QSC rmx-5050

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

QSC rmx-5050

Over de rmx-reeks van QSC lees je heel wat op dit forum en op 't internet. Nu weet ik dat dit de instap-reeks is van QSC, maar als ik de specs lees van de "5050" vraag ik mij toch af: kan een budget-amp dit vermogen de hele nacht leveren? Waarom investeert QSC in dergelijke vermogen-amp terwijl dit niet bestemd is voor continu on-the-road gebruik? Deze amp kan ik uit faling kopen aan een aardige prijs maar als hij niet goed presteert in 't laag gaat ie aan de kant (en da's ook niet de bedoeling).

Gebruik voor 't laag 2x MX-3000 en 1x 8001, vandaar dat ik wat argwanend tegenover dit beest sta
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

Ok de RMX reeks mag dan wel de instapserie van QSC zijn, maar de reden waarom ze stukken goedkoper zijn is voornamelijk de conventionele voeding. Een 5050 kost altijd nog bijna € 2000,-
    Wij hebben een hele serie klanten die razend enthausiast over de 5050 zijn. Alleen het gewicht moet je op de koop toe nemen. Er loopt hier een Eddy en soundcheckfrits op het forum waarvan ik weet dat ze de 5050 gebruiken. Ask them zou ik zeggen.
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

hoi

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je er kwa geluidskwaliteid op vooruit zal gaan, je hebt nu namelijk al serieuze eintrappen op het laag liggen en aangezien buget eintrappen het juist vaak in het laag laen afweten lijkt me dit niet echt en vooruitgang.groeten Arjan

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

klopt! vandaar ook m'n vraag.
        denk dat ik dan toch maar afzie van de aankoop.

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

Een dergelijke stevige versterker als de 5050 zal het mijn inziens zeker niet laten afweten op het laag. Al die kilo´s is geen oud ijzer!!!

Maar op welke impendantie wil je hem gaan gebruiken? Kun je die versterker niet gewoon een keertje proberen of huren?

Groeten

Jack
          Powered by AudioMadness....

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

kan 'm idd eens huren, maar ben niet in de mogelijkheid (buren, kindjes,...) om ze uitgebreid te testen/te vergelijken met 3000 of 8001

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

als je al 8001 op het laag hebt is het moeilijk om iets beters en vetters voor het laag te vinden, kwa gewicht/vermogen zijn er zekere betere eindtrappen te vinden maar kwa geluidskwaliteit op het laag!!!!heb nu zelf labgruppen fp6400 op het laag maar kwa diepgang en vetheid klingt die minder dan mijn oude cresten, wel leverd die natuurlijuk meer vermogen en weegt die nog niet 1/3 van het gewicht van de crest, maar dit is en afweging die je moet maken.groeten arjan

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Ik zou zeggen ga voor een QSC PL 4.0 op je subs als je budget het toelaat tenminste want echt goedkoop zijn deze niet.

Succes nog!

Kristof

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door nightline

Een dergelijke stevige versterker als de 5050 zal het mijn inziens zeker niet laten afweten op het laag. Al die kilo´s is geen oud ijzer!!!

Maar op welke impendantie wil je hem gaan gebruiken? Kun je die versterker niet gewoon een keertje proberen of huren?

Groeten

Jack
                  Wel jammer van de dempingsfactor, die is veel te laag om subs aan te sturen !!!
                  Volgens mij krijg je zo een blubblubblub bas
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• nightline
                    • Oct 2002
                    • 1001

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door nightline

Groeten

Jack
                    Wel jammer van de dempingsfactor, die is veel te laag om subs aan te sturen !!!
                    Volgens mij krijg je zo een blubblubblub bas
                    sis

Dat is maar net op welke impendantie de versterker moet draaien, vandaar ook mijn vraag

Groeten

Jack