Ervaringen Crest VS-1500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ervaringen Crest VS-1500

Beste forummers,

Graag zou ik ervaringen willen weten van mensen die met de Crest VS-1500 werken (of gewerkt hebben).

Ik verricht Pro Audio reparaties, kan er een tweetal goedkoop op de kop tikken en wil ze gebruiken als leen-amp voor mijn klanten (maar wil uiteraard niet met "zooi" aankomen).

Het lijkt een "budget" model maar na wat metingen presteert-ie zeker niet ondermaats en zien de meetresultaten er goed uit.

Dit is uiteraard slechts theorie, graag enige praktische ervaringen ... alvast bedankt !

Groeten,

Koen
    Meer is minder, minder is meer
  • Jag
    • Nov 2002
    • 319

Nou niet mee "gewerkt", maar ik gebruik Crest Vs amps in mijn HiFi set (ik moest veel amps hebben en 2e hands pro was goedkoper dan de meeste HiFi poweramps). En dat gaat prima (won in vergelijk met HiFi amps), maar ik stress de boel niet (draait wel op 2 Ohm). Ik heb een heel rack Crest amps op mijn front speakers staan (3 weg actief). Rack is zo gemaakt dat ie zo de verkoop in kan in de pro audio.

Maar verder werk ik alleen maar met de CA serie van Crest (en binnenkort de pro serie) dus kan je er niets over vertellen in live gebruik.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Zeg Jag --> Seits du verruckt?? Hahahaha, wat een grapjas !!
      Wat vinden jouw buren van dit kistje aan de andere kant van hun muur?

Kistje ziet er wel mooi afgewerkt uit, dat zeker wel.
      Maar wat ik uit jouw verhaal begrijp geeft de opstelling op de foto een betere signaal/ruis verhouding en minder vervorming dan Hi-End HiFi versterkers?

Sorry dat ik niks constructiefs bijdraag aan de vraag van Koen, maar ik moest toch even reageren op deze foto's.
      Sjiek jongens, ga zo door!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• flurk
        • May 2003
        • 409

Ze presteren goed zolang je niet onder 4 ohm gaat.Dan gaat het volledig mis.

Comment

• Rv
          • Feb 2001
          • 1086

ja, wij zijn er ook altijd geweldig tevreden van geweest. Ook die clip-limiter was erg goed.
          ____
          Rv.
          ____

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Ha Jag ... bedankt voor je bijdrage ... haha ! dat zie ik nou graag, rack ziet er erg netjes uit zeg ! Zo te zien heb je er een stuk of 7 staan.

Kom ik inderdaad met dezelfde vraag als Herr Berolios; klankmatig beter dan die Hi-end bakken ?

Hoewel klank ook belangrijk is gaat 't mij natuurlijk voornamelijk om prestaties bij "marteling" zoals hoge temp. 2 Ohm etc.

@ Flurk > loopt-ie te warm onder 4 Ohm of is er hoorbare vervorming ?

@ Rv > de Clip limiter werkt hoorbaar (liever; onhoorbaar) goed ?
            Eigenlijk was de clip-limiter het enige wat er met de metingen niet al te florisant uitzag, maar dat blijft theorie natuurlijk (test met sinus / 4 Ohm dummy tegen z'n plafond, vervormde als de *****).

Alvast bedankt voor de bijdrages !

Koen

Comment

• Rv
              • Feb 2001
              • 1086

Bij ons ons hing hij op de bas. Ging de DJ te hard draaien (en ging de versterker serieus in clip), dan was er even geen bas. En om eerlijk te zijn: geen hoorbare vervorming voordat hij dat deed.

Voor ons toen: IDEAAL!
              ____
              Rv.
              ____

Comment

• flurk
                • May 2003
                • 409

>Koen van der k

Hij loopt warm en gaat gewoon in beveiliging.

Comment

• Jag
                  • Nov 2002
                  • 319

citaat:Geplaatst door berolios

Zeg Jag --> Seits du verruckt?? Hahahaha, wat een grapjas !!
                  Wat vinden jouw buren van dit kistje aan de andere kant van hun muur?

Kistje ziet er wel mooi afgewerkt uit, dat zeker wel.
                  Maar wat ik uit jouw verhaal begrijp geeft de opstelling op de foto een betere signaal/ruis verhouding en minder vervorming dan Hi-End HiFi versterkers?

Sorry dat ik niks constructiefs bijdraag aan de vraag van Koen, maar ik moest toch even reageren op deze foto's.
                  Sjiek jongens, ga zo door!
                  Ja, beetje bizar is het wel :P. Ruisen doen ze niet omdat ik de attenuators een heel eind dicht heb staan (standje 2 van de 10). Maar dat is ook met name om wat meer resolutie te krijgen met de AD en DA conversies die ervoor zitten in de DSP. Attenuators staan zo dat met max signaal van de receiver's pre outs ik iets over de 100dBspl draai. Meer dan genoeg, want ik draai eigenlijk zelden harder dan 85dB(c)spl. De amps hebben andere fans die een stuk zachter draaien zodat ik geen fan noise meer heb (warm worden de amps totaal niet, zelfs niet zonder fans).
                  Wat de buren ervan vinden? Mijn buurman heeft een Inspire setje met zo'n bonk subje, geeft denk ik meer overlast dan mijn set . Is trouwens super gehorig hier (dunne slecht afgewerkte gipswandjes), heb mijn andere buurman wel eens zijn sleutels van de tafel horen oppakken [].

citaat: Ha Jag ... bedankt voor je bijdrage ... haha ! dat zie ik nou graag, rack ziet er erg netjes uit zeg ! Zo te zien heb je er een stuk of 7 staan.
                  Een stuk of 7? Hehe, nou nee hoor. Ik heb dit rack plus nog een Vs1100 op mijn LFE sub, dat lijkt me wel weer genoeg geweld voor 1 kamer []. Wat ik wel heb gedaan, is alles zelf gemaakt in dezelfde stijl. Alles een combinatie van 18mm berkenmultiplex met transparante kersenlak en zwart. Het dipool laag van mijn fronts heb ik zelfs in exact dezelfde afmetingen gemaakt als mijn LFE sub (of eigenlijk andersom). Hier kan je dat beter zien:

Hier had de LFE sub nog geen front, nu zit er (verzonken in de voorkant) een zwart front op (foam). Hier nog een groter plaatje: http://www.van-weert.com/~jag/DIY_LF...ling_2_big.jpg

En nog een plaatje van de achterkant van het rack:

Maar goed, dit is niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Dus meer over mijn set kan je hier vinden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28407.0
                  Dan kan er hier weer over de Crest Vs serie gepraat worden .

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Nou, ik zal de gok maar wagen en de amps overnemen.

Van de twee is er 1 (nog) defect, heb alle schema's en componenten liggen dus dat gaat wel lukken. Tenslotte is 525 Euro voor 4 x 750W Crest nou ook weer niet teveel !

Heren, bedankt voor jullie mening en bijdrage,

Groeten & succes !

Koen

Comment

Working...