polariteit van XLR 4518 w-bin?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

polariteit van XLR 4518 w-bin?

Hallo,

misschien een domme vraag, maar ik heb geen zin om m'n kabels open te halen en moet zelf even een kabel solderen/maken voor 1 van mijn SA 4518 w-bins, maar nou weet ik niet meer wat de polariteit van de XLR is, dus 1,2,3 welke is plus en welke is min en welke ongebruikt?

Misschien iemand die mij kan helpen, ik hoop dat er een standaardwaarde voor is, denk het haast wel!

groeten Bart
    Bart
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

is al dikwijls gevraagd welke pinnen bij xlr gebruikt zijn, zie zoekfunctie rechtsboven

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf

is al dikwijls gevraagd welke pinnen bij xlr gebruikt zijn, zie zoekfunctie rechtsboven
      ja dat weet ik wel, maar ten eerste is in de zoekfunctie niet specifiek iets te vinden m.b.t. de 4518 en ten tweede niet bij alle boxen worden dezelfde pinnen gebruikt bij XLR (helaas), dat vind ik persoonlijk ook het grote nadeel van XLR t.o.v. Speakon, ik ben systemen tegengekomen waar ze 2+, 3- gebruikten, maar ook: 1+, 2- of 1+ 3- etc, maar goed..
      misschien iemand die me wel kan helpen?(ik ga niet die w-bin openmaken in ieder geval)
      Bart

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

meten is weten
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Barthezz80
          • Aug 2004
          • 365

ja het enige meetmateriaal dat ik op dit moment hier bij de hand heb is een 9 v batterij, maar dan weet ik niet of de speaker naar voor of naar achteren uitslaat omdat hij helemaal ingebouwd zit van binnen. hmmmm....
          Bart

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

gaat lastig, zit met van die slagdingen vast, waar ze ook kogelhoeken op flightcases mee vast zetten..
            Bart

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

zoiets heet een popnagel. Zoek ergens een multi meter. Hiermee kan je de weerstand meten. weet je meteen op welke polen hij zit.

Comment

• Barthezz80
                • Aug 2004
                • 365

citaat:Geplaatst door Mathijs

zoiets heet een popnagel. Zoek ergens een multi meter. Hiermee kan je de weerstand meten. weet je meteen op welke polen hij zit.
                ja klopt, popnagels zijn het inderdaad!

maar weet niemand hier op het forum, hoe deze SA 4518 kastjes standaard (vanuit de fabriek) gepoold zijn?
                dit zou makkelijk zijn voor me zo'n multimeter kan ik echt op dit moment niet aan komen..[B)]
                Bart

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Op de tijd dat je het probeert te weten te komen hier, had je al lang die 2 popnagels uitgeboord, het bekeken en er 2 nieuwe in getrokken. Of met een multimeter even gemeten, al weet je dan de polariteit nog niet, maar dat is snel gecontroleerd ahv een andere gekende kast.
                  Normaal gezien is er ook een plaat die je kan losschroeven zodat je bij je speaker kan, dan kan je met een meter ook snel achter de polariteit komen.
                  Te lui om dat te doen? Hoef je hier ook niks te vragen.

Comment

• Barthezz80
                    • Aug 2004
                    • 365

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf

Op de tijd dat je het probeert te weten te komen hier, had je al lang die 2 popnagels uitgeboord, het bekeken en er 2 nieuwe in getrokken. Of met een multimeter even gemeten, al weet je dan de polariteit nog niet, maar dat is snel gecontroleerd ahv een andere gekende kast.
                    Normaal gezien is er ook een plaat die je kan losschroeven zodat je bij je speaker kan, dan kan je met een meter ook snel achter de polariteit komen.
                    Te lui om dat te doen? Hoef je hier ook niks te vragen.
                    ik ben helemaal niet lui!
                    ik heb gewoon geen zin om in een 'mooie' w-bin kast te boren als er hier ook misschien w-bin gebruikers zijn die dit dan ook vast wel zullen weten, maar ik krijg tot nu toe alleen nog maar reacties van mensen die het niet weten[B)]

en 'ja', alles zit vast met popnagels, ook het chassisplaatje waar de connectoren op zitten..
                    Bart

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Niet de plaat om de speaker te bereiken... Dat zal toch ERG dom zijn van de maker...

Komt ook nog eens bij dat niet iedereen standaard hetzelfde aanhoud bij XLR's... (niet in alle luidsprekers met XLR die ik gehad heb iig )
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Niet de plaat om de speaker te bereiken... Dat zal toch ERG dom zijn van de maker...

Komt ook nog eens bij dat niet iedereen standaard hetzelfde aanhoud bij XLR's... (niet in alle luidsprekers met XLR die ik gehad heb iig )
                        nee klopt die zit met 12 schroeven vast (4,5 x 40 dacht ik), maar ook die laat ik lekker dicht, om moeheid van de schroeven te voorkomen, het ding is nog in nieuwstaat en dat wil ik dus graag zo houden, geen onnodig geschroef en geboor aan plaatjes, ik hoop dat jullie dat standpunt kunnen begrijpen!

nu is het dus alleen nog wachten op iemand die me verteld hoe het ding van binnen 'gepoold' is, en er is maar 1 soort 4518, dus er zal ook wel '1' standaardwaarde voor de polariteit van deze kasten zijn!
                        Bart

Comment

• SjoerdOptLand
                          • Jul 2003
                          • 261

Zat even te denken aan een microfoontje en een scoop enzo... maar dat heb je allemaal niet.

Idee: heb je een andere speaker waarvan je wel zeker weet dat 'ie goed gepoold is (voor mijn part een HiFi speaker)? Zorg dat je van een van beide speakers makkelijk en snel de polariteit kunt wisselen. Zet de speakers tegenover elkaar en zet een muziekje op met wat bas erin. Bij een van beide standen zul je duidelijk meer bas horen dan bij het andere. Waar je meer bas hoort, zijn de speakers in fase (ze gaan tegelijk naar voren).

Succes!
                          Sjoerd

Comment

• Contour
                            • Feb 2001
                            • 1018

Lieve hemel draai gewoon dat speakerluik eruit dat kunnen die schroeven heus wel hebben.

MVG Contour

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

citaat:Geplaatst door Contour

Lieve hemel draai gewoon dat speakerluik eruit dat kunnen die schroeven heus wel hebben.

MVG Contour
                              Inderdaad,,.... jeetje... Gewoon rustig schroeven als je niet wilt dat de schroeven of het hout beschadigd raakt... Iig zou je mijn oude w-bin's niet hebben willen zien, zo te horen [:I]
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...