Hitec Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdrnl
    • Jan 2003
    • 134

Hitec Audio

Weet iemand de hornafstraling van Hitec Audio topkasten en hoe je ze het best kunt stacken 4 toppen en 6 subs.
    erik
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

komen in 60 en 90 breed, en er is nogal eens enorm an gesleuteld, dus nee, niet zo te zeggen.

welke toppen heb je dan ? vaste hoog of los hoog?
    EV Dh1A erin, of JBL 2450, of 2455?

ook met beyma en andere meuk (gauss) langs zien komen, trouwens.
    Vraag anders ff bij je verhuurder?

Comment

• erikdrnl
      • Jan 2003
      • 134

Ik gaat kopen los hoog [dus een oud mouse setje]
      erik

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

leverancier ff vragen dus.

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

en de leverancier kennende weet die dat niet. Maar normaal gesproken stack je ze naat elkaar omdat ze trapezium vormig zijn. Ik mag aannemen dat daar vroeger over is na gedacht i.v.m. hoorn spreiding. Als het een mouse set is en er is in het afgelopen jaar niet mee gekloot, zit er de dh1a driver in. Vreemd aantal kasten eigenlijk 6 subs en vier toppen. Zou origineel een sup (2 x 15") per top moeten zijn omdat dit oorspronkelijk een 2 weg systeem is. Het werd de laatste jaren wel altijd als drieweg weg gezet. dan veel als 1 sub dan 1 sub er boven op als mid/laag en dan 1 top, soms 2 of 3 van deze sets naast elkaar. als je een enkele set neemt en je moet ver met je geluid kun je overwegen er een tweede top boven op te zetten. Ook is deze zet gebruikt in combinatie met de nieuwere (wat is nieuw, bijde series worden al jaren niet meer gemaakt!) dubbele 18". vandaar je 6 sub? Ik heb deze 18" nooit echt een toevoeging gevonden, het is persoonlijk, maar ik vind een dubbele set met de 15" beter klinken. Natuurlijk wel zo dat die 18" wat verder drukken dus op grote feesten kan het wel handig zijn. In elk geval succes met je aankoop. En probeer voor de aardigheid eens de oude twee weg combinatie uit, wel even de processor op tweeweg zetten, je zult nog versteld staan.

groetsels

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

bovenstaande verhaal klopt, op de aanname van de de DH1A na, dat kan ik niet zien van hieruit.
            Ook de mouse-aanname kan alle kanten op, we hebben indertijd ook nogal wat materiaal bij een verkoper in Andijk, of Wervershoof gesleten. Ook HA 218, 215, 212, en met JBL erin.

Kasten werden bij Musik-Produktiv in ibbenburen gebouwd, en de processor ook.

Wil je toch gaan ombouwen : dan moet je de sense-ingansweerstand vervangen, ivm 16 ohm/ 8 ohm verandering. Zou ik trouwens niet doen dan ombouwen, maar das weer een heel ander verhaal...

Comment

• Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

@ mac. Ik heb in het verleden heel veel voor mouse gefreelanced, en doe dat nog steeds een paar keer per jaar. kasten verhaal van mij heeft tot vorig jaar geklopt, en waarschijnlijk nu nog wel 2 x dl15x per kast en de dh1a driver. bestond in die serie die mouse heeft/had dan ook al een 2 x 18"? Ik weet niet beter dat die pas in de latere series zijn gemaakt, id met jbl. maar die kasten waren ook al niet meer trapezium vormig. Ik vind de sets met ev trouwens nog steeds behoorlijk bruik en handelbaar. Ik heb vorig jaar in ibbenburen trouwens ook de nieuwe range zien staan, helaas alleen de kleinste kastjes even gehoord, die vielen mie iet wat tegen, maar ze waren dan ook wel erg klein. De grotere sets zagen er wel weer veelbelovend uit, ook niet onaardig geprijsd. Maar helaas niet gehoord.
              groetsels

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

jazeker, wij hadden bij de First Showband ook van dat spul, eerst de EV-versie met crown's, later de JBL-versie. Maar vlak voor Cor overleed reden ze al met MT2 rond, dus die HiTec-set's zijn dan ook wel erg oud.

Had ermee te maken dat iemkeRoos indertijd EV deed, en de speakers van EV erin wilde.
                Er zijn zelfs imitatiebaskasten ( 2x18) voor gemaakt, zonder de schuine wiel-kant erachter.
                De allereersten waren met Gaus, maar toen dat problemen gaf zijn ze in Ibbenburen gauw op JBL overgestapt. Later deed Valk (toen enschede) de import, en toen was het allemaal JBL wat er standaard inzat. De coax 115 is nog een hele tijd van craaft geweest, geloof ik.
                En vandaar dat ik ook weet dat ze in 60 en 90 graden hoorns kwamen.

Comment

• Joost van Ens
                  • Jan 2001
                  • 628

Heb indertijd nog met veel plezier met cor gewerkt. die immitatie kasten ken ik ook, heb er 2 gehad en vorig jaar wegens weinig tot nooit gebruik verkocht. Maar we hebben het hier idd. over de wel heel oude kasten, nog voordat die met de wieltjes kwamen. Volgens Cor destijds heeft hij 4 van deze sets gehad voor ondermeer bzn. ik heb er 1 van,(nog van cor zelf overgenomen en werk er nog steeds mee) er staan er nu 2 in de verkoop, en volgens mij heeft eric ooit de vierde gekocht, en wil nu uitbreiden. Oke, er zijn in de loop der jaren natuurlijk wel wat drivers en speakers gereconed. (in die van mij 3 jaar terug alle 15") Maar de kasten blijven het gewoon goed doen, zelfs naar zoveel jaar door europa te zijn gesleurd. En tot afgelopen zomer toen ik nog even een setje bij leende, was het nog steeds ev en crown. blijf erbij geen verkeerde combinatie.

Comment

• erikdrnl
                    • Jan 2003
                    • 134

Klopt ik heb 10 jaar geleden een set hitec van cor overgenomen en later weer verkocht aan Ohio Sound dus Joost heeft een set en Ohio heeft een set ik ga volgende week een set kopen van Exxess uit rotterdam die was ingeruild uit de horeca.
                    erik

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Ik weet dat Peter Pas-audio er ook nog heeft / had staan, voor de froger-half-uurtjes enzo.

Dat reconen moet gewoon na verkoop van jaren , omdat de veer-werking van je conus minder wordt, en ze dus iets verder buiten de speol terecht komen.

Comment

• D-Light Sound and Vision
                        • Oct 2005
                        • 4

De reden waarom met name de EV-15DLX speakers er uitklappen (scheuren helemaal door ca. 2 cm rondom de binnendome), heeft te maken met een constructiefout van de kast bij 2-weg gebruik. Bij 3-weg gebruik is er niets aan de hand. Ik heb 4 toppen en alle 8 speakers zijn al gereviseerd. Daarna alleen nog maar gebruikt met de HA218 samen. Amcron/Crown er achter en gaan met die banaan!

Comment

• erikdrnl
                          • Jan 2003
                          • 134

Welke speakers zitten in je ha 218 en met welke crown stuur je die aan.
                          erik

Comment

• Oct 2005
                            • 4

In de HA218 zitten 2 EV-18DLX speakers. Ik gebruik de Crown 2400 voor de 2 bassen en de Crown 24*6 per topkast.

Comment

• Oct 2005
                              • 4

Ben je nog op zoek naar een paar setjes?

Comment

Working...