Power brite! wat doet dat??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

    #1

    Power brite! wat doet dat??

    Hallo beste techneuten,

    ik zie regelmatig bij bedrijven een samson power brite in racken zitten. nu snap ik wel dat een lampje boven in je rack handig is, maar het ding schijnt de stroom ook SCHOON te maken????

    wat doet hij dan prezies, waneer is dat handig, en wat voor een storingen lost het op???
    Heb je dan geen last meer van brommende dimmers of aardlus?

    wie maakt mij wijzer!

    Groeten Tjeerd.[?]
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    #2
    citaat:Geplaatst door Tjeerd

    Hallo beste techneuten,

    ik zie regelmatig bij bedrijven een samson power brite in racken zitten. nu snap ik wel dat een lampje boven in je rack handig is, maar het ding schijnt de stroom ook SCHOON te maken????

    wat doet hij dan prezies, waneer is dat handig, en wat voor een storingen lost het op???
    Heb je dan geen last meer van brommende dimmers of aardlus?

    wie maakt mij wijzer!

    Groeten Tjeerd.[?]
    Dat ding heeft ongeveer een werking als een UPS

    Die zorgt dat de output gelijk blijft en ontstoort de spanning voor zover als mogelijk.

    oja en hij geeft ook nog licht

    Comment

    • Tjeerd
      • Nov 2002
      • 51

      #3
      ok wat doet een UPS
      output die gelijk blijft???? 230V ook als de spaning zakt? (of hoger word?)
      en wat voor een storing haalt hij er uit?
      dat van dat licht had ik ook al als handig genoemd.

      groeten Tjeerd

      Comment

      • S500D
        • Feb 2003
        • 215

        #4
        Ik ben er ook wel benieuwd naar.
        Ik heb ook een power brite, maar of hij ook spanningsval opvangt weet ik niet, maar wel handig dat er een spanning en amperé meter op zit.

        Gr Ronnie
        U draait, Wij vragen.

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Er zit denk ik gewoon een ontstoor spoel in, dit kan handig zijn als je op een fase zit waar ook een dimmer op aangesloten zit.
          Hij haalt dan de hoogfreqente storing uit de netspanning die je als een fluit of brom over je PA kan horen. Spanningsval lijkt me sterk, dan moet er een buffer elko in van 1 farad of meer in zitten !!!
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • Controller
            • Apr 2002
            • 745

            #6
            deze zal inderdaad geen noodspanning leveren, maar het effect van ontstoren is zo goed als gelijk.

            Comment

            • S500D
              • Feb 2003
              • 215

              #7
              Nee dat lijkt mij ook niet eigenlijk dat hij spanningsval opvangt, maar een piek spanning zou hij die wel op kunnen vangen of is het dan ook einde verhaal?
              verder vindt ik het wel een fijne machine vooral om het heldere licht wat eraf komt, alles is duidelijk zichtbaar. één nadeel het publiek ziet het ook en kan vervelend zijn heb ik gemerkt, vooral in kleine zalen. (maarja dan moeten ze ook maar naar de band kijken en niet naar mij)

              Gr Ronnie
              U draait, Wij vragen.

              Comment

              • Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

                #8
                Ach, bij bepaalde bands ben ik er soms ook nog niet helemaal uit waar ik nou liever naar kijk...
                De groeten => Micha

                Comment

                • S500D
                  • Feb 2003
                  • 215

                  #9
                  Haha ja inderdaad. Geen bandnamen gaan noemen want dan wordt deze topic te groot

                  Gr Ronnie
                  U draait, Wij vragen.

                  Comment

                  • John Smits
                    • Nov 2001
                    • 111

                    #10
                    Hier staat wat hij doet,

                    Het is een luxe stekkerblok met verlichting, Inwendig zitten kennelijk nog varistoren, die spikes op het lichtnet kunnen kortsluiten.

                    John
                    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

                    Comment

                    • Tjeerd
                      • Nov 2002
                      • 51

                      #11
                      waneer ontstaan die spikes en wat voor schades richten ze aan?
                      Heeft dit echt zin of zit er standaard in elk apparaat al zo'n schakelingetje? maw heeft zo'n ding zin?

                      groeten Tjeerd.

                      Comment

                      • ostracized
                        • May 2002
                        • 214

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Tjeerd

                        ok wat doet een UPS
                        die bezorgen pakketjes
                        sorry kon t niet laten[)][)]
                        (...)

                        Comment

                        • Tjeerd
                          • Nov 2002
                          • 51

                          #13
                          brom van een dimmer zijn dat soms spikes?

                          groet,
                          Tjeerd

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            spikes = spanningspieken; veroorzaakt door het in/uitschakelen van belastingen en meestal zelfs belastingen met een inductief of capacitief karakter.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            Working...