UPJ van Meyer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Geplaatst door Audios

. Even eq ertussen en dan 4k -1.5db en klaar.
    kijk, dat vond ik nou ook. Naast de UPA is het hoog wel iets aan de frisse kant, vond ik. Vooral na een uurtje of 2 begint dat een beetje op te vallen. Zal m vanavond eens eqén, kijken wat er dan over blijft.
    Maar verder valt-ie me 100% mee, al helemaal voor een 10". Voordeel vind ik de vario-hoorn, (draaibaar), je kunt ze nu onder een balkonrandje weghangen zonder dat ze echt opvallen. En ook tot onder de 70 Hz duidelijk aanwezig, meer dan de UPA in elk geval.

Maar niemand heeft het ding een paar uur op vermogen gehad?

( @ sis, die frieten gaat wel lukken. Bedenk jij een mooie trapist erbij?)

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Mac, welke had je gewild :
      Westmalle, Rochefort 8-10-12 °, West-Vleteren [], Orval of Chimay Ik heb ze allemaal in huis [^]
      Je zegt het maar, dan kom ik luisteren naar jou UPJ'tjes , ik breng mijn EAW'tjes mee en dan feesten maar [8D]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Heb nou al de hele avond JeanMichelJarre opstaan, en ik moet zeggen dat t meevalt, ook zonder die 4K-dip. Staat nog steeds gewoon recht. Ik denk dat t een kwestie van wennen is.

enne, sis, dat wordt een tripeltje westmalle, denk ik. Alhoewel ik al in geen eeuwen een gauloise meer geproeft heb..,.

Comment

• giserke
          • Nov 2003
          • 456

Yo tussen West-Malle en Meyer sound, ken ik geen relatie. Maar beiden kunnen me bekoren.

Comment

• gaffer
            • Nov 2004
            • 118

Ik kan alle mensen die twijfelen aan de upj-1p geruststellen.
            In mijn ogen klinken ze fantastisch!
            Wij hadden in ons theater al meyer (UPA's) maar we hebben toevallig gisteren de nieuwe set gesimt en opgeleverd gekregen en deze bestaat uit.
            2x 700 HP
            2x CQ 1 voor zaal + 2x upm voor orkestbak infill.
            2X UPA als center voor zaal en balkon.
            2X CQ 2 voor balkon L-R+ 2x upm voor zijbalkon infill.
            3X UPJ-1p voor balkon l-c-r delay.
            Maar na gisteren even de knop een beetje open te hebben gedraaid moet ik zeggen dat het echt klinkt als een klok met een hele berg definitie.
            Dus ik ben tevreden over de UPJ-1P!!

Groeten gaffer.

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door **************

UPJ, graag. Dat Meyer rotzooi levert, slecht klinkt, flubberzooi bouwt, etc weten we allemaal.
              Mac, je weet dat ik een meyer fan ben, tot mijn grote spijt heb ik dit leuke kastje nooit mogen beluisteren !!
              Ik wil wel even tot bij jou komen om dit te vergelijken met een : JF100e van EAW [8D] ook een 10 "sertje ( wel passief )
              Je zegt het maar , maak ik er dan even een vakantie van in Nijmegen !! of is het Enschede ?? Shit ik ken Nederland niet [:I][B)][V]
              Maar jij zorgt voor de frieten hé
              sis
              Sis, ginder boven is 't PATAT (en 't is er niet te vreten )

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

citaat:Geplaatst door gaffer

Ik kan alle mensen die twijfelen aan de upj-1p geruststellen.
                In mijn ogen klinken ze fantastisch!...

......Dus ik ben tevreden over de UPJ-1P!!

Groeten gaffer.
                Dat was dus mijn vraag.

Ik heb ze nou zelf een dag of 4 aanstaan, en heb dezelfde gedachte.

Leuk speelgoed, trouwens, Gaffer...

Comment

• gaffer
                  • Nov 2004
                  • 118

is verdomd leuk speelgoed!!
                  En vooral nu de set wat meer vermogen heeft.
                  Om precies te zijn twee keer zoveel!
                  Dus ik ga weer lekker spelen!!

Groeten Gaffer.

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

citaat:Geplaatst door gaffer

is verdomd leuk speelgoed!!
                    En vooral nu de set wat meer vermogen heeft.
                    Om precies te zijn twee keer zoveel!
                    Dus ik ga weer lekker spelen!!

Groeten Gaffer.
                    Hey Gaffer,
                    De Schalm in Veldhoven toevallig??

