boete voor een kopie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

    #1

    boete voor een kopie

    Er is een vraag wat me eigelijk wel een beetje bezig houd.
    We weten dat er veel spullen uit China en omstreken komt wat echt wel degelijk is maar zeker niet zelf ontworpen
    Ik weet niet of deze vraag in de live forum hoort maar ik weet zeker dat er meer mensen mee zitten.
    De vraag is dan ook:

    Als je spullen koopt die gekopieerd zijn van een degelijk merk, loop je dan enige risico op een boete of dat de spullen in beslag worden genomen.[:I][V]

  • aeolian
    • May 2005
    • 48

    #2
    Bedoel je spullen uit de illegale handel?

    Comment

    • Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

      #3
      Ik denk dat hij dat oa bedoeld, maar dat is een vorm van heling... Alles wat in de winkel ligt zal geen probleem zijn denk ik. Meestal hebben die fabrikanten toch al veel last met het exporteren van die producten. Waarom, heb je een slecht geweten? []
      De groeten => Micha

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #4
        Nee ik bedoel geen illegale handel!!

        Ik bedoel gewoon versterker/ speakers/ pluggen/ lampen, maar vooral speakers die nagebouwd worden door onze oosterburen (verweg china)

        Comment

        • DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

          #5
          Een ontzettend groot deel wat uit China komt is gewoon illegaal.
          Vaak is het nog onwijs slechte namaak ook, soms is er dan ook weer geen verschil te vinden tussen 2 producten. Je moet maar net mazzel hebben, maar houd in je achterhoofd dat de kans er dik in zit dat het niks / gevaarlijk spul is!
          We're ready to party, are you?

          Comment

          • Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

            #6
            Het gaat hier denk ik om DAP - EV, Behringer - QSC etc.

            Hier zitten grote verschillen in, toch zijn de copyen, ondanks dat ze er niks voor hebben gedaan soms erg interessant.

            Comment

            • aeolian
              • May 2005
              • 48

              #7
              Dan is het legale handel, daar kun je geen boete voor krijgen

              Comment

              • Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

                #8
                Ik denk dat je dan een voorbeeld kan nemen aan het mackie - behringer probleem een paar jaar geleden, toen behringer vrolijk bijna een exacte kopie van een mackie tafel maakte. Zover ik weet is behringer toen aangeklaagt omdat mackie natuurlijk z'n rechten had, behringer heeft toen verloren en heeft die tafel van de markt moeten halen. Maar deze tafel zie ik nog wel zo af en toe voorbijkomen bij verhuurbedrijfjes, of ergens anders. Dus ik denk dat de tafels die wel verkocht zijn verder niet terug zijn gehaald, en dat mackie genoegen nam met een schadevergoeding ofzo. Ik denk dat alle andere kopieen die van andere merken worden gemaakt net zo worden behandeld, als er geen rechtzaak is geweest, of de kopieerende fabrikant niet heeft verloren, of hij de tafels niet terug heeft moeten roepen, mag jij het gewoon gebruiken. Als de fabrikant de tafels wel terug moet roepen, dan zal hij jou geld moeten betalen. Als jij een legale koop hebt gedaan, zonder dat jij kennis had (in geval) van een wetsovertreding, zal men jou niets kunnen doen.
                De groeten => Micha

                Comment

                • pascal
                  • Jan 2003
                  • 69

                  #9
                  Kopie van persbericht van Telex communications inc.

                  Electric Audio BV, importeur van Electro-Voice, laat u hierbij weten dat er in opdracht van het TELEX concern (EV is onderdeel van TELEX) inmiddels diverse rechtzaken opgestart cq dagvaardigingen verzonden zijn aan bedrijven die schaamteloos kopieën van de Electro-Voice SX-300 en SX-100 luidsprekers distribueren en/of verhandelen.

                  De Electro-Voice SX-300, SX-200 en SX-100 speakers zijn auteursrechtelijk beschermd en dit wordt reeds vanaf de introductie in 1986 gerespecteerd. Recentelijk is er echter een ware golf onstaan van inbreuk makers die met kopie versies op de markt komen.

                  Inmiddels zijn de eerste rechtzaken voor Electro-Voice zeer succesvol afgerond waarbij de gedagvaarde bedrijven de geleverde kopie versies van hun klanten terug hebben moeten nemen en ter vernietiging aan Telex hebben moeten aanbieden. Ook wordt na uitspraak van de rechtbank een register account verzocht de boekhoudingen van de overtreders te onderzoeken om zodoende helder te krijgen waar men ze gekocht heeft en wat men er aan heeft verdiend.

