaal correct te zijn.
    het was nu ook geen wereld van verschil maar toch wel goed waarneembaar.
    Even een aanvulling hierop, later, toen Diet al weg was, kwamen we erachter dat er, op een kant, een instelling verkeerd, van de Dbx (-6db), stond. Ik heb, later, het vergelijk niet helemaal meegekregen, wel de discussie hierover, en het bleek dat de MC2 E45 toch wel mee kon komen.

(Dit stukje schrijf ik naar aanleiding van een mailtje van Jan, aan mij, die op een of andere vage wijze zich niet kan registeren op dit forum, die deze versterkers, MC2 E45 en de qsc pl6.0, had meegenomen, en het vergelijk later nog een keer heb gedaan)
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Reemski
      • Dec 2001
      • 690

Zulke reacties zijn dus redelijk vertekenend op deze manier. Vond het al zo vreemd.
      Nu wordt hier de reactie neergezet dat de E45 erg tegenviel, in vergelijking met een BUX en een PL6, terwijl dit dus eigenlijk te wijten is aan een onvolledige kennis deze amp. Die 6 dB zal inderdaad de lagere gevoeligheid (en dus lagere versterkingsfactor) van de versterker zijn.

Comment

• diet
        • Jun 2004
        • 4

@ ivo als 1 kant van de dbx op -6db stond was het inderdaad een foutieve instelling die jullie opgemerkt hebben als ik al weg was.
        maar dan stond die instelling zowel op -6 voor de pl6 de mc2 e45 en de bux 5.0
        maar volgende keer als we wat meer tijd hebben zullen we ze eens deftig naast elkaar leggen.
        WWW.EDBZONE.be

Comment

Working...