beyma cp240

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

beyma cp240

ik heb 2 1" hf drivers van beyma namelijk de cp 240.
    nu hapert er 1 werkt soms en soms niet , ik aan het zoeken blijkt dat ze in belgie totaal niet meer leverbaar zijn (diaphragma's).
    weet er iemand of ze mss in nederland wel te krijgen zijn ?
    of mss wat er scheelt aan dat diaphragma ? ----> ik had het los gemaakt om het gleufje in de magneet zuiver te make kan zijn dat het door aan ligt maaar niet dus [}]
    bleek dat als ik aan de wikkelingen kwam dat hij het wel deed maar als ik hem dan in de magneet deed , deed hij het weer niet
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Klein breukje in het diafragma misschien?
    U draait, Wij vragen.

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

In de wikkeling bedoel ik dan

Gr Ron
      U draait, Wij vragen.

Comment

• DJ-BJ-sl
        • Jul 2004
        • 172

ja het is iets raars er zit eerst zo een ringetje van alu. ofzo en dan de wikkelingen . Het punt waar de uiteindes van dat ringetje samenkome daar zit een spacie en als ik daar aan kwam dan deed hij het weer wel ma eens trug op zijn plaats was het weer gedaan

Comment

• flurk
          • May 2003
          • 409

Moet eens zien naar andere types van beyma,soms kunnen zedoor elkaar gemonteerd worden,(bv cp 350 en 380 gaan zonder problemen door elkaar,je verliest wel wat vermogen maar dit is minim),

Comment

• S500D
            • Feb 2003
            • 215

Alle 1" diafragma's van beyma zijn gelijk. soms moet je een gaatje doorboren.
            Maar je krijgt wel klank verschil als je de verkeerde diafragma er in zet. Drie types Aluminium, Titanium en phenol.
            Dus goed kijken wat voor type in die van jou zit en dan zo'n zelfde weer bestellen.
            CP350ti= titanium/ CP350= aluminium.
            misschien dat één van die wel geschikt is.

Gr Ron
            U draait, Wij vragen.

Comment

• Guido_84
              • Dec 2015
              • 1

Excuses voor het omhoog brengen van deze 10 jaar oude topic, maar kon helaas nergens anders afdoende informatie vinden over deze kwestie... Ben zelf namelijk ook nog steeds in he bezit van 2x de cp 240, waarvan me onlangs een diafragma er de brui aan heeft gegeven. Wat ik dus graag even met zekerheid wilde weten was of onderstaande informatie ook daadwerkelijk klopt? In dat geval zou het cp 385 diafragma welke gewoon via ebay voor een schappelijke prijs te krijgen is dus gewoon moeten passen, correct?

Comment

Working...