Sound Projects

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stoeten
    • Aug 2003
    • 22

Sound Projects

hallo

heeft iemand van jullie de Line Array systemen van sound projects al gehoort of wie heeft er ervaring mee
    w ik las dat ead rent iets van 164 sp4 systemen heeft gekocht en omdat ik het merk niet zo goed ken en niet echt bekent bij mij is
    wou ik er graag wat over weten heb geen bedoeling om zoiets te kopen ben alleen nieuwschierig

gr dick
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

wat wil je weten? [8D]
    knoppen en waarden :)

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Hingen bij 'NorthSeaJazz heats the hague'.

Ik vond het enorm compacte speakers. (veel kleiner dan ik normaal gesproken zie hangen) En het klonk lekker.
      Geen idee wat zoiets moet kosten. En hoeveel vermogen er in moet. Zo een avondje jazz is niet kneiterhard natuurlijk.
      lekker belangrijk!

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

en wie werkte daar dan?

Comment

• wouter_jp
          • Aug 2003
          • 105

citaat:Geplaatst door dokter dB

en wie werkte daar dan?
          ja wie zal dat nou zijn geweest...??[8D]
          ben er zelf niet geweest,maar hing er zo`n setup als op 5 mei/spuiplein ??
          deed daar toen de new groove habits
          spelen !!

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

SP4 systeem van SoundProjects is niet echt een klein systeem hoor, kan wel inderdaad als Line-Aray gehangen worden.

Het echte Line-Aray van SoundProjects is Linex, dat zijn wel kastjes met een redelijk beschaafd formaat.

Iemand hier trouwens ervaring met de Soundprojects EasyTour set ? Ik heb deze gehuurd voor een optreden van een band binnenkort om eens te proberen/kijken wat dat doet.

kijk anders voor meer info op: www.soundprojects.nl (of .com dat maakt niet uit)

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

vind het sp4 systeem best goed klinken maar het beukt alleen niet echt, dat is opzich als je naar het vermogen kijkt wat er in de speakers gaat eingelijk best gek.hier in de beurd heeft een collega ook zo'n zet en dan dubbel, dan heb je dus 6 keer 15" speaker per kant in het laag met 3000watt versterker vermogen er op, dit durf ik best naast mijn 8 esw 1018 (4per kant)kasten te zetten met een labgruppen fp 6400 vestreker er achter, weet bijna wel zeker dat dit luider speelt, en dit dan met minder speakers en met minder versterker vermogen (lab levert geloof iets van 2500w aan 2 ohm 20hz tot 20khz).sp 4 systeem is naturlijk klaktechnies wel weer wat beter, maar eingelijk zou ik het persoonlijk in plaats van 1 bas op 1 top, twee bassen op 1 top gebruiken.ps zo doen die jongens het hier uit de beurd de laaste tijd trouwens ook
              groeten arjan

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

citaat:Geplaatst door wouter_jp
                Hey wouter,

Nou het was wel anders...
                Spui hing veel hoger (8 per kant), en was vooral geconcentreerd op dichtbij (ivm overlast)
                Daar mocht ik gelukkig 6m hoge wings bestellen...

NSHeats GR markt:
                Door de bomen (en van de brandweer) mag en kan het podium daar maar 9meter breed/8diep max...
                De hoogte staat dan vast, want als je hoger wil moet je dieper, wat ook niet mag (brandweer)...
                Daar hingen dus 6 kastjes per kant, 1meter te laag en te dicht (8m) bij elkaar...
                En daar moest wel het hele plein gedekt worden (60m diep)...
                Dat was erg lastig, vooral op het podium qua ruimte/last van PA, dus het was niet optimaal, en werd op afstand wat dun...

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

Iemand hier trouwens ervaring met de Soundprojects EasyTour set ? Ik heb deze gehuurd voor een optreden van een band binnenkort om eens te proberen/kijken wat dat doet.
                Easytour is een SP4-Mid/Hoog systeem (200Hz-18kHz)
                aangevuld met 2x15" frontloaded per kant.
                Het is verzonnen voor tapeacts, zodat je extra veel headroom hebt in het stemmengebied.

