Welke amp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djduj
    • Aug 2005
    • 29

Welke amp?

Hallo iedereen, heb me juist geregistreerd na hier een tijdje zo te hebben rondgehangen...

Ik ben zoals een aatal hier dj (hobby) en draai vooral in een jeugdhuis waar materiaal ter beschikking staat. Thuis staat er een setje (drive inn noemen ze dat hier blijkbaar) dat ik door vakantiewerk, verjaardag, enz bij elkaar heb gespaard en waar ik slechts een aantal keer per jaar mee buiten kom om op een feestje hier of daar te draaien.

Ik had oorspronkelijk 2 door de winkel zelf gebouwde speakers van 300wrms (toen dacht ik dat het veel was...) met als ik me niet vergis mkenzie woofers (12") ofzo (merk van de speakers is AD). Als versterker kocht ik de sta-320 (2x300wrms 8ohm; 2x400wrms 4ohm) waarvan ik toen dacht dat het een goede versterker was. Een jaar en een half geleden besloot ik bij dezelfde winkel extra bass bij te kopen omdat ik vond dat er nood aan was (2x 300wrms 8ohm 12"" met woofers van dacht ik stageline). Het geluid is nu wel krachtiger, maar ik heb de indruk dat ik meer uit mijn speakers kan halen en dacht misschien een extra versterker bij te kopen voor de "topkasten" vermits op de versterker die ik nu heb een crossover staat.
    ik heb al zo een beetje op de fora rondgehangen, de commentaren en de prijzen (die vooral) bekeken en vind het toch redelijk moeilijk. Ik heb een beperkt budget (juist een woning gekocht dat ik aan het opknappen ben) en voor de keren dat ik moet draaien met mijn spullen wil ik ook niet té veel geld uitgeven.

De versterkers die ik heb zien staan zijn de dap Palladium-900 en de Beheringer ep-1500. De ene vindt de Behringer het beste, de ander de dap. Welke kan ik dan het beste nemen? Naar het schijnt is de American dj V-2000 ook heel goed, maar gaat eigenlijk net boven mijn budget (eerst met mijn vriendin praten, haha...).
    Zijn er misschien andere oplossingen om meer en vooral beter uit mijn geluidssysteempje te halen???

Alvast bedankt!!!!
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

waarom huur je je apperatuur eingelijk niet, ben je veel multifictieoneler en je hoefd niks aan te schaffen, kun je het geld mooi in je huis stoppen.groeten Arjan

Comment

Working...