Ik heb ook intussen de Link multiconnectors gevonden bij TMaudio. Ik vind deze er goed uitzien, lijken me ook zeker stevig en gebruiksvriendelijk, deze gaan toch ook tot 40 kanalen (en verder) ? Iemand ervaring met deze connector en met de verwerking van de stekker en chassisdelen in een multisysteem ??
Multikabel
Collapse
X
-
-
Ja nog zoiets: die globale massa, waar kan je die het best aansluiten?citaat:Geplaatst door Boyz_PC
en bij een goede kabel heb je dan ook nog een massa om alles heen om zo je stekker en blok ook te kunnen aarden en alles af te schermen. Studio kabel heeft geen extra totaal massa.Comment
-
Ik gebruik al een tijd LINK - litton/veam voor alle audio toepassingen (linkkabel tussen ampracks - LINK 37pole (12 lijnen) en tussen PA-desks en stagebox en FFX-racks onderling - link 85pole (28 lijnen)), zijn robuuste stekkers, vind ze veel netter dan harting connectors, maar wel behoorlijk prijzig en vrij moeilijk te monteren (hier heb je speciale crimptools voor nodig en beetje ervaring is echt wel nodig).citaat:Geplaatst door MarkRombouts
Ik heb ook intussen de Link multiconnectors gevonden bij TMaudio. Ik vind deze er goed uitzien, lijken me ook zeker stevig en gebruiksvriendelijk, deze gaan toch ook tot 40 kanalen (en verder) ? Iemand ervaring met deze connector en met de verwerking van de stekker en chassisdelen in een multisysteem ??
Ik heb m'n kabels etc laten maken bij amptec (www.amptec.be).
LINK connectors worden hier wel vrij frequent door PA company's gebruikt.
--- watt ever you want ---Comment
-
'k heb de 85 polige wel gezien, zijn inderdaad stevige connectoren. Steken wel verder uit dan een Harting/Ilme, kabeldeel niet met haakse uitvoer leverbaar.
Officieel alleen als krimpconnector...(kost alleen al rond de € 350,00.
Een Female chassisdeel heeft de (schroef)vergrendeling, hier heb je aardig wat ruimte voor nodig om te draaien.
Comment
-
Wij gebruiken al enige tijd LK37 en LK150, ik vind het fijne connectoren om mee te werken, maar je moet wel rekening houden met een paar dingen; connectoren zijn niet haaks te krijgen, dus zet de aansluiting in bv mengtafel en stageblock onder een hoek om je kabel te ontlasten (geen krappe bochten in je kabel, waardoor je snel kabelbreuk oploopt), gebruik afdekkapjes bij alle (kabel-)connectors, als je nl een kabel(-uiteinde) laat vallen wil de ring waarmee je de connectors borgt nog wel eens indeuken waardoor je er geen plug meer in krijgt.. kan heel vervelend zijn..citaat:Geplaatst door MarkRombouts
Verder, het solderen van zo'n plug is ff een ingewikkeld karwei wat aandacht vereist, maar als je het één keer goed doet kun je er veel plezier van hebben..Goed plan! ...doen we niet!Comment
-
Bij harting zit er een aard aansluiting in het stekkerhuis om de stekker te aarden en zo je stageblok dus geaard te krijgen aan je tafel.citaat:Geplaatst door Poelmans
Ja nog zoiets: die globale massa, waar kan je die het best aansluiten?
Zelf gebruiken we ook 2 multikabels, 1 achter op het podium voor drums,gitaren en bas en 1 aan de voor/zijkant voor zang, keys en dergelijk + de uitgangen. Scheelt een hoop kabels die anders over het podium liggen nu gaat alles of direct naar achter of direct naar voren en het podium blijft zo vrij van kabels.
groetjes
Boigroetjes
___
Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....Comment
-
Volgens mij werd er gevraagd om een harting of andere multi-plug... en dat heeft DAP niet. Sowieso is de kwaliteit van de DAP-blokken ook niet om over naar huis te schrijven, en voor professioneel gebruik dus niet heel erg van toepassing.citaat:Geplaatst door giserke
ik gebruik 2 DAP multikabels van 16+4.
Voordeel is, dat je de 2 blokken aan beide kanten kunt zetten, waardoor je kortere kabels kunt gebruiken, en minder storende kabels in de weg liggen op het podium.Comment
-
Ik wil 16/4 multi voorzien van harting connectoren, om sneller te werken en om een split te kunnen maken naar een monitor tafel. Ik vind op internet verschillende 'standaards'voor de aansluiting van harting conncetors. Wie weet het echt?Comment
-
hebben we de zoekmachine http://www.licht-geluid.nl/forum/search.asp al gebruikt?
Ik kan me deze discussie al een keer of 3 voor de geest halen.
Beetje deftig systeem komt rond de 5000 euro. 40 meter x 40 kanalen, mooi op harting / socapex/whirlwind, op haspel, in flightcase, met 2x spinner, kortom : daar gaat je spaargeld weer.
Comment
-
ik wil eigenlijk 2 dingen:citaat:Geplaatst door Boyz_PC
Wat wil je exact weten, split voor monitor vanuit je stageblok kan op verschillende manieren
groetjes
Boi
1 Op stageblok een harting chassisdeel monteren en vanaf daar een meter of 10 multi naar monitor tafel en
2 aan de kant van de foh tafel ook een harting monteren zodat ik mijn xlr's gewoon in de tagel kan laten zitten en alleen een harting hoef vast te klikken en klaar.
Comment
-
citaat:Geplaatst door Boyz_PC
Als je kan solderen maak je dat toch gewoon zelf, is niet zo moeilijk als het lijkt. Scheelt je ook gauw een 40% op kant-en-klaar kopen of op de kosten van een bedrijf dat in jouw opdracht dat gaat maken voor je. Je kan om te beginnen denken aan een stagewheel met stageblok er aan vast of een 10mtr kabel met los stageblok en een 40mtr kabel alles met multistekker van harting, 40parige kabel, een 128 pins harting multiplug, en dan de aansluitingen in je mixercase met eventueel een multistekker naar het rack, kan met 72pins harting. Het is even werk maar dan kan je het dus zelf exact maken zoals je het wilt hebben
Ik wil je er wel bij helpen als het moet.
groetjes
Boi
Boi,
Zoiets wil ik dus maken, zie er ook niet tegenop, is idd een avondje solderen. maar ik wil dus weten welke pinnummers op de harting ik moet gebruiken, zodat ik ook nog universeel blijf als ik een keer wat bijhuur of met een collega samenwerk. Nu heb ik verschillende pin-outs voor harting gevonden op internet, en dus ben ik eigenlijk op zoek naar een 'échte' standaard... Ik ben al tegengekomen dat kanaal 1 op pen 1/2/3, kanaal 2 op 19/20/21 etc komt maar ook een methode dat kanaal 1 op 1/19/37, kanaal 2 op 55/73/91 etc In beide zit wel een logica
Comment
-
Avondje solderen? Ik ken vaklui die er een volle week overdoen (40 kanaals, dubbel uit op spinner, xlr gelinkt..)
128 mult harting ken ik niet, wel de 108 versie. die is dus 36 kanaals, als je +-Aarde uitbedraad. Ook komt de H-64 voor : 32kanaals, en met een centrale massa. (stukje massief koperdraad buitenomleggen, en de massa aan solderen)
Comment

Comment