studiomaster probleem?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

studiomaster probleem?

hallo ben naar tevredenheid in het bezit van 3 Studiomaster 1600D amps.
    echter heb ik misschien een klein probleem, sinds enkele maanden is het eeste level lampje van het 2de kanaal gaan branden, dit deed hij nooit. nu heeft de tweede versterker dit zelfde probleem. Hij gaat direct branden bij inschakelen en gaat niet meer uit, ook wanneer ik hem alleen aan de netvoeding heb hangen, zonder belasting.
    In de handleiding staat nix vermeld.
    Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
    ze werken wel gewoon goed.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

heeft niemand een idee??
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

'k heb ooit een gepowerde Studiomastermengtafel gehad, maar nooit problemen mee gekend. De losse versterkers van Studiomaster ken'k ni.

Vraag eens bij je verkoper!

Succes nog

Kristof

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

ja das leuk, die is er 2 jaar geleden mee gestopt, tot die tijd heb ik er gewerkt, deed vooral reparatie. maar heb zelf geen idee wat het kan zijn, amps werken wel gewoon maar, zou natuurlijk een indicatie kunnen zijn voor iets, in de handleiding staat niks hierover.
        oja en een importeur zit er ook al niet meer in europa

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Iets totaal anders, maar heb het ooit gezien bij een Master AD-700 amp. Eerste 2, soms 3 signaal ledjes bleven aan (met en zonder belasting). De amp is hiervoor naar de importeur geweest maar er was niets aan. De amp werkt nog wel perfect normaal.
          Vind het nogal kras dat men durft zeggen dat er niets aan was, hoewel die 3 signaal-ledjes toch een duidelijk bewijs zijn dat er iets mis is, als is het maar met de signaal leds zelf. Persoonlijk zou ik er toch even naar kijken en het niet zomaar negeren, je weet nooit of het een indicatie is van een opkomend ernstig probleem.

Ik weet niet hoe goed je bent met elektronica, maar je kan met een scoop het ingangssignaal van de vu-meter op de amp eens meten en vergelijken met een amp die dit niet heeft. Zodoende weet je of de vu-meter echt een signaal weergeeft, of het in de vu-meter zelf zit. De vu-meter is opgebouwd rond een ic'tje met een referentiespanning (zenerdiode). Het kan ook zijn dat deze spanning wat verlopen is waardoor de vu-meter gevoeliger geworden is? Naargelang de ouderdom van de amp kan dit ook een lekkende elco zijn.

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

maar een elco lekt toch niet snel als de amp regelmatig wordt gebruikt
            maar even meten van het ingangsignaal vu is geen verkeerd advies.

hou jullie op de hoogte, verdere anviezen altijd welkom
            alvast bedankt

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

vu is het dus niet, helaas, kan verder ook geen grote verschillen meten tussen de goede en de "slechte" kant. Niemand een idee??
              Blijf er maar gewoon mee draaien, ze doen het nog zonder verdere problemen, mocht er een het een keer begeven dan toch maar opzoek naar lichtgewicht amps.

Comment

• wimbru
                • Sep 2003
                • 148

Die kan gerust oscileren op een onhoorbare frequentie.
                Worden de koelplaten warm als er niets versterkt wordt? (wel met een belasting)

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Als je zeker bent dat het de VU-meter zelf niet is; Scoop op de output en meten (is weten) lijkt me. Ook gelijk even op evt. aanwezige DC- component controleren (< pakweg 150mV).

Succes !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...