Multikabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gitarist62
    • Sep 2005
    • 5

ja, ja, ik ben optimistisch ingesteld Wil idd de 108 versie gebruiken, met ieder kanaal eigen massa Maar weet jij daarvoor de meest gangbare ondelingom de kanalen over die 108 pinnen aan te sluiten

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Komen beide voor, kom ook wel 123/456/789, + m - tegen.
      neem een multimetertje mee en je weet of je dezelfde pin zetting hebt.

Makkelijkst is een wat groter stageblok te nemen en aan beide zijden een chassis deel en op de multikabels ook en alles met de zelfde indeling en dan maakt het niet uit waar je welke kabel op klikt, maak je een stagewheel dan scheelt het weer een stekker en chassisdeel.

Wel makkelijk zijn 2 kleine(25pinns) mutlikabels voor op het podium, 8kanaals blokjes, voor achter het drumstel en aan de andere kant van het podium, scheelt een hoop mic kabel trekken.

zelf doe ik een uurtje of 10 tot 12 over een 24parigekabel, beide zijden een harting en een uurtje of 5 over een stageblok chassisdeel en xls's.
      Soldeer eerst alle pinnen voor dan de aders daarna plaats ik 3 pinnen in boorgaatjes voor me op tafel en dan is het adertjes vastpikken en daarna is het gaatjes vullen op het chassisdeel.

Ik koop de hartings bij Musik Produktiv, 108polig kompleet chassisdeel of kabeldeel 95euro. Tip pinnen trekker / duwer kost bij hun ook maar 65euro, voor de zelfde vragen ze hier 185euro.

groetjes
      Boi
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

pinnen trekke duwer kost bij mij nog geen 10 euro....
        Ik heb een klein bankschroefje, met een pin voor het busje en een busje voor de pin.

Verder zou ik voor een Male en een Female per kanaal gaan. En daarnaast dan 2x harting, en 2 x 39p Ackermans voor een 112 (of 13) slof.
        Enne : vergeet de deklseltjes niet, anders sta je zo mete een kapotte connector, of
        kromme pinnen.

Penbezetting : (kwam ik ook pas later achter..)
        Ampco-norm : alles van 1 kant omhoog, met (uit mn hoofd) de massa in het midden.

dus : +-AA-+ op het eerste rijtje voor kanaal 1 en 2.

Verbeteringen van de dokter , wellicht??? (lol)

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

Ondanks de pinnentool, gebruik ik meestal een mini-schroevendraaiertje om de pinnen te zetten, ligt me lekkerder in de hand, maar als er pinnen uitmoeten dan is de pinnentool heerlijk snel en makkelijk. Prijs was trouwens incl remboursverzendkosten.

2 x 39p Ackermans voor een 112 (of 13) slof??

Ampco-norm : alles van 1 kant omhoog, met (uit mn hoofd) de massa in het midden.

Ampco is een bedrijf wat een eigen norm heeft gemaakt, dit wil dus niet zeggen dat dat ook een wereld standaard is!

groetjes
          Boi
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Zou toch wel handig zijn om dan een andere norm te nemen, aangezien mij de kans nogal klein lijkt dat jou set ooit gemengd wordt met ampco spul (tenzij het natuurlijk een norm is die eromheen ook meer gebruikt wordt)
            De groeten => Micha

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

Klopt Mac...
              Er is overigens nog een 2e norm die door Ampco wordt gebruikt, om 42 paren te kunnen voeren. Dan zitten kanaal 1 tm 36 zoals omschschreven door Mac, maar dan steeds per paar de aarde over 1 pen. En dan wordt 1 van de 2 middelste rijen gebruikt voor 6 returns. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd welke van de 2.
              42p kabel kan dan probleemloos worden gebruikt bij 36p spinner en stageblock.

citaat:
              Zou toch wel handig zijn om dan een andere norm te nemen, aangezien mij de kans nogal klein lijkt dat jou set ooit gemengd wordt met ampco spul (tenzij het natuurlijk een norm is die eromheen ook meer gebruikt wordt)
              Afgezien van het feit dat er inderdaad meer bedrijven deze norm hanteren (praktisch iedereen die han108 gebruikt), kan het zomaar zijn dat je een een mengtafeltje bij Ampco inhuurt...
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Oh, Niet geheel onbelangrijk : Het Verste pinnetje van de wartel af is de 1.

Comment

• gitarist62
                  • Sep 2005
                  • 5

citaat:Geplaatst door **************

Oh, Niet geheel onbelangrijk : Het Verste pinnetje van de wartel af is de 1.
                  Ok, thnx voor jullie reacties. Ben in een halve dag een stuk wijzer geworden over multiconnectors. Nou nog een paar avondjes solderen

Comment

Working...