Versterkers RAM Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • community
    • Aug 2005
    • 18

Versterkers RAM Audio

Is er iemand die ervaring heeft met Ram audio versterkers? Ik heb er sinds kort 4 van namelijk de BUX 2.0. Volgens de specs moeten ze bij 2 ohm 1520 watt per kanaal doen. Maar ik heb er nu inmiddels 2 stuk dus ik denk dat het 2 ohm verhaal niet helemaal opgaat bij die dingen.
    Ik had ze op Community subs staan (VBS 412) maar daar gaan nu toch de vertrouwde QSC MX 3000"s op.
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Ik heb een paar keer met de Bux 5.0 gedraait. Geen problemen en lekker knallen.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Didier
      • Aug 2002
      • 323

Hallo "community",

naar mijn weten staat er al heel veel over RAM BUX op dit forum.
      Gebruik hiervoor de zoekfunctie rechtsboven.

Mijn ervaring is dat een RAM BUX 4.0 minder "doet" op de bassen dan een QSC MX3000a. En dat terwijl een BUX4.0 THEORETISCH meer vermogen zou hebben dan een MX3000a.

ZOEK... en gij zult vinden!
      Zuid-Limburg

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

hallo,
        wij hebben 10 ram versterkers uit de bux serie die ook regelmatig op 2 ohm draaien.
        Nog nooit problemen mee gehad draaien als een trein en geven een hoop vermogen.
        Ligt het probleem misschien bij de kabels of speakers?
        gr theo.

Comment

• community
          • Aug 2005
          • 18

Hoi Theo We hebben ze sinds kort en onze bassen zijn nu eenmaal 2 ohm en als je ze niet te zwaar belast gaat het ook wel, maar op vol vermogen stoppen ze er toch mee. Met QSC nog nooit problemen mee gehad. De speakers en de bekabeling is echt wel oke we doen er ongeveer 100 shows per jaar mee.

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Vreemd, bij ons zitten er 4 rams 3.4 op de bassen.
            Ook 2 versterkers 2 ohm laten draaien,met de zingende fresias erop.
            Nou zal je vertellen dan krijgen die versterkers het niet kado.
            Feesttent 4000 man. de lampjes van de clip lichten af en toe op maar dat was t dan ook wel.Warm werden ze ook niet.
            Heb wel eens gehoord van een vriend van mij dat er bij hem 1 ophield omdat de ventilator vast zat.
            Zou dat misschien het probleem kunnen zijn dat de ventilatoren vast zitten door stof ofzo?
            Ohja wat is er bij jou stuk?
            groeten theo.

Comment

• community
              • Aug 2005
              • 18

Hoi Theo Het zou kunnen dat de ventilatoren stuk zijn want binnen een kwartier waren ze warm. Nu moet ik wel zeggen dat dit gebeurd was op een house party en er hingen per kant 4 rcf esw 1018 kasten aan, misschien toch iets te veel van het goede, maar dit doen we echter vaker met de MX 3000's en dat geeft geen problemen. Wat er precies stuk is weet ik niet want ze liggen bij de maker, maar als je ze aanzet dan blijven ze in de fault mode hangen en ze ruiken verbrand.

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

dan heb je waarschijnlijk gewoon de eindtrap opgeblazen.groeten arjan

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

Vreemd zitten toch beveiligingen genoeg in, Maar met die esw mag niet uitmaken.
                  Bij ons hangen er ook wel 2 st-218 dubbel 18,per kant aan.
                  Ben overigens wel erg benieuwd wat er mee aan de hand is.
                  En belangrijker nog wat de oorzaak is geweest.
                  gr theo.

Comment

• MMD
                    • Feb 2005
                    • 53

Kan het niet zo zijn dat de totale impedantie bij een bepaalde freq. onder de 2R komt te liggen?
                    En dat de ene (zwaardere)amp daar beter tegen kan dan de andere(lichtere)?
                    Groet André

Comment

Working...