                  De komende periode zal Telex na constatering van voornoemde praktijken diverse bedrijven waaronder importeurs/distributeurs alsmede doorleveranciers als muziekwinkels e.d. dagvaarden.

                  Op deze wijze wordt er ten gunste van de goedwillende Electro-Voice wederverkopers en eindgebruikers een halt toegeroepen aan deze schaamteloze kopieerpraktijken.

                  Comment

                  • Dikke Foaf
                    • May 2003
                    • 618

                    #10
                    ivm die behringer mx8000-kopie, dit proces is alleen in de usa gewonnen, vandaar dat de tafel alleen in de usa NIET verkocht werd. De rest v/d wereld kon ze gewoon kopen.

                    Comment

                    • luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

                      #11
                      citaat:Geplaatst door pascal

                      Kopie van persbericht van Telex communications inc.

                      Electric Audio BV, importeur van Electro-Voice, laat u hierbij weten dat er in opdracht van het TELEX concern (EV is onderdeel van TELEX) inmiddels diverse rechtzaken opgestart cq dagvaardigingen verzonden zijn aan bedrijven die schaamteloos kopieën van de Electro-Voice SX-300 en SX-100 luidsprekers distribueren en/of verhandelen.

                      De Electro-Voice SX-300, SX-200 en SX-100 speakers zijn auteursrechtelijk beschermd en dit wordt reeds vanaf de introductie in 1986 gerespecteerd. Recentelijk is er echter een ware golf onstaan van inbreuk makers die met kopie versies op de markt komen.

                      Inmiddels zijn de eerste rechtzaken voor Electro-Voice zeer succesvol afgerond waarbij de gedagvaarde bedrijven de geleverde kopie versies van hun klanten terug hebben moeten nemen en ter vernietiging aan Telex hebben moeten aanbieden. Ook wordt na uitspraak van de rechtbank een register account verzocht de boekhoudingen van de overtreders te onderzoeken om zodoende helder te krijgen waar men ze gekocht heeft en wat men er aan heeft verdiend.

                      De komende periode zal Telex na constatering van voornoemde praktijken diverse bedrijven waaronder importeurs/distributeurs alsmede doorleveranciers als muziekwinkels e.d. dagvaarden.

                      Op deze wijze wordt er ten gunste van de goedwillende Electro-Voice wederverkopers en eindgebruikers een halt toegeroepen aan deze schaamteloze kopieerpraktijken.
                      denk dat dit eerder ter afschrikking van dealers is verschenen. Wie heeft ooit z'n SX-kopies ter vernietiging moeten terugzenden? Niemand denk ik... daarbij die patenten zijn al 20j oud

                      Comment

                      • pascal
                        • Jan 2003
                        • 69

                        #12
                        Het gaat hierbij om auteursrecht en niet om patenten. En er zijn wel degelijk grote aantallen kasten teruggehaald uit de handel en vernietigd.

                        Comment

                        • AH
                          • Apr 2004
                          • 248

                          #13
                          Ik heb inmiddels al m,n klanten een mail gestuurt dat ze zich zaterdag met hun Chinese kastjes bij ElectricAudio dienen te melden.
                          Waar John Haugh persoonlijk klaarstaat met een Kettingzaag en een bijl.
                          Er is afgesproken dat onze klanten omdat ze zich vrijwillig melden, niet meer dan 10 sweepslagen zullen krijgen.
                          Ik ben nog in onderhandeling met het gevangenis museum in veenhuizen voor het huren van een Boevenbus met cipier zodat we mischien met z,n allen onder politie escorte heen kunnen.[:I][:I]
                          Anne Homan

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Off Topic : Sinds waneer werkt John bij Electric Audio...


                            Ik begrijp best de ze het bij EV niet leuk vinden dat een kast wordt na gebouwd....Maar zover ik weet, is het grootste probleem dat er SX immitator gebruikers zijn, die hun merk logo wisselen voor het EV logo, dat schijnt het grootste probleem te zijn...En ze alsodanig verhuren/verkopen...

                            Tip voor EV : geeft de losse logo's een serie nummer.. En verkoop alleen losse logo's met een serie nummer van de kast...
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • MC Party
                              • Sep 2003
                              • 481

                              #15
                              Mwa voor beetje reclame boer ist koud kunstje.
                              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                              Comment

                              Working...