Advies wat te doen pa.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

citaat:Geplaatst door **************

Ik ben niet eigenwijs of zo, gewoon niet zo sterk.
    ik pak die 650's alleen als het moet.

Maar de optie was dus ook (voor de goeie lezer) op 2 700's per kant. Rechtopstaand, wegens dezelfde frontbreedte zit je al mooi op hoogte. (krap 120, vrachtwagen breedte)-'t systeem waar ze nu mee draaien werkt ook vanaf die hoogte.
    Dat zware tillen heb ik al wel afgeleerd maar ik weeg dan ook niet zo zwaar.

Een goede lezer heeft gelezen dat er later nog twee bij komen en het dus eerst 1 700HP per kant wordt.

Meyer is kut, I Love Kut.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• elmer
      • Jul 2003
      • 139

een 650R of een P ********? een R is nog tot daar aan toe maar een P?? dat is gewoon ziek hahaha

MSL'en met 650's is een lekkere combi

maar dat D&B spul is net of je een kuub watten beet hebt

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Nou we zijn eruit hoor.
        We hebben voor een heel mooie prijs 4 msl4 gekocht bij onze oosterburen.
        Daar komt bij eerst 2 nieuwe subs hp700 van meyer.
        Later als we de spaarpot weer wat aangevuld hebben nog eens 2.
        En voor de kleinere dingen en als infill word er nog upa1 aangeschaft.
        De msl4 word gevlogen in onze fronttruss.
        Of gestacked op de hp700 inderdaad op de hoek van het podium.
        Mochten we gaan vliegen liggen de subs centraal onder of voor t podium.

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Dan wil ik je als eerste feliciteren met je aankoop.
          Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, van de andere kant wij hebben het budjet niet.
          Viel plezier ermee.( dat gaat zeker lukken.)

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door jans

Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, van de andere kant wij hebben het budjet niet.
            Ik denk (weet!) dat dit setje echt niet duurder is dan de gemiddelde dubbele 140dB-set...
            Gewoon ff wat zoeken en vinden, en dan ben je echt niet duurder uit dan met een concurrerende set.

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

Ik weet wel dat het een stuk duurder is dan de set die ik van Theo over genomen heb, hij heeft mij 6 subs verkocht en daar kan hij er wel 1 voor terug kopen.Bij de tops is het nog erger, hij heeft mij 4 toppen verkocht en daar kan hij nog geen 1 top voor terug kopen.weet wel dat het duur is kan niet men mening geven over het geluid maar dat zal als ik theo zo spreek zeer goed zijn.Ik heb overegens van hem een das audio set overgenomen st218 met st215(is trouwens voor het geld ook best goed)groeten arie

Comment

• theo
                • Nov 2001
                • 503

Zo is dat arie(arjan). wij hebben ook altijd met veel plezier met deze set gedraait en klonk ook heel behoorlijk.
                Maar we wilden nu naar een iets betere set een zogenaamde a-set.
                Die ook een beetje naam had op de rider.
                Vandaar de stap genomen naar meyersound. en ja dat doet pijn in de porteufeuille.
                Ook blijft er een dasset voor de disco klusjes en de kleinere setup bestaan. Das compact 2 top met bijbehorende sub.

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

citaat:Geplaatst door jans

Ik denk (weet!) dat dit setje echt niet duurder is dan de gemiddelde dubbele 140dB-set...
                  Gewoon ff wat zoeken en vinden, en dan ben je echt niet duurder uit dan met een concurrerende set.
                  Dat weet ik wel maar wij hebben geen afzetmarkt voor dergelijke systhemen we werken veel voor verenigingen en ben dan blij met mijn dynacord set.
                  We huren meyer in als het werk er voor is.

Comment

• elmer
                    • Jul 2003
                    • 139

citaat:Geplaatst door theo

En voor de kleinere dingen en als infill word er nog upa1 aangeschaft.

wat UPA's?? Upa A of C? of ga je voor P's?

