vraag over Yamaha MC32/12

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rube
    • Sep 2002
    • 23

vraag over Yamaha MC32/12

Hallo,

Momenteel maak ik gebruik van een Mackie 24/4 en omdat de tafel te klein wordt ben ik op zoek naar een grotere tafel.

Na was speur en zoek werk kom ik uit op een Yamaha MC32/12.
    Dit lijkt mij een perfecte tafel voor ons doel, maar heeft iemand ervaring met deze tafel???
    Of moet ik gaan voor een Mackie 32 kanaals???
    Heb nog even nagedacht om misschien digitaal te gaan (compacter) maar lijkt mij eigenlijk geen keuze.

Iemand ervaring??

Alvast bedankt

Ruud
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Mag ik vragen waarom digitaal je geen keuze lijkt?

Ik werk zelf tegenwoordig vrijwel altijd digitaal met mijn Yamaha O2R en dat bevalt me prima. Als je de tafel een beetje kent gaat het beter dan analoog vind ik persoonlijk.

De grote analoge Yamaha's vind ik niet zo geweldig, dan ben je denk ik beter met een Mackie (of een Soundcraft of Allen&Heath of zo)

Comment

• Rube
      • Sep 2002
      • 23

Hoi Mark,

Thuis heb ik ook een O2R staan en ben zelf niet onbekend met digitaal.
      Maar ook anderen moeten met de tafel kunnen werken - dan is analoog - wat makkelijke dan digitaal.

Maar jij vindt de Mackie 32 beter dan een Yamaha??
      is dit puur om de klank vd tafel??? of zijn er nog meer plussen of minnen??

Groetjes

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

De grote analoge Yamaha's vind ik niet zo geweldig, dan ben je denk ik beter met een Mackie (of een Soundcraft of Allen&Heath of zo)
        poeh, sterke steling.

vooral de PM series (300, 4500 5000, enzo) zijn nog al serieuze top tafels, maar de kleinere Mseries zijn inderdaad net iets minder . Ook in prijs, trouwens..

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Ik doelde inderdaad ook op die Mseries, beetje onhandig om dit er niet bij te zetten, met de PM's heb ik nog nooit kunnen werken.

Comment

• Rube
            • Sep 2002
            • 23

Als ik goed ben ingelicht is de MC (voor de amerikaanse markt) en GA voor de europesemarkt??
            Dus gaat mijn vraag over de GA 32/12.

Prijs technische is de PM serie niet echt interesant geloof ik
            Vandaar de GA(MC)

Groetjes

Ruud

Comment

• MMD
              • Feb 2005
              • 53

Is MC soms een nieuw type? Ik heb namelijk een MG24/14
              Groet André

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Yamaha Professional Audio is known around the globe as a provider of innovative, top-quality solutions for the sound industry. The Yamaha lineup includes a number of world-standard mixing consoles, signal processors incorporating industry-leading DSP technology, power amplifiers based on energy-efficient drive technology, and an extensive range of speakers suitable for everything from live sound to commercial installations.

En de MG24/14 is geloof ik alleen maar te krijgen met fx, klopt dat? deze heeft dat iig niet.
                deze is idd iets nieuwer.
                Ik heb geloof ik 1x met de 24 kanaals versie gewerkt. Was maar 1 klusje, dus niet echt een goed beeld van gekregen, maar vond em toen wel fijn.
                De groeten => Micha

Comment

• Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

Dit zijn alle Yamaha tafels verkrijgbaar op de europese markthttp://www.yamaha-europe.com/yamaha_...ers/index.html

De mackie en de yamaha zijn niet echt te vergelijken maar ik zou zelf voor de GA32/12 gaan, werkt mij wat lekkerder, alhoewel de tafel iets anders is opgebouwd met zijn aux en subs maar dat went heel snel.
                  groetjes
                  Boi
                  groetjes

___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• flurk
                    • May 2003
                    • 409

GA 32/12 is een goeie tafel.Je moet enkel opletten dat je de 0db niet overschrijdt.Want dan heb je nogal wat overspraak.t'Is ook een moeilijke tafel voor gast mixers.

Comment

• MMD
                      • Feb 2005
                      • 53

citaat:Geplaatst door Ibvee

En de MG24/14 is geloof ik alleen maar te krijgen met fx, klopt dat?
                      Ja dat klopt. 2x fx ingebouwd, je kunt met die 2 fx`en (post/pre schakelbaar) ook externe effecten/monitoren gebruiken.
                      Groet André

Comment

• Rv
                        • Feb 2001
                        • 1086

Persoonlijk vind ik de GA32 echt niet zo'n supertafel qua klank. Als we die naast onze venice 320 zetten, dat is toch een heel verschil ...

Maar ze kost bijna niks meer op de tweedehandsmarkt en als moni-mix kan ze nog wel eens van pas komen ...
                        ____
                        Rv.
                        ____

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Persoonlijk zou ik zelf een Soundcraft Series TWO nemen maar ja hij vroeg om een keuze tussen de mackie en de yamaha, dan de yamaha tafel.
                          Meer omdat hij flexibeler in gebruik is dan de mackie.
                          groetjes
                          Boi
                          groetjes

___
                          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Beldog
                            • May 2004
                            • 140

@Rv : het zou maar erg zijn dat een bijna dubbel zoveel kostende midas niet beter zou klinken...
                            Maar ik zou toch voor de yamaha gaan, 10 aux zijn wel handig voor dual purpose.

Comment

• Rube
                              • Sep 2002
                              • 23

citaat:Persoonlijk zou ik zelf een Soundcraft Series TWO nemen maar ja hij vroeg om een keuze tussen de mackie en de yamaha, dan de yamaha tafel.
                              Heb net gekeken op de site van Soundcraft. ik ken de tafel verder niet en heb nooit gewerkt met soundcraft.......
                              Ziet er goed uit moet ik zeggen, maar heb nog even gezocht naar een prijs van de Two Serie die kon ik niet vinden.
                              Is deze tafel kwalitatief beter dan Yamaha en of Mackie???
                              De prijs/kwaliteit moet ik ook een beetje in de gaten houden.
                              Maar als ik de reacties goed lees heeft Yamaha de voorkeur......?

Ruud

Comment

Working...