crossover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frisse
    • Aug 2005
    • 28

crossover

Hallo ,
    Welke crossover zou ik het beste nemen?

of

en wat bedoelen ze met de limiters op de crossover?
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. Limiter is een apparaat wat je op een bepaald niveau kan instellen, als je het signaal wat je erin stuurt boven dat niveau komt drukt dat ding het weer naar beneden. Kan je oa als beveiliging van je speakers gebruiken.
    De groeten => Micha

Comment

• frisse
      • Aug 2005
      • 28

Ik wil er mijn 2 subs (EUROLIVE B1800X) en 2 topjes achter hangen .

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

ik zou zeggen: check de specs, en kijk welke het beste voor jou is. De ene heeft volgens mij alleen meer mogelijkheden, kijk of je die mogelijkheden ook echt nodig hebt, of misschien in de toekomst nog gaat gebruiken, zo niet kan je het beste voor die goedkopere gaan. Er zal geen kwaliteitsverschil tussen die 2 zitten.
        De groeten => Micha

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Welke topjes komen erop? B1520?

Zo ja; wil je hem bi-amped aansturen (1 amp voor mid, 1 amp voor hoog) dan kom je op de CX3400, wil je alleen laag en mid/hoog crossen, dan voldoet de CX2310 wel.

Verwacht trouwens ook niet teveel van de limiter op de CX3400.

Comment

• frisse
            • Aug 2005
            • 28

Euhm , ik weet niet echt hoe ze noemen maar er staat vanvoor op de box "DISCO".
            Maar ik kan er ook men andere 2 topjes op zetten (DAP MC 12 )

Comment

• frisse
              • Aug 2005
              • 28

Ik zou nieuwe topjes moete hebben , iemand een idee?

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Mijn idee om enigzins de Behringer klank te bewaren zou ik de B1220 aanraden, 12" top en 18" sub gaan prima samen en hier kan je wel een leuk zaaltje mee doen. Sub en top onafhankelijk van elkaar aansturen met 2 versterkers (misschien 3 wil je besluiten om je top te bi-ampen), en aan de hand daarvan kan je je cross-over bepalen. 3-weg? CX3400. 2-weg? CX2310.

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

De CX2310 kan je ook prima 3-weg gebruiken, danwel mono, maar welke bezoeker heeft dat in de gaten?

Die Behringer kastjes gaan bi-ampen, kom nou Zou ik niet doen, ook helemaal niet nodig. IK zou lekker voor de CX3400 gaan, mét limiters. Het is misschien niet alles, maar beter iets dan.... Mocht je later toch 3-Weg stereo nodig hebben, hoef je meteen geen nieuwe aan te schaffen.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

De CX3210 is ook voor 3-weg te gebruiken, nl: sub mono en dan lagg en hoog stereo, Sub bas is nooit stereo te krijgen, geluiden onder de pak-em-beet180Hz is altijd mono, zelfs als je het stereo aanstuurt zal je geen stereo geluid krijgen.
                    Dus subjes mono aansturen, op de meeste amps zit een schakelaar hiervoor, L input - R doorlussen(daisychain of parallel) en 2* mono output en dan de topjes bi-ampen(laag / hoog)

Een limiter is inderdaad handig om je input te beschermen tegen te hoge signalen maar als je zelf altijd draait is dat niet nodig staan er vaak anderen achter dan is een goede lossen limiter op zijn plaats, mits goed ingesteld.
                    groetjes
                    Boi
                    groetjes

___
                    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• frisse
                      • Aug 2005
                      • 28

Welke versterker is goed op op mijn subs ( b1800x) aan te hange , want de oude is niet meer wat het moet zijn

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

citaat:Geplaatst door frisse

Welke versterker is goed op op mijn subs ( b1800x) aan te hange , want de oude is niet meer wat het moet zijn
                        Zal wel low-budget moeten Palladium 1600 doet het, uit ervaring, prima op de B1800X's.. Eventueel een P2000, maar dan moet je weten wat je doet.. Maar kan ook prima.
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DBAirwave
                          • Apr 2003
                          • 70

Of je blijft gewoon bij Behringer. sluit er een EP 1500 / EP 2500 op aan en het werkt ideaal (maar klinkt uiteraard beter met een topje erbij)
                          Meer info: http://www.behringer.com/EP2500/

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

citaat:Geplaatst door DBAirwave

Of je blijft gewoon bij Behringer. sluit er een EP 1500 / EP 2500 op aan en het werkt ideaal (maar klinkt uiteraard beter met een topje erbij)
                            Meer info: http://www.behringer.com/EP2500/
                            Niet om het een of ander, máár uit ervaring weet ik wel dat de Palladiums beter presteren... Heb al enkele keren een EP2500 (wat je gewoon nodig hebt op die bassen!!) in de overheat protect gespeeld.
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DBAirwave
                              • Apr 2003
                              • 70

Ach wat...als je een beetje oplet gebeurt het allemaal niet zo snel. Maar goed, met die Palladiums zelf heb ik nog nooit gewerkt en voorlopig zijn we nog héél tevreden van onze EP's.

Comment

Working...