Woofers en middentoon piezo driver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Danny
    • Aug 2005
    • 1

Woofers en middentoon piezo driver

Ik heb een DAP A-700 versterker (2x200w-8Ohm / 2x250w-4Ohm) en 2 MDJ 15 speakers (250w-8Ohm) maar nu zijn van die speakers de woofers en de mid defect.

Nu heb ik ff op internet al een beetje rond gekeken en heb ik als mid de DAP DP 12 nodig en als woofer de MB15 maar is het niet verstandiger om een zwaardere woofer erin te zetten bijv. de MB15B? De defecte speakers zijn in iedergeval te heet geworden en daardoor doorgebrand.

De technische info van deze beide:
    MB-15
    Speaker

Sparepart speakers

Technical Info
    Impedance: 8 Ohm
    Freq. Range: 40-4000Hz
    Crossoverfreq.: 1000Hz
    Music power: 350W
    Power rating: 250W
    SPL (1W/1m): 101dB
    Dimensions: 385mm
    Baffle cutout: 353mm
    Mounting depth: 133mm
    Weight: 4,22 Kg

MB-15B
    Speaker

Sparepart speakers

Technical Info
    Impedance: 8 Ohm
    Freq. Range: 35-4000Hz
    Crossoverfreq.: 1000Hz
    Music power: 500W
    Power rating: 300W
    SPL (1W/1m): 102dB
    Dimensions: 388mm
    Baffle cutout: 353mm
    Mounting depth: 144mm
    Weight: 5,9 Kg

Wat me ook opviel is dat op de magneet van de speakers nu 4 ohm staat en er op diverse internet sites eigenlijk alleen maar speakers staan van 8 ohm klopt dat en kan dat gewoon als vervanger van degene die er nu in zitten?

Ook heb ik gezien dat JB Systems speakers ook nog wel betaalbaar zijn maar heb geen idee hoe de kwaliteit prijs verhouding is daarvan.

Iemand nog adviezen voor mij?
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Die MDJ speakers stellen niets voor natuurlijk, als je het nog nuttig vind ze te vervangen (vaak is de gehele luidsprekerbox vervangen beter..) zou ik gewoon voor de orginele componenten gaan aangezien het "filter" en de kast erop "ontworpen (ahum)" zijn. Een 'echte' HT driver kan je zonder filter niet zomaar erin zetten. Kijk eventueel eens of het niet beter is over te stappen op nieuwe. Zoals de Dap RW15 als voorbeeld (doen het al stukken beter! Op alle fronten).
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...