Comment

• theo
                      • Nov 2001
                      • 503

Nou de msl-4 kasten zijn binnen,na een rit van 1700km.
                      Maar het was het waard kasten zijn in nieuwstaat en voorzien van het rms-monitoring systeem.
                      Zal deze week op het fotoforum eens proberen te posten.
                      en er komen upa1 kasten als infill wide coverage.

Comment

• theo
                        • Nov 2001
                        • 503

Nog effe 1 vraagje aan de deskundigen?
                        ken nu 2x hp700 kopen wel nieuw .
                        maar voor dat geld kan ik ook 6 gebruikte psw-4 aanschaffen.
                        Wat is raadzaam en waarom?
                        Alvast bedankt Gr.

Comment

• meyerfreak
                          • Mar 2004
                          • 142

Hey Theo !

Goh wat heb jij een keus zeg ! Ik moet je melden dat ik helaas nooit een PSW4 heb gehoord ! (verder bijna alles waar meyer op staat maar de psw4 niet > shame on me.....)
                          Theoretisch zou je met 6 psw-4's wel meer druk kunnen creeren.... Andere voordelen die ik me kan bedenken zijn bredere inzetbaarheid (2 psw's met 2 upa's maken een mooi kroegsetje bijvoorbeeld[)])
                          Ook kun je met 6 Psw4's uitgebreide noise-canceling opstellingen maken i.c.m een digitale delaydoos

Al met al een moeilijke beslissing maar ik zou persoonlijk eerst een A-B vergelijking willen hebben.

Groeten

Steven
                          ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Is inderdaad wel wat lastig.
                            Die PSW-4s worden neit meer gebouwd, en zijn trouwens in europa niet altijd bij te huren .
                            De 700's ( en eventueel de 600, of 650) liggen op diverse plaatsten op voorraad, en zijn dus gemakkelijk te vinden.

Comment

• SM
                              • Oct 2004
                              • 129

citaat:Geplaatst door theo

Nog effe 1 vraagje aan de deskundigen?
                              ken nu 2x hp700 kopen wel nieuw .
                              maar voor dat geld kan ik ook 6 gebruikte psw-4 aanschaffen.
                              Wat is raadzaam en waarom?
                              Alvast bedankt Gr.

PSW4 werkt prima maar is meer punch dan broekspijpwapper-laag zeg maar. Klankmatig heel ander product. Wel lekker handelbaar.
                              Nederlandse technici 'snappen' PSW4 laag wel makkelijker, zeker als je in feesttenten met bandjes met veel kickdrum staat. Scheelt je misschien wel een hoop drivers voor het MSL-4 als gasttechs niet meer blijven drukken in je set om het soort laag eruit te krijgen wat er toch niet inzit. (Nee, niet alles klinkt als EAW :-))

sub-array zoals Gerard suggereert? Grappig in situaties waar het moet / wat oplevert, maar met 'breedbandig' laag (bandjes dus, geen one-note wonder housefeestjes) blijf ik er een rare smaak bij hebben: als je heen en weer loopt merk je dat het sommen van de kasten moeilijk blijkt over alle frequenties. Iets met waarom delaykastjes ook zo arbitrair zijn qua inregelen: ze staan nooit voor iedereen in dezelfde afstand tot het main PA.

Kortom: het hangt er maar weer eens vanaf wat je ermee wilt doen.

Wat ik zou doen? Tweedehands 650's: kost een stuk minder en werkt prima. HP700 is indrukwekkend, maar om dat nou bij 2 MSL-4 kasten per kant te hebben? Niets mis met 650's daarvoor.

S.

Comment

• theo
                                • Nov 2001
                                • 503

Ok bedankt voor de informatie weer(SM).
                                Maar de 2 hp 700 bassen zijn al onderweg.
                                Komen in de loop der tijd wel ds-4p bij om het stacken te vergemakkelijken en het punch probleem in de feesttenten op te lossen.
                                Gr theo

Comment

Working...