DDX 3216 Aux 1 2 3 4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Jaarsbergen
    • Sep 2005
    • 1

    #1

    DDX 3216 Aux 1 2 3 4

    Hoi allemaal,
    Kan iemand mij vertellen hoe ik de aux groepen kan gebruiken met de faders?
    Als ik van de een naar de andere aux ga dan blijven de faders gewoon staan , of kun je dit alleen met de draai knoppen?

    Ik wil dus gewoon met de fader dat kanaal er in schuiven wat ik wil horen en niet met de draai knoppen alleen want vind ik een beetje onoverzichtelijk.

    Ik weet dat bij andere tafels dit wel mogelijk is , wie helpt mij?

    Grt Mike.
    M.jaarsbergen
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

    #2
    De Aux regelaars per ch zijn inderdaad draai knoppen alleen de Aux outputs zijn 4 faders.

    gr. Herman
    ________________________
    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

    Comment

    • TVV
      • Aug 2004
      • 73

      #3
      Klopt.

      Hebben jullie ook geen probleem met het uigangsvermogen? Wanneer ik een monitor aansluit aan mijn DDX dan gaat hij niet zo luid als bij bv. een soundcraft ...

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        citaat:Geplaatst door TVV

        Klopt.

        Hebben jullie ook geen probleem met het uigangsvermogen? Wanneer ik een monitor aansluit aan mijn DDX dan gaat hij niet zo luid als bij bv. een soundcraft ...
        Nee geeft gewoon wat gespecificeerd is. Denk dat het een kwestie van instellen (regelen is). Channel preset, aux send en aux master.

        gr. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • Nolly
          • Oct 2005
          • 19

          #5
          Hallo,

          Nu er toch een vraag is over de auxen van de ddx heb ik er ook nog eentje. Weet iemand of het mogelijk is om het signaal van een of meerdere kanalen post eq naar de auxen te routen? Ik kom er met de nahdleiding niet uit.
          een hok vol tube amps maar wel een digitafel

          digital newbie;-)

          Comment

          • test12
            • Jan 2003
            • 901

            #6
            De kanalen gaan post eq naar de auxen.
            Zie blokschema pag5 handleiding.

            gr. Herman
            ________________________
            Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

            Comment

            • Nolly
              • Oct 2005
              • 19

              #7
              Herman, bedankt voor je reactie. Ik heb gisteravond extreem "gedraaid" met de eq, toch kon ik dit niet terughoren ?? Of is het pre en post nog ergens in te stellen, dat had ik nl. verwacht.
              een hok vol tube amps maar wel een digitafel

              digital newbie;-)

              Comment

              • test12
                • Jan 2003
                • 901

                #8
                Kon je het wel in de master horen, je kunt de EQ n.l. in en uit schakelen (per kanaal).
                Volgens mij kun je de Aux out echt niet pre EQ maken.

                gr. Herman
                ________________________
                Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                Comment

                • Nolly
                  • Oct 2005
                  • 19

                  #9
                  De master is geen probleem. Mijn idee is om via aux 1 en 2 een "twee sporen mix" te maken om tijdens repetities werkopnamens te maken, dit deden wij "analoog" ook. Eigelijk was dit ook een reden om deze tafel te kopen. Het lijkt mij nl. geweldig om na een gig via de presets de hele oefenruimte mix terug te roepen zonder dat je een avond kwijt bent aan het opnieuw instellen van je mix. Ik heb een adat interface inside, dan maar proberen of die corrispondeert met mijn isis maxistudio en dan de truc nog eens proberen uit te halen... .
                  Het kan natuurlijk simpeler, gewoon de master voor de mix gebruiken en dan de zang via aux 1 en 2 terug horen maar dat was niet mijn opzet (net als live). Anders toch maar zo doen
                  Ik vond het net zo prettig een beetje compressie op de zang te horen.
                  Maar ik blijf het vreemd vinden dat de auxen geen eq hebben, hoe moet dat dan live? Zou je alleen de "kale" sound op je mon. kunnen zetten? Juist daar is een eq. en bv. hoog/laag af zo belangrijk.
                  een hok vol tube amps maar wel een digitafel

                  digital newbie;-)

                  Comment

                  • test12
                    • Jan 2003
                    • 901

                    #10
                    Wat bedoel je nou, dat in de aux outs geen EQ zit, dat klopt alleen in de master out zit nog een EQ.
                    Maar de aux signalen worden echt na de ch EQ gehaald zodat de ch EQ hoorbaar is in de auxoutput. De routing zit nl. na de channel processing.
                    Voor 100 % zeker(voor alle zekerheid nog ff geprobeerd.

                    Gr. Herman
                    ________________________
                    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                    Comment

                    • Nolly
                      • Oct 2005
                      • 19

                      #11
                      Herman,
                      Je hebt gelijk! Ik ben vanmiddag nog even rustig bezig geweest met de ddx en heb een nieuwe mix gemaakt. Nu is de eq inderdaad hoorbaar, alleen de effecten krijg ik er niet door. De compressor echter wel. Ben weer heel wat wijzer geworden. Bedankt voor je reacties.
                      een hok vol tube amps maar wel een digitafel

                      digital newbie;-)

                      Comment

                      • test12
                        • Jan 2003
                        • 901

                        #12
                        De EFF. komen inderdaad niet naar de Auxen, met uitzondering de exstra delay functie FASE/DELAY uit het PROC veld. Deze functie werkt alleen bij ch 1 t/m 16. Deze zit nl. wel voor de aux routing.

                        gr. Herman
                        ________________________
                        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                        Comment

                        • MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

                          #13
                          Kun je bij deze mixer de return van het effect niet naar een aux sturen ?? (Bij mijn O2R kan het gelukkig wel)

                          Comment

                          • test12
                            • Jan 2003
                            • 901

                            #14
                            De eff returns kun je wel naar de aux sturen. Maar dat is wat anders dan op ch. level.
                            De ch. aux regelaars zijn pre eff. out. Wil je de eff. toch naar de aux. dan doe je dat met de aux regelaars van de eff.. Dat is niet anders dan bij 02R toch?

                            Gr, Herman
                            ________________________
                            Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                            Comment

                            • MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

                              #15
                              Ik vraag me af op welke andere manier je je de effecten naar een aux uitgang zou willen kunnen sturen ??

                              Comment

                              Working...