PLX of PL op de toppen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    #1

    PLX of PL op de toppen?

    Hallo iedereen

    Momenteel heb ik op mijn topkasten een QSC PLX 3402 en dit gaat goed, maar nu ben ik aan het overwegen om er een PL 4.0 op te zetten. Ik heb dit heel even snel getest, maar bij mijn eerste indruk vond ik dat de PL schriller klinkt dan de PL. Was dit een foute indruk van mij? Hebben jullie hier ervaring mee? Ter info: in de toppen steekt Beyma (12" + 1") en zijn 600 W RMS. Meestal speel ik slechts met 2 toppen, heel soms met 4.

    Alvast bedankt voor de reacties!


    Kristof
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    #2
    Niemand ervaring met een PL op de toppen?

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      citaat:Geplaatst door Tofke78

      Niemand ervaring met een PL op de toppen?
      Ik gebruik de Powerlight 1.4 op mijn EAW topppen
      Goede ervaring mee, na 10 jaar intensief gebruik ( +/- 150 x per jaar ) nooit problemen gehad [^]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • nightline
        • Oct 2002
        • 1001

        #4
        Ik zou voor een PL236 gaan, deze klinkt beter dan een PL, heeft meer headroom dan een PLX3402. Qua klank v erschillen de PLX en PL2 niet zoveel, een PL2 klinkt iets voller in het laag. Dit is niet vreemd door de zwaardere voeding en elco's. Bij een PL mis ik een beetje het top hoog ( PL 6.0II ).
        PLX en PL2 hebben dezelfde hoofdprint en komen van dezelfde productie lijn, de PL serie is heel anders opgebouwd en komt daardoor van een andere productie lijn.

        Groeten

        Jack
        Powered by AudioMadness....

        Comment

        • Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

          #5
          citaat:Geplaatst door nightline

          Ik zou voor een PL236 gaan, deze klinkt beter dan een PL, heeft meer headroom dan een PLX3402. Qua klank v erschillen de PLX en PL2 niet zoveel, een PL2 klinkt iets voller in het laag. Dit is niet vreemd door de zwaardere voeding en elco's. Bij een PL mis ik een beetje het top hoog ( PL 6.0II ).
          PLX en PL2 hebben dezelfde hoofdprint en komen van dezelfde productie lijn, de PL serie is heel anders opgebouwd en komt daardoor van een andere productie lijn.

          Groeten

          Jack
          Hoe bedoel je dat een PL2 "beter" klinkt dan een PL? Het zou een PL 4.0 zijn en is ondertussen eigenlijk al besteld. Op de bassen heb ik ook zo'n 4.0. Ik vond de de PL veel hoger gaan dan de PLX. Nu ik zie wel wat het wordt...

          Bedankt voor de reacties!

          Comment

          • nightline
            • Oct 2002
            • 1001

            #6
            Nogmaals: ik vergelijk een PL 6.0II met een PL236, en klinkt een PL236 wat opener, net wat aangenamer. Maar dat kan per geluidssysteem verschillen. Ik draai vrijwel uitsluitend met AudioMadness en een enkele AK welke er nog uit moet.

            Groeten

            Jack
            Powered by AudioMadness....

            Comment

            Working...