Welke compressor en gate

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpm
    • Jun 2005
    • 4

    #1

    Welke compressor en gate

    Hoi,

    Ik ben opzoek naar een Compressor en of Gate.
    Ik heb geen verstand van geluid. (ben lichtman)
    Wat ik dus zoek is voor de zanger van de band. die is slecht teverstaan.
    Wat heb ik hier voor nodig? Mag wel een beetje kwaliteit zijn.
    En een setje dat je meekunt nemen en dus ook op verschillende tafels moet kunnen passen!?

    Alvast bedankt
    JPM
  • Jaap @ monitoring
    • Jun 2005
    • 61

    #2
    probeer eens te kijken naar focusrite com/lim/gate's

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      of naar één van de focusrite channelstrips, heb je meteen ook een goede microfoonvoorversterker en een eq erbij

      Comment

      • Tristan
        • Oct 2004
        • 121

        #4
        Als je het goedkoop zoekt dan is een allesis, dbx (en behringer) een optie.
        De behringer modellen met mic. voorversterkers er in, zijn best goed als de klank niet te goed moet zijn. Verder klinken ze toch best goed en zeker goed in prijs kwaliteit verhouding.
        tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

        Comment

        • Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

          #5
          Laat even weten wat er al is aan microfoons, mengtafels en eindtrappen.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            citaat:Wat ik dus zoek is voor de zanger van de band. die is slecht teverstaan.
            Begin met een goede microfoon.....Daarbij nog wat logopedie...Schilt een hele hoop randshit....wat toch niet altijd helpt...

            Microfoon bijv. Shure SM 87A, Sennheiser E865, Audio Technica AE3300.
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • jpm
              • Jun 2005
              • 4

              #7
              We touren door heel Nederland.
              We hebben geen eigen microfoons! Gebruiken we van de zaal.
              Dat geld dus ook voor de mixer.

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Om dus problemen te voorkomen, kan de zanger beter zijn eigen microfoon kopen...Een goede microfoon is het halve werk!
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

                  #9
                  En een goede technicus doet wonderen (zonder compressor zelfs!!), als je geen vaste tech heb -> zorg dat er eentje komt, die weet hoe de band moet klinken. Als je wel een vaste tech heb -> zorg dat ie leert om de band goed te laten klinken! (Andere technici kunnen hem ws veel leren, en vergelijk het met een cd die goed klinkt, als ie dat na kan doen gaat het meestal al een stuk beter) Als de vaste technicus wel goed is -> laat die vent op het podium zangles nemen!!

                  Er is altijd een reden waarom de persoon niet verstaanbaar is. Als iemand niet verstaanbaar is zal dat ook niet worden verholpen met een compressor. Als het aan de technicus ligt heb je grote kans dat het dan zelfs alleen maar erger wordt! Zoek eerst naar de oorzaak, voor je met een oplossing komt.
                  De groeten => Micha

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Wat ik vaak merk is dat een zanger(es) verzuipt in het geweld van de band. Alles knijterhard om de PA nog over de versterkers en monitors op het podium te krijgen en dan nog proberen de zang er bovenuit te krijgen [xx(]

                    Ook hoor ik vaak mensen zingen die geen zang en/of microfoon techniek hebben. Binnenmonds zingen kun je proberen als tech wat je wilt maar poep in = poep uit.

                    Tegen bovenstaande zaken helpt geen randapparaat. Denk ook niet dat je met een compressor/gate de spraakverstaanbaarheid gaat oplossen maar misschien handig om wat meer info te geven over de situatie en gebruikte apparatuur zodat het beter is in te schatten zodat de ideeën en tips gerichter kunnen zijn op jullie situatie.

                    Comment

                    Working...