Ik kom graag een keer luisteren.
                    Heb wel eens wat gedaan in dat theater.
                    Nodig je me eens uit?
                    Mail maar.
                    Paul.
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Jasper Ravesteijn
                      • Aug 2004
                      • 39

Ola,

Leuk zo'n onderwerp. kan ik wat gezichten achter de nicknames ontdekken zonder naar profielen te switchen.

FF wat reakties.
                      1) Meyer is KUT. Dat weten we allemaal en is al ruim 25 jaar zo.
                      2) Een lijst met UPJ verkoop is wat lastig, aangezien niet elke klant het waardeert dat we daar reclame mee maken. Wat we proberen is de website [u]www.meyersound.nl</u> up-to-date te houden met o.a. interessante informatie rond verkoop, verhuur en nieuwe installaties. Ik besef dat maar 35/40% van de projecten als "persbericht" geplaatst wordt. Is geen onwil, we hebben het gewoon spuugdruk.
                      3) En voor iedereen die het nog niet wist. Na 3 jaar importeurschap hebben we Meyer Sound ook in Nederland weer op de rit. Dat geldt dus ook voor de UPJ. En daar ben ik best wel, welliswaar gepast, trots op.
                      4) Meneer Welsing gaat een leuk open-dagje organiseren begrijp ik ? Vergeet je de kleine zaal niet !

Iedereen die o.a produktinfo wil weet ons vast te vinden.

Groet, Jasper
                      Produktmanager Meyer Sound NL

edit : Zelfs voor Jasper geldt dat er geen reclame gemaakt mag worden. Vandar dat ik deze post ietwat aangepast heb...

Graag Back To UPJ, en ervaringen.&lt;gerard&gt;

Comment

• aameijer
                        • Oct 2005
                        • 67

De UPJ is een luidspreker als alle andere uit de stal van Meyer. Mooi transparant hoog. De 10" loopt redelijk door in het laag. De UPJ is erg mooi in balans en wat betreft de 4 Khz. Dat is een beetje aan de heftige kant (net als bij UPA trouwens) maar is wel weer lekker als je even wat verder moet qua throw. Zoals Niels Janssen al aangaf kan je deze speaker prima in combi gebruiken met een USW en dan heb je een mooi klein setje voor jazzy dingen.

Dat Meyer kut klinkt wisten we inderdaad al en moet ook maar zo blijven. Men heeft al 25 jaar een duidelijke mening over geluidsversterking en pretendeert op geen enkele wijze dat men het unieke systeem heeft bedacht wat voor iedereen de oplossing is. Wil je rock'n'Roll dan zou ik ook een ander systeem kiezen.

Wil je echter een eerlijke sound met sprankelend hoog dan zit je gewoon goed.

Voor de mensen die het helemaal niets vinden. Geen probleem ook de andere merken verdienen het om de winter door te komen en maken mooie producten en helpen je ongetwijfeld graag verder met een voor jou beter product. Niets mis mee maar geef aub niet af op andere systemen omdat het toevallig niet zo mooi vind als al het andere.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door aameijer

Wil je rock'n'Roll dan zou ik ook een ander systeem kiezen.
                          je zou het niet meteen zeggen, maar mijn roots liggen in die Rock'n'roll, en ik mocht onlangs Thin Lizzy en Y&T op een dikke msl-set meemaken. Maar je gaat toch fijn uit je dak, kan ik je melden.

Ik heb de UPJ's nou een week of 4 in gebruik, en ze blijven voorlopig mooi hier in de werkplaats staan, (als ze binnen zijn) voor de mensen die per ongeluk binnenkomen. Vooral de 20kg gewicht is voor veel oudere musici een zeer interessant rugge-aspect...

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by aameijer
                            .

Dat Meyer kut klinkt wisten we inderdaad al en moet ook maar zo blijven. .

en de nieuwste loot in de Ultra-serie": de UP-Junior.

zeg mar de UPJ ,mar dan met een 8 inch. Straks kun je een stel topjs wegzetten met een fiat 500...lol

Maareh, al liefhebbers, of ben ik weer de eerste?
                            Last edited by Gast1401081; 16-08-07, 10:36.

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Ff off topic; UP Series (Translation in Dutch = Joepie Serie!) ofniet Mac?

Cheers from Aruba!
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Originally posted by MacGyverSounds
                                en de nieuwste loot in de Ultra-serie": de UP-Junior.

zeg mar de UPJ ,mar dan met een 8 inch. Straks kun je een stel topjs wegzetten met een fiat 500...lol

Maareh, al liefhebbers, of ben ik weer de eerste?
                                Hmmm, kweet nog niet , RCF heeft ook een nieuw kastje met een 8" .

Trouwens gans die TT serie heeft wel iets vind ik

:: RCF :: TT08 Precision Monitor

sis
                                Last edited by sis; 17-08-07, 07:51.
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...