welke monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wesley2004
    • May 2005
    • 23

welke monitoren

Hoi,

Voor de band waar ik het geluid voor regel ben ik op zoek naar nieuwe monitoren.
    Ze spelen niet al te vaak dus het budget is een probleem.
    Ze hebben nu Peavey's van ongeveer 15 jaar oud.....[:0]
    Daar komt dus niet al te veel soeps meer uit!
    Welk merk zouden jullie aanraden?
    Het moeten er 6 zijn en het budget is tot ongeveer 1500 euro.
    Ik had bij Feedback op de site monitoren van HK Audio gezien.
    De HK Audio - RS 122 M (passief) of de RS 122 MA BK (aktief)
    Is dit iets?
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Voor de kroeg en kleine zaal optredens voldoen die dingen prima.
    Laat je niet misleiden door het geadverteerde vermogen, want
    die dingen gaan best hard en zijn behoorlijk feedback bestendig.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• wesley2004
      • May 2005
      • 23

is het vermogen dan hoger of lager dan aangegeven?
      Omdat je zegt laat je niet verleiden door vermogen?
      Ze gaan dus best hard?
      Hoeft trouwens niet echt knalhard want meestal spelen ze op bruiloften enzo dus kleinere zalen.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Het vermogen is 80 watt,
        dat lijkt dus weinig, maar is ruim voldoende.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Als je werkende peaveys hebt dan zullen ze niet zo anders gaan werken dan een stel hk's. Zonde van het geld.

Die goedkope peaveyspullen (powered of niet) ging namelijk zeker qua rendement en verstaanbaarheid harder dan hk. De klank zal minder penetrant zijn van de hk.

Als je blazers of toetsen wil doen ga dan voor hot-spots. (Hard, duidelijk en is ook minder sjouwen)
          Voor de rest zou ik proberen tweedehands goed spul bij een PA bedrijf weg te halen.

lekker belangrijk!

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Zelf heb ik elk moment liever een goedwerkende Peavey 1245 / 1545 monitor dan een HK of zo.
            De 1245 en de 1545 hebben zich erg bewezen.
            (Een bedrijf dat onlangs een L'Acoustics KUDO set gekocht heeft, draaid al jaren met de Peavey 1545, wel aktief aangestuurd)
            Welk type Peavey's heb je?
            Wellicht dat ze het wel waard zijn om nieuwe drivers er in te doen?

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Hotspots voor blazers oke, maar voor toetsen ga je dat niet redden. Voor toetsen heb je juist een monitor nodig met behoorlijk wat power.

Verder denk ik dat een budget van 1500 euri voor 6 monitoren behoorlijk krap zal zijn, je komt dan niet veel verder als bijvoorbeeld die HK-tjes.

Comment

• aeolian
                • May 2005
                • 48

citaat:Geplaatst door bones2001

Het vermogen is 80 watt,
                dat lijkt dus weinig, maar is ruim voldoende.
                Het vermogen lijkt wat aan de lage kant maar jij lijkt er tevreden van te zijn. Zijn deze dan ook geschikt voor metal e.d.? En zijn de passieve even goed als de actieve?

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Euhm, ik hoor hier links en rechts het woord "hotspot" vallen... Wat wordt daat juist mee bedoeld? Kleine ultracompacte monitors?

Groeten

Kristof

Comment

• niesten
                    • Aug 2004
                    • 115

Wij hebben op dit moment ook enkele RS-122MA monitors en zijn er dik tevreden mee. Ze worden (naast als monitor) ook vaak in kleine kroegjes gebruikt als zanginstallatie of voor presentaties.

Overigens levert de versterker 120W aan 8Ohm, en niet 80 zoals in een voorgaande post is vermeld...

Heb pas 1 keer kommentaar gehad dat deze monitors niet hard genoeg konden. (Maar door slechte communicatie hadden we voor deze band ook al een te kleine mixer, te weinig monitors, etc. dus......). En al heel vaak positieve reactie over de monitormix (licht natuurlijk niet alleen aan de monitors, maar toch...).

Ik heb in het verleden ook met de RS-152XA gewerkt, maar deze waren kwa gewicht aan de zware kant naar mijn idee. En de 15 inch speaker (in de RS-152XA) leverde nou niet echt veel meer dan de 12 inch (in de RS-122MA) als je hem alleen als monitor gebruikt (hoogstens als drum-monitor).

Ik denk er zelf over om evt nog 2 RS-122M bij te kopen (passief dus) om door te lussen aan de RS-122MA. Heeft hier iemand ervaring mee?

Groeten,
                    Roger
                    Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

volgens mij geven ze 80W aan 8 ohm. En als je er een 8ohm passieve monitor aan doorlust geeft hij 120W aan 4 Ohm.

verbeter mij...
                      lekker belangrijk!

Comment

• niesten
                        • Aug 2004
                        • 115

Ik zie nu ook dat de speaker 300 watts program @ 8 ohms is, en de specificaties van de amp in 4 ohms is beschreven. Weer een leuke trucje van de fabrikant om grotere cijfers te kunnen opnemen in de specs [xx(].
                        Er valt dus weinig te verbeteren aan je verhaal (ik kan in ieder geval niets aantonen wat niet zou kloppen..)

(Ik geloof dat ik mijn bek dus iets te vroeg heb opengetrokken......) [:0][:I]

Groeten,
                        Roger
                        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• wesley2004
                          • May 2005
                          • 23

Ok verschillende meningen dus!
                          Maakt het vaak moeilijker he!
                          Nou heb ik bij Heuff monitoren van Lem gezien.
                          Klinkt mij vreemd in de oren...
                          De serie van hurricane is vrij betaalbaar.
                          Bijvoorbeeld een 15" / 300W continu powered voor 275 euro per stuk.
                          Iemand ervaring hiermee?

Comment

• dver00
                            • Oct 2004
                            • 6

Hallo,

Ik gebruik twee setjes, beiden een actieve en daar een passieve aan.

Qua vermogen maakt het niet veel uit of je doorlust. Je verliest 3 db op de powerd en krijgt dat in de andere terug.

En de 120w is ruim genoeg voor het podium.

Daarnaast gebruik ze ook wel eens als speakersetje voor een presentatie of bij een paar instrumenten. Niet zwaar en snel gebouwd.

gr.
                            Dirk
                            Dirk

Comment

• wesley2004
                              • May 2005
                              • 23

Stom zeg van mij die Lem speakers zijn veel duurder!
                              Dit is de prijs van een passieve monitor.
                              Daar heb ik dus niet veel voor.
                              Maar langzaam komen er dus ook wel positieve reacties op HK dus denk ik dat ik daar maar voor ga. Zal ze binnenkort eens gaan luisteren!

Comment

Working...