Ik kreeg de vraag van een toetsman of ik wat in ear modelen op een rijtje wil zetten. Nu ken ik er best veel (budget) maar de shure e3, is het wat, of net zo erg al veel andere?
Shure e3 In-Ear.
Collapse
X
-
Je moet wel onderscheid maken tussen het 'belt-packje' (waar de 'hoofdetelefoon versterker en limiter in zit) en de oortjes zélf (die dingen die je in je oren propt). Veel fabrikanten maken namelijk naast wireless belt-packs ook wired belt-packs, zoals bijvoorbeeld Shure en Garwood. Bij losse oortjes is de keuze nog veel uitgebreider (universele/gegoten oortjes etc..)
Bij de keuze van deze twee onderdelen is het budget natuurlijk een erg belangrijke (beperkende) factor. Wat wil je zo ongeveer uitgeven?
In mijn ogen is de ideale combinatie voor een toetsenist: een wired Shure PSM beltpack (€ 500,- of zo?) met Variphone ES2 of ES3 oortjes (www.inears.com)(€ 750,- of zo?). Maar waarschijnlijk zal dit buiten jouw budget vallen.
Je gaf zelf aan te denken aan de E3-tjes van Shure, in principe zijn dit prima oortjes. Wij gebruiken ze als 'universele oortjes' voor iedereen die zelf geen 'molds' bij zich heeft. Het blijven wél single-drivers (maar dat heb je zowieso in de 'goedkopere klass'). Interessant is misschien ook eens te kijken naar de universele oortjes van Variphone. Persoonlijk vind ik de Sennheiser IEM oortjes minder als die van Shure. Bij de Shure's heb je ook veel verschillende maten en soorten schuimpjes en rubbetjes om erover heen te trekken...
Veel succes ermee..!Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Persoonlijk ben ik erg te spreken over de UM2's van Variphone, maar ik heb eigenlijk geen idee of die in dezelfde prijsklasse zitten als de shure E3's, kan iemand me vertellen wat die E3's kosten?
Voordeel van de UM2's is dat je kunt kiezen om de universele foam's te gebruiken, maar je kunt ook op opzetstukjes op maat laten maken, dan heb je voor jezelf de perfecte pasvorm, maar kun je ze ook nog eens voor iemand anders gebruiken..Goed plan! ...doen we niet!Comment
-
misschien is het mogelijk om eerst een setje e3tjes ergens te huren en kijken of hij er tevreden mee is, want ja ieder wil wat anders horen en ieders gehoor is uniek, dus eerst maar eens kijken of je een setje kan huren, wanneer je toetsenman tevreden is kun je eventueel overgaan naar vaste aanschaf.
Ik gebruik zelf nu al meer dan een jaar de e2-tjes van Shure (ben monitormixer) en daar ben ik zelf erg tevreden over, al blijven het wel single driver systemen maarja dat neem ik voor lief.Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment

Comment