Wij hebben zelf de beta's en we hebben er heel vaak storing mee, of omdat de male plug in de mike zelf te groot is en dat de 48 volt spanning wegvalt bij het bewegen van zon mike waardoor je harde knetterende knallen krijgt van je mike, en dat is niet eenmalig maar blijft, we zijn niet supper bekent met dit soort storingen en zijn nog steed aan het onderzoeken hoe of wat, ik vroeg me af of meerdere mensen bekend zijn met dit probleem.
storing in de shures beta 87's
Collapse
X
-
Labels: None
-
wij hebben er een stuk of 7 en gebruiken er meestal 4 a 5 en dan 2 als spare, daarbij hebben wij de normale neutric drie pins xlrs. we hadden ook geprobeert om er een nieuw rubber ringetje in te doen voor dat het allemaal wat strakker zou zitten, maar het heeft niet echt geholpen.Comment
-
het licht zeker niet aan de tafel, best waardeloos advies al zeg ik het zelf( met alle goede bedoelingen), maar 48 volt van de tafel, komt in dit geval van ons FOH systeem en bij dit niet bij mij en het zelfde probleem ook met bij mijn 48 volt dus aan de tafel licht het echt niet, het zelfde, het is gewoon zo dat de 48 volt alleen wegvalt tussen de connectoren als je simpel de mike beweegt, het is zon zelfde knal als dat je gewoon je mike open heb staan en dan ineens de connector eruit trekt. En het probleem hebben we al een keer geprobeerd op te lossen met kabels vervangen, maar zelfs dan bijf je aan de gang want hoe goed je kabel ook zijn en je ze blijft vervangen hoe meer het probleem naar voren gaat komenComment
-
Volgens mij kan het aan drie dingen liggen:
- de kabel (of de connectors zijn slecht, de kabels slecht verbonden met de connectors of een kabelbreuk)
- de phantoomvoeding zelf
- de microfoon (XLR aansluiting of interne electronica)
Je geeft zelf aan dat het niet in de tafel (wat volgens mij best logisch was gezien het voorafgaande verhaal en dus zeker geen waardeloos advies is) of de kabels zit. Wat blijft over.........Comment
-
Het zijn vervelende slecht geproduceerde mic's de beta87's. Pak je schuifmaat en meet de pin dikte in de mic en vergelijk met een willekeurige andere mic...
Echt een stuk dunner. Helaas doen ze er niks mee als je er over klaagt.
Oplossing zelf een andere plugdeel in bouwen met veel gepiel óf ruil ze in en koop AKG 535's (voor mijn gevoel veel prettigere mic's overigens)Groet,
WardComment
-
Nou.. ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Klinkt meer als een productiefout [
)]
ART is the goal, engineering the tool to reach it!!Comment
-
Ik zal eens die beta's onderzoeken, maar AKG is tenslotte ook niet alles.....opzich zijn beta's hele goede mikes alleen jammer dat wij nu net de storing hebben.....als er nog meer suchestisch zijn...altijd welkom!!Comment
-
heel voorzichtig de pen iets krom buigen, en vooral niet te veel, of ff iets vertinnen, waardoor de pen beter in de bus past, ofzo.
Je kunt ook bij Shure gaan zeuren om nieuwe xlrretjes......Comment
-
Is ons ook wel eens gebeurd. Dan zit het mis bij de connector van de mic. Terug gaan naar je dealer, en vragen om reparatie of vervanging.
Zeker niet de MCguiver manier proberen. Die is goed, als je ergens in Polen staat, en je moet vannavond een klus draaijen met die dingen. Dit is gewoon een productie fout van Shure, laat hun die dan ook oplossen.
Succes ermee
groetjes oele111Comment
-
dit is de ********manier, maar alla...citaat:Geplaatst door **************
Je kunt ook bij Shure gaan zeuren om nieuwe xlrretjes......

Comment

Comment