TSX-12 aansluiten op VX400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TSX-12
    • Jul 2005
    • 3

TSX-12 aansluiten op VX400

Beste,

Ik heb een paar beginnersvragen.

Ik heb zopas een versterker VX400 van JB Systems gekocht (http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=9001#)

En ik had al 2 boxen namelijk de TSX-12 van JB Systems (http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5373)

Nu vroeg ik mij af hoe ik deze moet verbinden. Want op de versterker zijn blijkbaar maar 2 Speakon aansluiten en achteraan op elke box ook 2. Zou iemand daar duidelijkheid willen inbrengen ?
    Aansluiten met draadklemmen zou dan wel gaan zo te zien.

2de vraag:
    Ik zou graag mijn PC aansluiten om deze versterker. Nu kan dit ook op 2 manieren heb ik begrepen.
    1: kabel met 1 kleine stereo jack naar 2 grote mono jack
    2: kabel met XLR

Welke zouden jullie kiezen of zit ik er volledig naast.

ALvast bedankt,

Zit met de handen in het haar. Vroeger was dit allemaal toch vele simpeler hoor, natuurlijk is de kwaliteit dan wel gestegen tegenover vroeger.
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Als achter op je versterker speakon zit en achter op je speakers ook dan gewoon speakon kabel kopen.

Computer rechtstreeks op je versterker niet doen!! Altijd mixer of voorversterker tussen hangen!!
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• dj truss
      • Dec 2004
      • 89

op de tsx-12 zitten twee speakon aansluitingen.
      maar deze zijn gewoon parallel aangesloten dus je mag kiezen waar je je speakon kabel in steekt
      the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• TSX-12
        • Jul 2005
        • 3

Merci voor de antwoorden.

Dat ene probleem is dan al van de baan.

Maar de PC rechtstreeks aansluiten gaat/mag dus niet. Kan je dan een indicatie geven wat er dan gebeurd want ik heb gelezen dat enkele mensen dit wel deden en ze geen hinder ondervinden. Ze moesten enkel oppassen dat het volume van de geluidskaart niet te hard stond ofzo.

Comment

• BAJ productions
          • Jul 2003
          • 587

kna best maar niet echt heel slim omdat het niet profie uit ziet.

maakt niet uit welke kabel je gebruikt ik zelf zou voor xlr kiezen omdat deze steviger vast zitten. (trek ontlasting)

moet je zelf weten verscheel hoor je niet alleen de degelijk heid!

groetjes,
          Bas

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Meestal gebruikt men een standaard 3.5mm stereo jack -> 2x cinch kabeltje (overal te krijgen) en steekt men per jack-gat in de versterker een overloopje van jack Male naar cinch female. Dan kun je gewoon met cinch plugjes werken. Wel zo handig... inderdaad niet profi maar daar dat is hier niet zo belangrijk vrees ik... een TSX-12 is nu ook niet echt profi.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• TSX-12
              • Jul 2005
              • 3

Bedankt,

Ik denk dat ik de laatste oplossing eens zal uitproberen.

En professioneel of mooi moet dat niet zijn hoor, als het maar werkt. Dat staat op een zolder waar normaal ik alleen zit op nog geen 2 meter van die 2 boxen dus dat moet wel volstaan dan denk ik.

Comment

Working...