Ram Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vervallen

Ram Audio

Heeft iemand ervaring met het merk RAM.

De ene zegt dat hij in de catogorie EV/Carver thuis hoort en de ander zegt dat dit een onbekend merk is en dat de kwaliteit nooit veel kan zijn.

De vermogens zijn heel hoog in vergelijking met de prijs.

Homepage: www.ramaudio.com
    Importeur: www.soundandlight.nl
  • od
    • Feb 2004
    • 138

wij hebben powerpacks van ram en moet zeggen zijn zeer goed. versterkers heb ik nog niet gehoord.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Kijk eens in de bovenhoek rechts """ zoek """
      Typ daar eens versterkers in, dan heb je meteen leesvoer voor een heel weekend

Er is al heel wat geschreven over versterkers !!
      Misschien vind je daar wel jou antwoord
      Er is al een topic over ram versterkers

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Kan wel zeggen dat ze steengoed zijn, dat we er altijd met veel plezier mee gewerkt hebben.
        Maar hij wil ze van mij kopen vandaar.
        Maar komt een hoop vermogen af en, Heeft inderdaad ons nog nooit in de steek gelaten.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Heb ze laatst op een stelletje DAS-subs gehoord, en ik moet zeggen dat er best wel piek-power vanaf kwam. Met andere woorden : stroom genoeg uit zo'n ding...

Comment

• community
            • Aug 2005
            • 18

Ik heb niet zulke beste ervaring met de ram versterkers. Op 2ohm zijn ze niet al te best, we gebruiken ze nu voor de monitors en ik moet zeggen dat gaat goed. Geef mij toch maar qsc of labgruppen maar misschien mag je zoiets ook niet met elkaar vergelijken.

Comment

• Vervallen

het plan is om ze op 4 ohm te gaan gebruiken. Maar als ik zo de reacties op het forum lees. Weet ik niet of het nu wel een slimme zet is.

We draaien nu met LEM versterkers en die vind ik helemaal top. Het enige probleem is dat het vermogen te laag is.

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Ha JS,

Enkele klanten van me gebruiken RAM BU-X series voor FOH en monitor en zijn er zeer over te spreken, heb ze (nog) niet gehoord en (nog niet) in de werkplaats gehad. Ze schijnen op 2 Ohm (enkel BU-X) goed te draaien.

In vergelijk met LEM zou het best wel eens mee kunnen vallen, laat eens een stapeltje op proef komen ?!
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Volgens mij zijn ze op 4 ohm best te genieten. Ook op 2 ohm hoor ik geen heftige problemen.

2 ohm is natuurlijk wel wat veel van t goede, maar dat is dan ook weer meer een kwestie van bezuinigen op versterkers. Op 4 ohm was je immers een amp extra nodig geweest...
                  En dat kan met de (veel) duurdere versterkers een stuk gemakkelijker.
                  Lengte en breedte verhaal.

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

Onze rams bux draaiden rustig hele avond op volle kracht op 2 ohm.
                    Zonder problemen of warm te worden.
                    gooiden dan 2700w per kanaal aan 2ohm 2x das st218.
                    en er draaiden er 4 rams zo'n 4 jaar lang, zonder problemen zoals ik zei.

Comment

• diet
                      • Jun 2004
                      • 4

wij gebruiken al ruime tijd de bux 1.4 , 2.0 , 3.4 en 5.0.
                      ik heb met de amps nog geen enkel probleem gehad en bij ons staan ze op de subs ook op 2 ohm.
                      laatst op een meeting enkele versterkers naast elkaar gezet op enkele beyma 18g50 subjes.
                      mc2 e45 , bux 5.0 en de pl6
                      de mc2 e45 viel mij erg tegen kwam echt vermogen tekort t.o.v. de andere 2. be bux 5.0 klonk veel warmer dan de mc2 en de pl6. maar de pl6 drukte toch wat meer door.
                      WWW.EDBZONE.be

Comment

• Reemski
                        • Dec 2001
                        • 690

Heb je de Mc2 wel flink vermogen laten leveren ??

Zoiezo ligt de gevoeligheid van deze versterker 6 db lager dan gebruikelijk. Daarnaast werken de limit lampjes idd vrij snel. Ik heb het idee dat ze al aanschieten als het limit systeem enigszins gaat ingrijpen. Wel kan de versterker nog een stuk meer vermogen leveren vanaf het moment dat het limit lampje net aangaat.

Comment

• diet
                          • Jun 2004
                          • 4

ik heb amp aangestuurd tot de clipledjes deftig oplichte.
                          ook zelf dachten we eerst dat er iets mis was en zijn toen ook de instellingen achter op de amp gaan controleren en dat bleek toch alemaal correct te zijn.
                          het was nu ook geen wereld van verschil maar toch wel goed waarneembaar.
                          WWW.EDBZONE.be

Comment

• Didier
                            • Aug 2002
                            • 323

Ik heb een keer een RAM BUX 3.4 naast een QSC MX3000a gehoord op de bassen aan 4ohm. De MX3000a gaf toch duidelijk meer druk dan de BUX, ondanks dat de BUX (theoretisch) meer vermogen heeft.
                            Zuid-Limburg

Comment

• community
                              • Aug 2005
                              • 18

We hebben nu op de subs 2x qsc mx 3000 per kant en dit gaat op 2 ohm prima. De ram's die gaven na een paar uur stevig draaien de geest en dan heb je toch behoorlijk schade. We hadden per amp 12 eind transistors stuk da's toch jammer.

Comment

Working...