nieuwe mengtafels op PLASA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

voor zover ik kon zien, is alles met knoppen. Maar is het wel digitaal.
    Je moet gewoon eerst het kanaal selecteren, wanneer dezelfde knoppen worden gebruikt om te te regelen.

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Dat is dus het principe van de digitale mengtafel.

@Mathijs: Werkt de VENUE dan ook met protools HD (behalve voor live opnames dan)? Voor zover ik het onthouden heb wordt alles in de computer verwerkt, ipv processoren in de stagebox, maar het principe blijft hetzelfde, behalve dat er meer mogelijkheden zijn, en het geluid wel naar achteren moet. Maar volgens mij kan je het allebei dus zien als een soort muis, in tegenstelling tot de yamaha mixer die dus alle inputs gewoon op de tafel heeft zitten.
      De groeten => Micha

Comment

• daiquiri
        • Dec 2004
        • 26

De i Live serie werkt als volgt :

De Racks zijn eigenlijk moderne spinn-offs van de iDR8 processor( wel met veel beteren converters en processing) , en heten daarom ook iDr64 processors en hebben per rack ruimte voor 8 x8 ingangen en 4 *8 uitgangen ( 64*32 ) . in zo'n rack zit dus ook alle processing.

Deze racks zijn met software aan te sturen of met de iLive tafels.

Zowel racks als tafels zijn uitgerust met Ethersound connecties , 64 channel 24/96 bidirectioneel, hierdoor kun je dus alle kanten op.

In de tafel zit ruimte voor 4 i/o kaarten , dus ook daar kan audio in/uit en gaat weer via ethersound naar de processorrackken, je kunt dus lokaal in/uit en inserts maken, delaystacks aansturen.

In tegendeel tot wat een aantal mensen in deze discussie beweren, is de bediening van knoppen in combinatie met "de ledjes" supersnel , en als je er 1 keer 1 minuut achter gestaan hebt, in combinatie met het Linux gestuurde rzendsnelle touchscreen, weet je al een mix te maken. Ik ken tal van tafels ook hier vernoemd die een langzamere leercurve hebben.

Appels met peren vergelijken is erg moeilijk, Allen & Heath lijkt een nieuwkomer op deze markt maar is in feite al jaren bezig met het iDr platform.

Let op , wat nu in de pers staat, en gepresenteerd is , is nog lang niet af of leverbaar. Men verwcht vanaf Frankfurt te kunnen leveren en klaar te zijnmet het produkt. De Plasa was een sneak preview.

Comment

Working...