Jbl vrx 900 [mini vertec]

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

citaat:Geplaatst door **************

net geen 2800 per kastje, ex proc en amp.

ik zit dus heftig te prakkezeren om een batterij UPA's onder elkaar te laten lassen...
    Voor dat geld koop je veel andere leuke dingen.
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door **************

net geen 2800 per kastje, ex proc en amp.

ik zit dus heftig te prakkezeren om een batterij UPA's onder elkaar te laten lassen...
      Prakkezeren , leuk woordje zeg, wij gebruiken dit ook bij ons in den Belgique
      Mac, je gaat wel een foto nemen hé van jou laswerk []
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 804

Je hoort trouwens wel eens zeggen dat je met een line array niks bent als je hem niet weet af te stellen (met iets als smaartlive ofzo). Voor grote systemen op een festivalweide kan ik dit volgen.

Maar geldt dit ook voor kleine line arrays, of constant curvatory arrays (zoals de vertec), of zijn de mensen die dit beweren maar iets uit hun botten aan het slaan en kan je met wat beter luister en pruts werk er toch goed geluid uit halen?

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

probleem zit m in de afstraling, je wilt een egale spreiding door je veld. Dus vooraan bijnan net zo hard als achteraan. Daarom pas je een array toe, maar dan zit er nog wat looptijdverschil in de hogere frequenties, met een kam-filter als gevolg. Je hoort als het ware een soort flanger als je door je veld loopt. Om dit te ondervangen moet je dus looptijdcorrecties gaan toepassen.
          Oftewel : met milisecondes delayen in bepaalde frequentio-gebiedjes. EN dat lukt op het gehoor niet.

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Ahzo zit dat Weer wat wijzer geworden, dank u

Comment

• msprent
              • Nov 2008
              • 1

Jbl Vrx Eaw Jfl210

het vrx systeem is leuk alleen gaat een band/theater hier ook mee akkoord??

EAW heeft nu het JFL systeem EAW: JFL210

zou een theater/band wel voor de eaw gaan of helemaal niet deze range van producten.
              heeft iemand ervaring hiermee ?

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 804

Originally posted by msprent
                het vrx systeem is leuk alleen gaat een band/theater hier ook mee akkoord??

EAW heeft nu het JFL systeem EAW: JFL210

zou een theater/band wel voor de eaw gaan of helemaal niet deze range van producten.
                heeft iemand ervaring hiermee ?
                Ik heb bij de firma waar ik werkte (en waar VRX gebruikt wordt) nog maar 1 gasttechnieker horen klagen over de JBL VRX: De VRX was volgens hem prul, de Soundcraft GB8 was volgens hem prul, die itechen waren prul, blah blah blah. De muzikanten van de band zeiden: 'als onze gasttech vindt dat het niet goed genoeg is zal het wel zo zijn', en zo hebben wij lastminute een grote PA (MH4 enzoverder) gaan huren, en deze met vriendelijke groeten van de band doorgefactureerd aan de organisator. Resultaat: nog geen week erna was die geluidstechnieker ontslagen bij die band. (Dit als leuke anekdote )

Nuja, ik weet dat je met een VRX geen festivalweides moet gaan platspelen, maar een zaal van 3000 lukt er nog net mee. En de bandleden zelf (en uiteindelijk zijn dit de artiesten, en niet de gasttech) zijn dolenthousiast als ze als grote merken (zoals JBL of EAW) zien. Alles in zijn proportie natuurlijk: Marco Borsato gaat idd niet met een VRX willen spelen, maar ik denk niet dat we het daarover hebben.

Verder over die looptijdverschillen: een curvatory array (zoals de VRX) probeert een PUNT bron te benaderen, en dan denk ik dat die looptijd verschillen niet van toepassing zijn. De array is trouwens gemaakt om indien nodig tot 3 kasten per kant op een enkele itech te hangen, en zo verkoopt/promoot audio XL het systeem ook.

Comment

• Memling7
                  • Jan 2009
                  • 3

Wij nu ook dik een jaar in bezit van 8x VRX932 Tops en 12x SRX718S Subs en dat i.c.m 5x een Crown I-tech 4000.

