ALPS-faders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

ALPS-faders

Even een vraagje. Ik heb een mengpaneeltje liggen waarvan de schuiven wat beginnen te kraken. Kun je die dingen nou zonder problemen vervangen door ALPS faders (die dus in theorie niet kunnen kraken), en welk merk verkoopt die faders?

Greetz,
    Dave
    U x I = Boem.
  • Will Cuypers
    • Jul 2004
    • 13

Maar nog steeds niet bekend wie deze ALPS faders levert. Ik zoek voor een OV1 tafel een (gemotoriseerde) fader 60 mm , 10 kOhm, type nummer van ALPS RS60N11MTOB103

Wie heeft zo'm ding of kan (snel) leveren

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

even ter info: ALPS maakt ook faders voor OEM's. ALPS faders zitten daardoor in heel veel toestellen (van Dateq radiotafel tot Philips-wanneer-gaan-ze-nou-hun-slogan-eindelijk-eens-waar-maken draagbare radiootjes). Hoef ik nog te vertellen dat daardoor de kwaliteit tussen de goedkoopste en duurste schuif van ALPS hemelsbreed is? Indien er geen standaard schuif is gebruikt best de juiste schuif bestellen via de invoerder/fabrikant van het toestel. Dan ben je tenminste al zeker dat het past.
      P.S.: tegenwoordig zijn veel volumeregelingen uitgevoerd met een lineaire potmeter, de logaritmische curve wordt dan bekomen door de rest van de schakeling.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

onzin reactie natuurlijk...
        iedere Yamaha dealer kan je die faders naleveren...

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaat:Geplaatst door Will Cuypers

Maar nog steeds niet bekend wie deze ALPS faders levert. Ik zoek voor een OV1 tafel een (gemotoriseerde) fader 60 mm , 10 kOhm, type nummer van ALPS RS60N11MTOB103

Wie heeft zo'm ding of kan (snel) leveren

je hebt toch al een paar leveranciers gebeld?

Comment

Working...