Welke Compressor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Welke Compressor?

Beste,

Na een zoek naar Compressors voor op de Vocalen ben ik op de volgende 3 gekomen:

BSS: DPR opal

Drawmer: DL 241

Focusrite: Compounder
    It's the job of an audio interface to sit between you and your sound being shared with the world, and Focusrite are the best in the world at making that happen.

Kan iemand mij er meer uitleg over geven welke ik moet kiezen, want ik zou niet bepaald weten welke nou goed is?

dank u,

Christiaan Visser
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Wat wil je ermee gaan doen? Ze zijn eigenlijk allemaal heel erg goed, ik denk dat het meer persoonlijk is, en de toepassing is erg belangrijk. Zoiezo zou ik als k jou was gaan kijken welk je het lekkerst vind werken, en vind klinken, en als je wilt dat wij nog een nutting antwoord geven moet je eerst zeggen waar je het voor wilt gaan gebruiken.
    De groeten => Micha

Comment

• Christiaan Visser
      • Apr 2004
      • 235

Je hebt inderdaad gelijk, mijn fout.

Het zal gebruikt worden bij bands voor op de vocalen.
      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Er valt er al 1 af...de BSS Opal..... Die wordt niet meer gemaakt...Ik heb laatst met een DBX 160 gedraaid, werkte verdomd goed en makkelijk...Alleen zit net iets duurder...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MSS
          • Dec 2003
          • 78

mooie nieuwe optie i.p.v de opal's
          dpr-404 van bss,
          naar mijn idee samen met de dbx 160x de beste live comps.

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Ben niet zo'n focusrite-fan, maar das heel persoonlijk...

wat is ook alweer het verschil tussen 160x en 160a?
            een van de twee moest je juist hebben, volgens mij de 160a die was in een ander land geproduceerd ofzo, en andere outputs oid......
            Die drawmer is okee, maar als ik mocht kiezen was het de dbx 1066 voor allround, en de 160 voor vocal
            knoppen en waarden :)

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

Waarom ben jij geen focusrite-fan? Waarom kies jij eerder voor dbx dan voor drawmer, terwijl je in vrijwel alle studios (waar volgens mij de hoogste eisen kwa geluidskwaliteit worden gesteld) veel meer drawmers vind dan dbx'en. Ik weet dat het hier om live gaat, maar ik vraag me af of er zoveel verschil in zit, en natuurlijk waarom jij vind dat het zo is.
              De groeten => Micha

Comment

• MSS
                • Dec 2003
                • 78

@dokter db
                160x en xt zijn de oude, de 160a is de nieuwe lijn die nu te koop is.

@ibvee
                studio's gebruiken vaak alleen de gate's van drawmer en de tube comps.
                dbx'en vind je vrijwel in elke studio.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door Ibvee

Waarom ben jij geen focusrite-fan? Waarom kies jij eerder voor dbx dan voor drawmer, terwijl je in vrijwel alle studios (waar volgens mij de hoogste eisen kwa geluidskwaliteit worden gesteld) veel meer drawmers vind dan dbx'en. Ik weet dat het hier om live gaat, maar ik vraag me af of er zoveel verschil in zit, en natuurlijk waarom jij vind dat het zo is.
                  Oooooo, maar ik denk dat DocterdB wel fan is van focusrite, maar dan van de Blue series Ik ook trouwens [^]
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

[8D]
                    Ja die blue en red series zijn zeker mooi maar toch echt niet mn favoriet voor dat geld, maar heb ze ook niet heel uitgebreid geprobeerd.... en ieder zn smaak, die ISA producer pack schijnt erg mooi te zijn, maar dat is een channel/preampding....

Mn favoriete compressor is de manley vari-mu. punt.
                    Een van de weinigen met een echte buis als compressie-element, net als de fairchild 670 (re-issue te koop voor 18.000 Eu)

Ik vind de standaard focusrites niet veel toevoegen tov goedkopere goed klinkende zeer functionele compressors (dbx).

De kracht van compressie zit mijns inziens zit in de side-chain-processing.
                    Die moet een pre-emphasis hebben (contour/pre-eq) dat maakt een compressor veel muzikaler, zeker in tragere standen (bv bij opto-compressors).
                    Een goeie truuk is om hem gevoeliger te maken in het spraakgebied, dmv side chain EQ. Sommige compressors hebben dit standaard al in bepaalde mate. ik denk dat de 160 dat ook heeft?

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

citaat:studio's gebruiken vaak alleen de gate's van drawmer en de tube comps
                      Ik ben erg te spreken over de compressor's van Drawmer.
                      Wij gebruiken de quad compressor voor TV doeleinden.
                      Klinkt erg goed, leverd een vollere sound en klinkt heel rustig.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

wat mij opvalt is dat dit merk hier zo goed als nooit ter sprake komt,
                        schijnt dat dit niet slecht is en muzikaal klinkt ?

sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

wat ik van de joemeek heb kunnen horen was hij heel bijzonder op vocals. Maar wel een zeer eigen klank. Ik weet niet of ik dat wel op 'alles' zou gebruiken. Ofwel ik denk dat het een mooie is voor 'erbij'. Maar zeker niet voor permanent gebruik.

Virtueel zit er op mijn UAD-1 plugin-processor een fantastische compressor. Daar klinkt letterlijk alles lekker mee. Een model van een Universal Audio 1176LN.
                          Jammer dat de hardware reissues zo duur zijn!
                          lekker belangrijk!

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

ik gebruik de VC2 regelmatig... leuk ding idd, maar wel op de plek waar je die kleur wil (letterlijk en figuurlijk hehe)
                            Die uad (pr. pack) plugins zijn idd heel vet!

Comment

Working...