aansluiten B1520/B1800X

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjor
    • Oct 2005
    • 1

aansluiten B1520/B1800X

hoi..
    wij hebben met onze band de 2x B1520 topkasten die we hadden uitgebreid met B1800X subs om onze band voor kleinere optredens uit te kunnen versterken..

omdat we best nog wel flink leek zijn op het gebied van de PA systemen hebben we een vraagie:

op de topkasten (B1520) zit achterop een switch.. je kunt kiezen voor FULLRANGE of BI-AMP... deze staat nu.. en stond altijd al op FULLRANGE..

de subs (B1800X) staan nu op PASSIVE.. want zo gebruik je (volgensmij) de ingebouwde crossover..

er gaat nu een snoer van de OUT op de tops.. naar de OUT op de subs.. en van de subs naar onze powered mixer de PMH3000 van behringer..

er komt nu geluid uit zowel de top als de sub kasten

vraag: pakken de subs nou automatisch de lagere tonen eruit en stuurt de tops de hoge tonen en is dit nu perfect aangesloten?

of moet de schakelaar in BI-AMP(top) of ACTIVE(sub) gezet worden?

massol!
    sjor
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Men neme de handleiding van onze vriend Uli, men leze punt 3 en men komt tot de conclusie dat alles juist staat...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

Een OUT aan een OUT hangen? In dit geval gaat het goed maar probeer in het vervolg altijd een OUT aan een IN te hangen. Het is net kralen rijgen...

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Vanuit de mixer naar de IN van de sub, van de sub OUT naar de top IN.
        Zo kan het nooit fout gaan.
        We're ready to party, are you?

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Het is goed zo, alleen (inderdaad) doe ik een out naar een in.

Vanaf je versterker op pin 1-/1+ fullrange signaal naar de sub in welke staat op passive mode en dan door via sub uit (is dan een high-pass uitgang) naar top in op pin 1-/1+. Op pin 2-/2+ uit staat hetzelfde signaal als op pin 2-/2+ in, geeft dus 1:1 door. Zie ook het schema op pagina 3 rechtsboven in de handleiding (eigenlijk een gevalletje RTFM).

Comment

• padoog
            • Oct 2005
            • 68

Als ik me niet vergis (beb zelf ook 4 B1800X subs)zit er ook een full/highpass filter in, dat je de tops kan affilteren tot ong 120hz
            maar kan ook zijn dat ik fout zit.
            ik zelf gebruik ze op actieve affiltering ( 2 versterkers + X-over)

Comment

Working...