citaat:Geplaatst door arie

vind het sp4 systeem best goed klinken maar het beukt alleen niet echt, dat is opzich als je naar het vermogen kijkt wat er in de speakers gaat eingelijk best gek.hier in de beurd heeft een collega ook zo'n zet en dan dubbel, dan heb je dus 6 keer 15" speaker per kant in het laag met 3000watt versterker vermogen er op, dit durf ik best naast mijn 8 esw 1018 (4per kant)kasten te zetten met een labgruppen fp 6400 vestreker er achter, weet bijna wel zeker dat dit luider speelt, en dit dan met minder speakers en met minder versterker vermogen (lab levert geloof iets van 2500w aan 2 ohm 20hz tot 20khz).sp 4 systeem is naturlijk klaktechnies wel weer wat beter, maar eingelijk zou ik het persoonlijk in plaats van 1 bas op 1 top, twee bassen op 1 top gebruiken.ps zo doen die jongens het hier uit de beurd de laaste tijd trouwens ook
                groeten arjan
                Het SP4-systeem crosst op 80Hz symmetrisch.
                Wat jij bedoeld is juist het gebied net boven de sub, en daar maak je inderdaad een sprong omlaag (100-125 Hz).
                Bij een grotere setup heb je daar minder last van maar met weinig/enkele toppen wel.
                Dat is juist een gebied wat die esw's wel heel goed doen, maar het laagste oktaaf juist weer minder...(30Hz-60Hz)
                Crosspunt etc. is nou eenmaal een afweging geweest tussen "idiot-proof" en performance..
                Het is onmogelijk om een processorsetting te maken die werkt bij een enkele stack, of bij 10 stacks, in elke willekeurige configuratie.

Jouw bevinding kan ik inderdaad beamen, maar wel met wat truuken op te lossen...
                Met de linexen gebruikte ik ook SP4 subs, die hoger gecrosst worden en dan door de XTA.
                Die zijn simpel gemodificeerd en dan kan je met een switch kiezen dat de bovenkant vrijloopt (fullrange) waarna je zelf kan bepalen waar je crosst (meestal richting 100Hz/18dB/24dB).
                Zo maak je veel meer gebruik van het rendement van de subs op dat gebied wat je bedoeld....
                Bij de SP4 sets heb ik dit ook wel eens gedaan, maar dan heb je wel delay nodig (processor dus)....

Comment

• wouter_jp
                  • Aug 2003
                  • 105

citaat:Geplaatst door dokter dB

Hey wouter,

Nou het was wel anders...
                  Spui hing veel hoger (8 per kant), en was vooral geconcentreerd op dichtbij (ivm overlast)
                  Daar mocht ik gelukkig 6m hoge wings bestellen...

NSHeats GR markt:
                  Door de bomen (en van de brandweer) mag en kan het podium daar maar 9meter breed/8diep max...
                  De hoogte staat dan vast, want als je hoger wil moet je dieper, wat ook niet mag (brandweer)...
                  Daar hingen dus 6 kastjes per kant, 1meter te laag en te dicht (8m) bij elkaar...
                  En daar moest wel het hele plein gedekt worden (60m diep)...
                  Dat was erg lastig, vooral op het podium qua ruimte/last van PA, dus het was niet optimaal, en werd op afstand wat dun...

dat kan ik me voorstellen ja..
                  waren delay stacks geen optie?
                  spelen !!

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Is een E.T. systeem dan wel aan te raden voor bands, als je zegt dat het eigenlijk is ontwikkeld voor bandartiesten (wat ik op de website trouwens nergens terugvind, daar staat dat het met name geschikt is voor tourende bands e.d.)

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

Is een E.T. systeem dan wel aan te raden voor bands, als je zegt dat het eigenlijk is ontwikkeld voor bandartiesten (wat ik op de website trouwens nergens terugvind, daar staat dat het met name geschikt is voor tourende bands e.d.)
                      ja zeker wel, als je maar rekening houdt met het feit dat het laag het eerst op is.
                      Het is ook geen modulair systeem, maar een "set" en er zijn dus geen bassen die je erbij kan zetten, behalve een 2e ET-set zonder top...
                      Ik zou zeggen: probeer het eens? Ik weet dat "vd klundert" in er veel mee doet... je zou eens kunnen peilen daar?

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

dat kan ik me voorstellen ja..
                        waren delay stacks geen optie?
                        Nou ja misschien wel maar dan heb je ook helemaal geen array meer nodig... m'n FOH "tower" was een party-kampeertent[8D], niet echt iets om een delay aan te hangen, en om het nou in een van die bomen te knopen

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

ik heb de set ook bij vdKlundert gehuurd afgaande op hun advies (bij het gegeven budget uiteraard)
                          Ik ga er dus ook zeker vanuit dat het goed gaat komen.
                          Het is voor in een zaal voor ongeveer 200-250 man publiek en het hoeft eigenlijk alleen vooraan een beetje hard te gaan, de rest komt meer om gezellig wat de praten/drinken

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

200 tot 250 man red je makkelijk met een enkele sp4 set , maak je daar maar geen zorgen over.groeten arjan

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

ik heb het toch duidelijk over een E.T. set volgens mij.

Comment

Working...