Welke DI-Box

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Welke DI-Box

Beste,

Ik ben een jonge maar al beetje ervaren geluidsman. Ik zoek op het internet cursusen om alles bij te schaven. Ik ben geluidsman van een band ("Blender"). Wij hebben ons onlanks een mengtafel aan geschaft. 16 mono kanalen 4 stereo. 4 groepen en 6 Aux. Nu willen we zorgen dat wa voor optreden ook zelf genoeg materiaal hebben. Kennisen van mij hebben een licht en geluids firma maar we kunnen niet alles van hen blijve lenen. Dus gaan we stilaan alles wat we nodig hebben kopen met de opbrengsten van onze optredens. We zouden DI-boxen willen aanschaffen maar ben nog niet zo ervaren om te weten welke is best neem. Dus roep ik even hulp in. Dit zou moeten dienen voor een basgitaar, piano (en electriche gitaar als dat gaat/kan) Welke neem ik dan best als je weet dat we niet zo'n super groot buget hebben maar liefst wel iets degelijks hebben!?

Greetz Mathieu

• elmer
    • Jul 2003
    • 139

je hebt van KT (DN100) mooie Di's of anders van BSS de AR133 (die welbekende groene) je zou van BSS eventueel ook een 19"Di quad DI kunnen kopen, dan kan deze mee in het rek van de pianist en kan je direct 2x keys erinprikken!

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

Gebruik eens de zoekmachine.
      http://www.licht-geluid.nl/forum/top...earchTerms=D.I.

Gr Ron
      U draait, Wij vragen.

Comment

• cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

citaat:
        Ultra D.I. van Behringer kosten rond de €40,- en die dingen doen het goed. en 5 heb je er minimaal wel nodig!!! ze werken op fantoomvoeding en op 9 volt blokjes.
        Heb je dit ook niet zonder baterien zodat ze gevoed worden door de PA? zo wel 10000x handiger zijn :-) of gaat dat niet? ken er persoonlijk nie zoveel van die DI spullen maar kan ze wel gebruiken Dit is zowat de prijsklasse die ik wou bereiken

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

lees het stukje dat je zelf net citeerde dan nog eens.....
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• cowbeast
            • Jul 2004
            • 109

ow ja sorry

Comment

• Bartje
              • Jun 2005
              • 95

ik dacht dat monacor hele mooie d.i.'s heeft voor een niet al te groot budget, maar waar je vooral op moet letten is dat er een ground lift schakelaar op zit (i.v.m. aardlussen) en een schakelaar voor het dempen van het ingangssignaal, zo kun je als het ingaande sirnaal te hoog is dit dempen en zodoende overspraak door de kabel of oversturing van het signaal op de ingang van de mengtafel beperken.
              Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

@ Bartje: Overspraak door de kabel door een te hoog signaalniveau???...
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• S500D
                  • Feb 2003
                  • 215

Noemen ze dat niet gewoon oversturing?

U draait, Wij vragen.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Ik noem het iig niet zo en Bartje zelf toch ook niet want hij noemt oversturing al als los punt naast dit andere verschijnsel...

Comment

• Bartje
                      • Jun 2005
                      • 95

bedoel gewoon een te hoog signaal niveau, en of "oversturing van je ingangssignaal" niet goed geformuleerd?

en overspraak kan theoretisch ook ontstaan ookal heb je twisted pair afgeschermde kabel. zet er maar eens genoeg "vermogen" achter. (zo hebben ze mij het verteld de geleerde@school)

op mijn huidige mengtafel zitten 2 kanalen die ik standaard 20 db kan dempen supper handig bij het snelle live werk van keyboad acts kan ik vanuit de mengtafel het signaal dempen is allemaal niet ideaal maar het is de snelste oplossing.

maar jullie zijn het wel eens met groundlift en schakelaar. er zit nogal veel verschil tussen lijn signalen (van bijvoorbeeld keyboards en bass amps

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

Ik denk dat we het ook wel met je eens zijn over dat signaal verzwakken soms handig is maar overspraak is nogal theoretisch, je hebt ook te maken met gebalanceerd signaal na je di. En wat voor hoog vermogen wou je gebruiken dan, en waar? Waarom zou het dempen bij de mixer niet ideaal zijn? Ik bedoel, dat knopje zit er niet voor niets, oversturen van je di gebeurt niet snel, dus het maakt niet zo bar veel uit als het bij je mixer nog verzwakt kan worden. Zolang je maar genoeg draairuimte heb met je gain.. Wat voor school is dat?
                        De groeten => Micha

Comment

• S500D
                          • Feb 2003
                          • 215

Hmm echt wel handig hoor die schakelaar je hebt soms te maken met bassisten met (actieve) basgitaren, en die willen altijd wind van achteren dus amp op 10 en gitaar volume op 10. dus dan is die schakelaar wel een uitkomst.

Gr Ron.
                          U draait, Wij vragen.

Comment

• Bartje
                            • Jun 2005
                            • 95

hier is de link van de di's die ik op het moment in gebruik heb:

suc6

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Over wat voor niveaus hebben we het dan? Niet alles is bedoeld om naar een mixer toe te sturen. De extreemste gevallen die ik zou kunnen verzinnen, dat zou iets van +12 moeten zijn, daarboven zal een bron zelf al clippende signalen geven. Dus aan welke niveaus denken we dan en waarop vindt de overspraak plaats?

En die pads zitten niet voor niets op een tafel, wat is er zo "niet ideaal" aan dan? Is het voor jou dan geen doel om alles vanaf je werkplek te beheersen?

Comment

Working...