KMS 105 draadloos maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

KMS 105 draadloos maken

Beste,
    Weet iemand of er een optie bestaat, om een normale microfoon draadloos te maken zoals de KMS 105?
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Wat dacht je van een sennheiser handheld met KMS 105 kop?
    bekijk eens www.sennheiser.nl

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

je kan een kk105 of kk104 kop krijgen voor de 5000 wireless serie....

helaas niet het KM150 kapsel, die gebruikt teveel stroom schijnt...
      knoppen en waarden :)

Comment

• Stijn Vanstiphout
        • Oct 2000
        • 1160

of een opsteekzender uit de evolutionreeks

mvg,
        Stijn Vanstiphout,
        LVL Multimedia
        België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Het is alleen een beetje twijfelachtige excercitie.

Een studiograde top-of-de-line microfoon door een compandercircuit te halen.

Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel. Volgens mij is de huidige zendertechniek op zijn best nog niet van het niveau neumannmicrofoon.

Maar ik hoor graag het tegendeel beweren.
          lekker belangrijk!

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

@Showband:
            Puur op geluidskwaliteit heb je gelijk.
            Maar wireless mics hebben niks met pure geluidskwaliteit te maken, maar met cosmetische kwaliteit.
            De keuze voor een draadloos systeem wordt gemaakt omdat dat mooier uitziet of makkelijker werkt, niet omdat het beter klinkt (dit is namelijk per defenitie niet zo).
            Persoonlijk vind ik trouwens de (top) zenders van Shure wel goed klinken hoor (zowel met B58 als B87 kop).
            De 5000 met Neumann kop hebben we dit jaar bij de night of the proms gebruikt en ook dat klonk gewoon goed! Sennheiser is wat zend-technolgie en stabiliteit betreft superieur aan zo'n beetje alle merken, maar ik vind de klank van de micro's (met 'reguliere' sennheiser koppen) over het algemeen niet echt lekker voor rock 'n' roll.

@Stijn van Stiphout
            Moet je met zo'n blokje niet rekening houden met fantoom-voeding? Of het erop zit weet ik niet, ik werk nooit met die dingen, maar het is voor de orginele vraagsteller natuurlijk wél belangrijk.

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Stijn Vanstiphout
              • Oct 2000
              • 1160

De opsteekzenders van de G2 500 series (lager misschien ook, daar ben ik niet zeker van) hebben inschakelbare Fantoomvoeding. De opsteekzender van de 3000 series uiteraard ook.

mvg,
              Stijn Vanstiphout,
              LVL Multimedia
              België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

Working...