probleem kanalen A&H wizard wz16-2DX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

probleem kanalen A&H wizard wz16-2DX

Hoi, ik vraag me af of iemand ook last heeft van onderstaand probleem met kanalen van deze tafels:

Soms werken ze goed maar soms komt er fink signaal uit de betreffende kanalen terwijl de kanaalfader dicht staat, ook het open en dicht schuiven van de fader heeft dan geen effect op het volume van het signaal. Het enige wat dan werkt is aan de inputgain draaien om het volume te regelen of om het kanaal gewoon uit te zetten als signaal niet gewenst is.

Nu is het rare als je de fader een aantal keer open en dicht schuift (of de inputgain wat heen en weer draait) kan het zomaar gebeuren dat de fader zijn normale functie weer terugkrijgt.

Wat ook optreedt op de kanalen waar dit probleem zich voordoet is dat als de fader dichtgeschoven wordt is een licht knetter/klikje hoorbaar als de fader dicht gaat.

Ik heb uiteraard al wat met de zoekfunctie gezocht maar daar werd ik niet vreselijk veel wijzer van.

Alvast dank.
    Michel

• Strat
    • Feb 2005
    • 125

Gebruik die tafel al bijna twee jaar probleemloos, dus geen last gehad.

Klinkt als een probleem met je faders, doen alle kanalen dit?

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Het zijn tot nog toe maar een paar kanalen die er last van hebben.
      Via de TD van TM-audio kreeg ik aanwijzingen dat het een aardprobleem is.
      Concreet de aard-aansluiting op de faders, dit schijnt vaker voor te komen.
      grtz, michel

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Lijkt me een gevalletje van een zwaar vervuilde fader(s).
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• SM
          • Oct 2004
          • 129

citaat:Geplaatst door purplehaze

Het zijn tot nog toe maar een paar kanalen die er last van hebben.
          Via de TD van TM-audio kreeg ik aanwijzingen dat het een aardprobleem is.
          Concreet de aard-aansluiting op de faders, dit schijnt vaker voor te komen.
          grtz, michel
          Klopt! Bandkabel goed aandrukken (jaja, die kan los zitten) en aansluitpunten van de faders even doorsolderen hielp al bij vele van deze dingen. Overigens bekend probleem ook bij andere A&H tafels. Aard-structuur en robuustheid is niet het sterkste punt.

S.

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

SM, je hebt er ervaring mee zo te horen. Is dit doorsolderen zelf te doen of is dat een hachelijk werkje bij die smd-prints in zo'n mixer.

De flatcabels checken is in ieder geval al een goed startpunt.

dank, Michel

Comment

• 72stixx
              • Sep 2005
              • 2

Ja precies hetzelfde probleem gehad, was erg lastig omdat ik enorme bak feedback kreeg, paniek allom, oplossing is inderdaad massa kabels opnieuw solderen, werk wel meteen alle kanalen af!!

dB

Comment

• SM
                • Oct 2004
                • 129

SM, je hebt er ervaring mee zo te horen. Is dit doorsolderen zelf te doen of is dat een hachelijk werkje bij die smd-prints in zo'n mixer.

De flatcabels checken is in ieder geval al een goed startpunt.

dank, Michel

Doorsolderen van de draadjes die aan de fader zitten is makkelijk. Je hoeft nauwelijks op de print te zijn.

S.

Comment

• Tristan
                  • Oct 2004
                  • 121

Hoi, ik vraag me af of iemand ook last heeft van onderstaand probleem met kanalen van deze tafels:

Soms werken ze goed maar soms komt er fink signaal uit de betreffende kanalen terwijl de kanaalfader dicht staat, ook het open en dicht schuiven van de fader heeft dan geen effect op het volume van het signaal. Het enige wat dan werkt is aan de inputgain draaien om het volume te regelen of om het kanaal gewoon uit te zetten als signaal niet gewenst is.

Nu is het rare als je de fader een aantal keer open en dicht schuift (of de inputgain wat heen en weer draait) kan het zomaar gebeuren dat de fader zijn normale functie weer terugkrijgt.

Wat ook optreedt op de kanalen waar dit probleem zich voordoet is dat als de fader dichtgeschoven wordt is een licht knetter/klikje hoorbaar als de fader dicht gaat.

Ik heb uiteraard al wat met de zoekfunctie gezocht maar daar werd ik niet vreselijk veel wijzer van.

Alvast dank.
                  Michel

Dit heb ik veel vaker gehad met name op de auxes bij meerdere A&H tafels, wel de wat die op leeftijd zijn, maar dan nog.
                  tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Ik heb de tafel opengeschroefd en alle flatcables eens goed bekeken en aangedrukt.
                    Het probleem komt vooralsnog even niet voor nu, ik kijk het even aan.

dank voor de hulp,
                    Michel

Comment

Working...