Al regelmatig gebruikt voor live en voor disco op gemiddelde evenementen,
                  en dat in array opstelling als 2 subs en 2tops op statief..

en in combinatie met de System Architect software zeer goed te benaderen en in te stellen naar wens.. Echter naar ongeveer 30 tot 35 meter houd het wel op... Maar is volgend mij zoiezo geen schande om op die afstand een delaytje neer te zetten.

Al met al een veelzijdig setje, lekkere klank, veel mogelijkheden en een goede prijs kwaliteitsverhouding. Tot nu toe enkel goede ervaringen met deze set.

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Originally posted by Memling7
                    Al regelmatig gebruikt voor live en voor disco op gemiddelde evenementen,
                    en dat in array opstelling als 2 subs en 2tops op statief..
                    Wat voor een bezoekersaantal kun je verantwoord bestrijken met live-muziek met deze config?

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Of het nu een line arrey is of niet maakt voor mij niks uit.
                      Op ons festival hadden ze dit systeem mee, en klonk wel zeer goed.

Wat de echte meerwaarde is, de compactheid en de verhandelbaarheid. Je kunt alleen de topjes plaatsen op de subs zonder uw rug om zeep te helpen. Dit laatste is voor mij al een zeer sterk argument, om dergelijk systeem te kopen. En het klinkt gewoon goed. Iemand die met deze set geen deftige mix de zaal in kan sturen, zal het met een duurdere set ook niet kunnen...

Maar bij de compacte systemen, ben ik toch meer voorstander van de TTA25 en TTS28 van RCF. Heeft toch wat meer druk dan JBL.

Comment

• Caspero
                        • Oct 2006
                        • 65

De musical Fame heeft ook met deze serie gereisd. En het beste geluidsontwerp ermee gewonnen

2 subs en 5/6topjes per kant.
                        Het zat zo in de lucht en de verstaanbaarheid was echt heel goed. Om het nou echt knallend te noemen, nee, daar voor heeft het niet voldoende mid-laag. Maar voor deze voorstelling was dat dan ook niet nodig...

Comment

• S_G
                          • Jul 2006
                          • 31

Sorry voor het bomben van dit topic, maar een nieuw topic openen leek mij ook overbodige luxe.

Vorige week hebben wij een contest gehouden tussen de meyersound cq1, meyersound msl4 en jbl Vrx.

In principe is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, 4kastjes vrx tegen 1 cq1, maar toch een leuke referentie test.

Allereerst viel het vrx van jbl mij helemaal niets tegen. Signaal ging zonder eq-ing een i-tec 4000 in en muv een lowpass filter zonder verdere processing in deze versterkers door naar de vrx kasten. Hetzelfde signaal ging ook rechtstreeks in de cq1.

Eerst hadden wij het bovenste vrx kastje op very long throw, de middelste twee op long throw en de onderste op short throw. Wat meteen opviel was dat het net was of de kastjes onderling uit fase stonden, een heel vreemd gevoel als je naast de array stond. Dat in het midden gelaten viel verder op dat het midlaag na 15m verdwenen was, terwijl de cq1 op 15m nog makkelijk 4kastjes vrx bijhield, en stukken beter klonk in het midlaag. Toen alle vrx kastjes maar op short throw gezet, dit maakt toch een wereld van verschil. Ten eerste was het vreemde faseverschil verdwenen, het midhoog droeg ook een stuk verder. Daar waar het hoog van de cq1 na 20m ophield, ging het vrx gewoon door. Ook in het midlaag. Tot op 30m prima.

Maar concluderend vind ik dus die schakelaars achterop niet functioneel, je gaat dmv eq-ing het hoog een flinke boost geven, waardoor je en faseverschillen creëert en het midlaag het niet kan bijhouden.

Ook is mijn persoonlijke mening dat het vrx nog wel het 'schreeuwerige' jbl hoog heeft, in vergelijking tot de cq1, die naar mijn smaak beter klinkt in de combinatie mid laag / hoog.

Maar al met al geen verkeerd systeem, kan naar mijn mening serieus in de praktijk goede resultaten opleveren. Ook wegen de kastjes net niks, je kunt ze alleen makkelijk tillen en eergens mee naar toe nemen, wat voor veel middelgrote bedrijfjes natuurlijk ideaal is.

Tot zover mijn bevindingen, hoop dat jullie er wat mee kunnen.
                          Last edited by S_G; 16-02-09, 19:11. Reason: typefout

Comment

Working...