DSP met FIR filtering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frank_KSaudio
    • Aug 2005
    • 16

citaat:
    geplaatst door **************

dit riekt zelfs naar een slotje, als het speakermerk te vaak in beeld komt.
    Het gaat mij er zeker niet om een bepaald speakermerk naar voren te brengen maar zag er ook niet veel kwaad in nadat ik de naam en het merk van John M te pas en te onpas voorbij zag komen.

citaat:

Ik weet dat ik misschien boter op mijn hoofd heb, maar ik heb nog nooit een algemene toepassing van techniek zo dik aan een bepaald merk gehangen...
    Het probleem is dat deze techniek nog maar door heel weinig fabrikanten gebruikt wordt dus koppel je het gebruik van deze techniek al snel aan een bepaalde fabrikant.
    Maar wellicht wordt deze topic over een aantal jaren pas echt interessant wanneer andere fabrikanten het FIR filtering principe ook zijn gaan gebruiken en meer technici de essentie ervan zijn gaan begrijpen. Ik kan het niet nalaten om de link te leggen naar de introductie van de CD speler en de digitale mengtafel, in het begin door de "kenners" neergemetselt en inmiddels volledig geaccepteerd.
    Sommige zaken hebben nu eenmaal tijd nodig.

citaat:

Dus : terug naar FIR, en daar is volgens mij nog een boel mee te verhapstukken...
    Helemaal mee eens.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Ik heb ff je data-pdf gelezen.

a 14 ms responsiedelay op een stap, is mij te veel. Terwijl die stap ook in een ander grafiekje op 18 ms terecht komt.
      b de uitslingering in je grafiekje komt uit de akoestiek van je zaal, en die wordt ook weg-gefilterd?
      c je meldt dat speaker, versterker en FIR af fabriek specifiek ingeregeld worden, hoe kun je de zaalakoestiek dan meefilteren?
      d 2 jaar garantie geeft iedere zichzelf respecterende systeembouwer. Met de huidige techniek moet opblazen niet meer kunnen, vind ik. Ook een wettelijke plicht, trouwens. (CE) Ik vind 10 jaar eigenlijk meer in de richting gaan van wat ik verwacht voor mijn geld.

En niet onbelangrijk : heeft KS ook een zaal-meetsysteem, System Independant Measurement, oid?
      Ik ken die grafiekjes ergens van, namelijk...

Comment

• Frank_KSaudio
        • Aug 2005
        • 16

citaat:dokter dB schreef:
        Er zijn VEEL meer goede systemen dan alleen KS.
        Gelukkig komen er zelfs steeds meer goede systemen (luidspekers/versterkers/controllers) bij. Met de komst van Line-Arrays is er ook nog eens veel veranderd in Speakerland. Juist daarom wordt het volgens mij juist interessant om de rand op te zoeken van de ontwikkelingen.

citaat:
        dokter dB schreef:
        De interesse voor FIR filtering is er al jaren, alleen de latency was vroeger gewoon nog te groot voor een serieuze PA toepassing.
        Klopt helemaal, inmiddels zijn er een klein aantal fabrikanten die het toepassen. Tendens: stijgend.

citaat:dokter dB schreef:
        We zullen het gaan meemaken dat KS eindelijk eens een behoorlijke kast heeft ontworpen (je vroeg erom )
        Gelukkig kiest de een voor een Ferrari en gaat de ander voor een Bugatti. Dat kleurt onze wereld zo mooi....[8D]

Comment

• emiel-r
          • Mar 2006
          • 169

Jongens, Welke mogelijkheden zijn er tegenwoordig zoal voor FIR? Je hebt dus Firtec, dan is er van Stage Accompany de XP-1 en de Fractal F24.

Wat biedt de markt nog meer?
          En is er ook software om mee te expirimenteren? (dus je laptop & geluidskaart als crossover gebruiken?)

Klinkt wel heel interresant allemaal..

Comment

Working...