polariteit van XLR 4518 w-bin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

    #16
    SA 4518 origineel = 1 - 2 +, succes ermee


    m.vr.gr. jans

    Comment

    • Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

      #17
      Of zet gewoon je versterker uitgang er op. Kom je er ook wel achter als hij het wel of niet doet.
      Simpele oplossingen genoeg.

      Comment

      • SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

        #18
        citaat:Geplaatst door Mathijs

        Of zet gewoon je versterker uitgang er op. Kom je er ook wel achter als hij het wel of niet doet.
        Enne, hoe weet je de polariteit dan?

        Groeten,
        Sjoerd

        Comment

        • Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

          #19
          citaat:Enne, hoe weet je de polariteit dan?
          Uiteraard niet, maar ook daar kom je snel genoeg achter zodra je er een twee speaker bij zet.

          Comment

          • Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

            #20
            citaat:Geplaatst door j@ns

            SA 4518 origineel = 1 - 2 +, succes ermee


            m.vr.gr. jans
            Jans mag ik U/Jou hartelijk bedanken!
            de eerste met het verlossende woord
            Bart

            Comment

            • j@ns
              • Apr 2005
              • 93

              #21
              dag bart,

              zeg maar gewoon je hoor hahaha.

              succes!!

              m.vr.gr. j@ns

              Comment

              • mertens
                • Mar 2001
                • 53

                #22
                die set heeft toch ook gedraaid. dan pak je even een oude kabel en maak je die even los. of heb je maar een kabel?

                Comment

                • Guus
                  • Oct 2003
                  • 104

                  #23
                  citaat:Geplaatst door Barthezz80

                  Hallo,

                  misschien een domme vraag, maar ik heb geen zin om m'n kabels open te halen en moet zelf even een kabel solderen/maken voor 1 van mijn SA 4518 w-bins, maar nou weet ik niet meer wat de polariteit van de XLR is, dus 1,2,3 welke is plus en welke is min en welke ongebruikt?

                  Misschien iemand die mij kan helpen, ik hoop dat er een standaardwaarde voor is, denk het haast wel!

                  groeten Bart
                  Hoi Bart,

                  De XLR aansluiting is normaal gesproken: 1=min(neg), 2=plus(pos).
                  Soms worden 2 en 3 van de XLR doorverbonden.

                  Maar let op:
                  Bij de W-bin is de speaker naar achteren gericht dus de fase omdraaien wil je de W-bin in fase met de top box houden.
                  Fase controle kan dmv batterij (plus batterij op pos aansluiting) en uitslag van de speaker checken. De speaker moet dan naar voren uitslaan.
                  Om het te kunnen zien kan je de afdekplaat verwijderen zodat je de speaker kan zien bewegen.

                  de Guus

                  Comment

                  Working...