DAP op SAIL 2005 !!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

DAP op SAIL 2005 !!!

The last Sail 2005, one of the biggest maritime events in the world, was powered by DAP Audio speakers. More then 200 DAP K112 speakers were used to broadcast public announcements in the harbour of Amsterdam.

Due to the design of the speaker with it's waterproof housing en it's clear soundreproduction this was almost a natural choice and it's the proof that DAP Audio can be an good alternative to more costly soundsystems.

(bron: h*ghl*te.nl)

Brand maar los zou ik zeggen!!! Hoe klonk het? Er zal vast wel iemand van dit forum daar geweest zijn.
    Zuid-Limburg
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Tja wat moet ik er van zeggen,

op SAIL werd er een beetje achtergrond muziek over gedraaid en af en toe een boodschap.
    Voor dit doel zijn ze dus prima geschikt, niks op aan te merken.
    Persoonlijk heb ik een setje in een van m'n oefenruimtes staan
    voor zangversterking, en ik heb al 2 keer een filter opgerookt...
    Speakers blijven wel heel [}]
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Helemaal niks mis mee dus.
      Die k112 is al diverse malen voorbij gevaren in dit forum en dat is niet voor
      de kat z'n schaamdelen. Het schijnt dat als je de kasten gewoon opvuld en je doet
      wat met je eq dat ze nog beter klinken.
      Natuurlijk zijn er betere speakers, maar kijk dan ook eens naar het prijskaartje.
      Voor een vergelijk verwijs ik gaarne naar afgelopen zondag:
      http://www.licht-geluid.nl/forum/top...92&whichpage=2
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

pa markt 2006 zijn er 200 dap k112 te koop...voor de liefhebber

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

zal voor spraak en achtergrond muziek echt wel geschikt zijn hoor,zal waarschijnlijk toch via een transformator (100volt) hebben gewerkt
          master-qsc en de rest

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Zoals Aristoteles al zei : Ieder probleem heeft zijn eigen unieke oplossing.

dap heeft een aantal zeer negatieve kenmerken, maar op zich (mits goed gebruikt) is het geen rotzooi.
            Anders was de dealer/importeur allang failliet gegaan aan de garantiebedingen/claims.

Comment

• voederbietel
              • Feb 2005
              • 197

citaata markt 2006 zijn er 200 dap k112 te koop...voor de liefhebber
              (Off topic)ik heb geen ervaring met die dingen maar zou het wat zijn voor een beetje drive in???
              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Met de zoekmachine kun je denk ik aardig wat vinden over deze speakers.
                Of het wat is voor een beetje drive-in is natuurlijk niet zo te beantwoorden.
                Voor de een is het een stap vooruit, voor de ander een flinke stap terug.
                Het zijn best leuke kastjes, het ligt alleen aan het doel wat je voor ogen hebt of deze kasten geschikt zijn.
                Ik zou zeggen lees de topics eens over deze kasten en ga dan voor jezelf na of het wat voor jou is. Als je er echt niet uitkomt kun je natuurlijk altijd even iets duidelijker formuleren waar je ze precies voor wilt gebruiken.
                Dan weet ik zeker dat er genoeg mensen zijn die niet te beroerd zijn om even je vraag te beanwoorden
                We're ready to party, are you?

Comment

• Andree
                  • Aug 2001
                  • 119

Ik heb al jaren 6 K112 in gebruik. Soms staan er 4 op het dak van een sporthal over een heel sportveld de hele dag te draaien.
                  Paar keer een disco mee gedraaid ( 4 K112 en 2 sub's), klein podium etc. Ondanks dat ze behoorlijk op hun duvel hebben gekregen nog nooit problemen mee gehad en ze zijn ook nog goed roadproof.

groet Andree
                  Het kan in Almere

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Weet je wat het is... Bij een duur gala oid eet je met duur bestek van duur servies en luister je naar dure speakers.

Op de Sail eet je met plastic vorkjes uit een wegwerp bakje en luister je naar....

Beetje flauwe opmerking van mij. Eigenlijk zegt het bericht van de importeur helemaal niets over de kwaliteit van de speaker. Het is een goedkoop speakertje die voor zijn prijs leuk presteerd en waar je niet wakker van hoeft te liggen als er iets aan kapot gaat, ideaal dus als omroep installatie bij de sail. Waarschijnlijk heeft de persoon die het spulletje heeft gekocht niet eens naar het speakertje geluisterd voor hij tot aanschaf over ging.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

citaat:Waarschijnlijk heeft de persoon die het spulletje heeft gekocht niet eens naar het speakertje geluisterd voor hij tot aanschaf over ging.
                      200 x K112 200 x 165 euro = 33.000 euro (ex btw listprijs)
                      Zou je denken dat iemand dat zo maar effe aanschaft [?][?]
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• johan L.
                        • May 2001
                        • 384

nou ik denk he dat je bij 200 kastjes best wel een leuke korting krijgt, helemaal als het op zo'n evenement gebruikt wordt.

Net deed ie het nog.

Comment

• GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

Mischien kreeg Sail ze wel in bruikleen of idd met een leuke korting. Zegt idd niks over de kwalitiet. Maar is altijd leuke reclame voor Dap.
                          lala..

Comment

• Pieter Huijgen
                            • Sep 2003
                            • 766

Ik vind de keuze voor DAP op zich best logisch. Welk verhuurbedrijf heeft 200 identieke kasten staan die ze voor een week in weer en wind in de lantaarnpalen willen hangen? (afgezien van die 100V hoorntjes, maar dan is dit toch een betere optie)

Ik denk dat aanschaf door de organisatie en mogelijke tweedehands verkoop of opslag tot de volgende sail goedkoper is dan voor een week spul te huren..... En als het stuk gaat, jammer dan. (in vergelijk met de plastic bordjes en bekertjes: disposable speakers....)
                            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Tristan
                              • Oct 2004
                              • 121

Wij hebben 36 dap K-115 in het bedrijf voor meerdere doelen, voornamelijk budget. Ze doen gewoon wat ze moeten doen. We hebben er overgins geen filter problemen mee, wel soms dat de laag speakers het begeven.
                              tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

Working...