smaart vraag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johanspijker
    • Jan 2003
    • 32

    #1

    smaart vraag

    Buiten discussie is of smaart-en al dan niet een goed resultaat geeft.
    Wat doe ik: ik doe een rta meting van een luidspreker met smaart live, en wil het signaal die naar de versterker gaat corrigeren met een parametrische EQ.(in een speaker processor)

    Hoe kan ik de freq, BW en gain juist bijregelen zodoende de curve "vlak" wordt.
    Kan smaart dit berekenen, of moet ik manueel deze proberen bij te regelen.
    Opm: mijn processor kan niet bestuurd worden met smaart (Lem dx24)
  • Bert
    • Aug 2000
    • 155

    #2
    Lees en bestudeer eerst de studyhall van het LAB over smaart.

    Suc6

    It\'s only Rock \'n\' Roll
    But I like it

    Grtz,
    Bert.

    Comment

    • johanspijker
      • Jan 2003
      • 32

      #3
      Heb ik reeds bekeken, maar ik vind nergens een antwoord op mijn vraag om een onbekend apparaat aan te sturen.(of de parametrische eq waarden te exporteren)

      Kan dit wel ?

      Of moet ik echt gaan regelen en direct nameten met smaart wat de eq doet met de curve ?

      Zou leuk zijn moest smaart zeggen:
      3 x eq:
      1: 575 hz, 1/8 oct, -6 db
      2: 3.3 khz, 1/16 oct, +3 db
      3: 8 khz, 1/16 oct, +6 db

      Comment

      • bewap
        • Jun 2002
        • 239

        #4
        Ik heb zelf ook met Smaart wel eens gewerkt om de basis settings van mijn processor te bepalen.

        Wat ik meestal doe is gewoon op gevoel afgaan. Ik kijk wat Smaart met pink noise voor resultaten geeft, ik stel met een parametrische EQ dan de punten in en kijk dan weer wat het resultaat is in Smaart.

        Als het resultaat dan naar mijn zin is dan zet ik er een muziek signaal op en ga ik verder op gehoor. Uiteindelijk klinkt de set dan zoals ik het wil en save ik de settings als basis in mijn processor.

        Comment

        Working...