max. 16 A tot mijn beschikking , ga ik dit redden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

max. 16 A tot mijn beschikking , ga ik dit redden

Binnenkort heb ik eens feest en max. 1 x 16 ampere tot mijn beschikking in een tent !
    Het volgende moet worden aangesloten :
    2 x QSC powerlights 1.4 en 1 x QSC PLX 3002 en 1 x QSC PLX 2402

De powerlights gaan op 4 EAW tops , de PLX'n gaan op 4 EAW subs !

Mijn vraag is , ga ik dit redden , het is de eerste keer dat ik in zo'n situatie terecht kom [xx(]

Meestal heb ik 2 x 16 amp tot mijn beschikking maar in deze bovengenoemde situatie heb ik geen ervaring [:I]

Red mij

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Ik weet niet of je dat gaat redden, maar waar ik ook even naar zou vragen is hoe ze die 16 ampere in de tent leggen. Gaat dit over een haspel van 3 x 1.5 komen van 50 meter (of nog verder weg) dan ga je toch problemen krijgen denk ik. Heb zelf al meerdere keren brommen en andere rare storingen gehad doordat de spanning erg terug zakte (soms zelfs tot onder de 200 volts)

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

Ik weet niet of je dat gaat redden, maar waar ik ook even naar zou vragen is hoe ze die 16 ampere in de tent leggen. Gaat dit over een haspel van 3 x 1.5 komen van 50 meter (of nog verder weg) dan ga je toch problemen krijgen denk ik. Heb zelf al meerdere keren brommen en andere rare storingen gehad doordat de spanning erg terug zakte (soms zelfs tot onder de 200 volts)
      Ik ga zelf een kabel leggen van 3 x 2.5
      sis

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

kun je het niet gewoon een keer proberen in een magazijn/thuis op een 16A groep, als het niet gaat merk je t gauw genoeg
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Sander Scheepstra
          • Oct 2000
          • 112

Kijk maar eens achter op je versterkers, daar staat meestal het stroomverbruik en zo te lezen belast je ze met 2 Ohm dus zul je het naar alle waarschijnlijkheid niet halen.
          Lekker het probleem bij de organisatie leggen, voor rond de 100 Euro huur je een aggregaat en heb je stroom in overvloed.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door djbirdie

kun je het niet gewoon een keer proberen in een magazijn/thuis op een 16A groep, als het niet gaat merk je t gauw genoeg
            Jongen , daar had ik nog niet aan gedacht, stomme ezel die ik ben [:I]
            Inderdaad dit ga ik proberen, bedankt voor de tip [^]
            sis

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Specs-gewijs bekeken kom ik op 19A bij volle uitsturing met alle amps op 8ohm belast.
              Kwa inschakelpieken verwacht ik geen problemen, echter zou ik toch goed opletten bij het zeer hard gaan of diep gaan in de bas. Hangt dus beetje af van hoe hard het gaat staan. Ik zou er dan toch een limiter tussen zetten.
              Moeilijk te testen wel aangezien je vrij lang gaat moeten spelen alvorens die 16A zekering eruit gaat.

Slechts 1*16A beschikbaar kan ik trouwens moeilijk geloven, er zijn altijd wel stekkers of huizen in de buurt, al hang je er maar 1 versterker aan.

Comment

• Robert
                • Aug 2000
                • 630

Hmm... ik draai regelmatig met:

2* LabGruppen 4000
                4* LabGruppen 2002
                4* LabGruppen 300
                FOH apparatuur
                Backline

...op een 16A groep. Nog nooit fout gegaan. Moet er wel bij zeggen dat twee kantje van de 4000's dan niet gebruikt worden. Maar toch!

P.S. Ik hoop dat je een loods hebt o.i.d. Zou dat setje van jou niet graag in mijn huiskamer loslaten

Comment

• Remco vd Werff
                  • Apr 2001
                  • 753

Zou moeten lukken. Ik heb redelijk vaak 2x PL4.0 (1 op 2 of 4 ohm, ander op 8 ohm) en een PL230 op 1 groep gehad terwijl het toch echt vol ging.
                  Groeten, Remco

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

kreeg dit laatst met een rackje crest en labgruppen voor elkaar om er een 32 groep uit te gooien, wel was deze groep maar met 25 afgezekerd dit is volgensmij trouwens normaal of niet?er lag toen en crest audio ca12 op het hoog een 8001 op het mid en een labgruppen fp6400 op het laag continu afname van rond de 20 en pieken van boven de 30 amp.ook heb ik regelmatig inschakelproblemen met mijn cresten mar dit is en bekend probleem.Als ik jou was had ik het inderdad gewoon uitgeprobeerd, groeten Arjan

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

wordt krap, bedenk dat een 16 A stop er pas na 1 uur 16A CONTINU uitgaat, en dat je die 16 niet continu gaat nemen. Maar ik geef geen garantie dat het goed gaat.

succes.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door **************

wordt krap, bedenk dat een 16 A stop er pas na 1 uur 16A CONTINU uitgaat, en dat je die 16 niet continu gaat nemen. Maar ik geef geen garantie dat het goed gaat.

succes.
                        Ja dat is duidelijk, maar zou ik het dan met 20 ampere kunnen redden ?
                        Ik zit op die avond in Zeeland op een boerenhof tegen borssele , dus ik krijg maar 16 A tot mijn beschikking aangezien er ook ijskasten en diepvriezers moeten aangesloten worden op een andere groep voor drankkoeling e.d.
                        ??????
                        sis

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Hoeveel volt heb je eigenlijk in Belgiƫ ?? Want bij 230 V kan je toch best waTT meer vermogen trekken !!
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Is net 160 Watt meer, leuk om de (hele) kleine piekjes op te vangen meer niet

Is er echt geen ruimte meer op een andere groep, als is het maar voor een versterker (zei je zelf)? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat alles bijna vol belast is en anders is de elektricien wel erg zuinig geweest met ze instalatie automaatjes
                            M.v.g. Sander
                            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Op EEN 16A groep draai ik met
                              3x S1200
                              1x P1050
                              Alles op 4 ohm belast.
                              Plus: Baackline en FOH app. Nog nooit een probleem gehad (Live rockband)

Gr. Paul.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...